8 augustus 2025, 17:53:07

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

Het gaat zo te zien heel goed met Snowy, Stormy, Sky en Sunny.
Ze krijgen goed te eten van allebei de ouders en poepen kunen ze als de beste. :D :D
Ik heb net het blok schoongemaakt, dus ze kunnen er weer flink tegen aan ;D
Ik heb een foto gemaakt van ze, toen ze in een weegschaalbalkje zaten.

Dit is de jongste Sunny, zo klein is deze nog, op de hand van Rob lijkt het al helemaal niks. :D

De andere 3 samen

Intussen zijn dus Kobus en Punky uit de voliere en zitten in een kooi, maar er gebeurt daar niks hoor.
Speedy zit nu in de voliere, maar hij gaat steeds kijken in het blok, met zijn kop gaat hij er diep in, lijkt wel of ie er ook in wil.
Dit doet hij voornamelijk als Nikita erin zit.
Is dit wel goed? ik jaag hem maar zoveel mogelijk weg.
Rob denkt dat het fout gaat en heeft hem er liever ook uit.
Ik denk dat hij geen kwade bedoelingen heeft, want hij was ook altijd heel lief voor Punky, dat zij nog klein was.
En Angel jaagt hem ook niet weg, dat deed hij juist wel bij Kobus.
Speedy eet ook van het natte eivoer, dan gaat hij aan het blok hangen en erin bijten.
Wat denken jullie?

daan

Hoi Trudie,

Het ziet er weer goed uit die foto's. Wat een moppies joh.
Ja het was idd erg vroeg om te ringen, maar beter te vroeg als te laat hahahahaha. Gewoon nog een keertje en oefening baart kunst he.
De oudste 2 bij mij hebben hun oogjes al open zo schattig.
Het laatste eitje is defenitief niks.

Groetjes Daan

Speedy

Goedemorgen Daan,

Wow leuk zeg, hier nog geen open oogjes gezien, dus misschien morgen?
Snowy is nu wel 1 week, dus zal toch wel snel gebeuren lijkt mij.
Het ringen zal nog niets worden denk ik, dus ik wacht wel ff nog.
Ze zijn inderdaad zo knuffelig, ik was nu ook iets langer met ze bezig, de kleinste had Rob bij zich, want die zat te trillen en zijn broertjes en zusjes lieten hem er niet tussen.

Speedy

Nou nou, Punky haar 2e eitje lag op de bodem van de kooi, terwijl het broedblok er aan hangt, snap er echt niks van hoor.
Ik heb het eitje het blok gelegd met wat zaagsel, in de hoop dat ze er toch in zal gaan.
Ik weet niet wat ik van dit stel moet denken, maar ok is het niet volgens mij.
Ze zitten ook niet erg op hun gemak in die kooi heb ik zo het idee.

Mandy

Haha dat was inderdaad wel vroeg, ik ring meestal op de 8e dag. Als de jongen goed gevoerd worden gaan ze er net om heen, maar bij andere jongen kan het soms ook pas de 10e dag zijn, zeker als het een groot nest is. Maar inderdaad beter te vroeg als te laat, als de ring eraf ligt probeer je het de volgende dag gewoon opnieuw. ;)

Meestal gaan de oogjes na een week open inderdaad. ::)

Hmm ik denk dat ze een beetje van slag zijn door alle veranderingen, misschien dat als ze wat rust krijgen en wennen aan de andere kooi dat het 3e eitje wel in het blok komt. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Ik hoop het, want dit is niet leuk zo hoor, Speedy is ook erg onrustig nu in de voliere, die wil maar naar dat blok en naar Punky.
Ik zit nu te denken of het niet beter zou zijn de kooi maar zolang naar de slaapkamer van de meiden te plaatsen?
Ook wel zielig he.
Ze staan nu naast elkaar, kooi en voliere.

Speedy

Wow zeg, ben ik op me werk, krijg ik een sms van mijn dochter, dat Koko in het blok bij de jonkies zat. AAAARRRGGGGHHHHH wat nu?????
Ik zei dat ze onmiddelijk contact moest opnemen met Angelique, een oproep moest plaatsen bij spoed.
Of anders samen met haar zus, het blok eraf halen en Koko eruit halen.
Ik vroeg of ze aan het vechten waren, dit was niet het geval, gelukkig maar.
Ze hoorde de jonkies wel andere geluiden maken, ja dat zal het blazen wel geweest zijn.
En Angel, ging er ook gewoon in, ik begreep er niks van, zo aanvallend dat hij altijd op Kobus was, zo makkelijk gaat hij er nu mee om met Koko.
En ik maakte me ook ongerust over Nikita, zou ze nog wel in het blok willen.
Ik dacht in de pauze, om snel naar huis te rijden om het zelf aan te pakken, maar na mijn informatie naar het thuisfront, hoorde ik gelukkig goed nieuws.
Samantha had Angelique al gesproken op de chat.   BEDANKT ANGELIQUE!!  :) :-* :-* alsof ze het aanvoelde dat er wat was, kwam ze op tijd op de chat.
En werd gezegd, dat het niet erg was, zolag er maar niet gevochten werd, misschien dat Koko een eitje gaat leggen.
Dit is overigens niet gebeurt.
Ik kwam thuis en meteen heb ik gekeken of er niks met de kleintjes gebeurt was.
Ik trof daar 4 slapende volgegeten valkjes aan, heerlijk tegen elkaar aan gedrukt, moe van het vele eten. :D :D
Ik pakte ze 1 voor 1 eruit, knuffelde ze, Snowy het eerst, de grootste...nog steeds geen open oogjes, wel blazen deed ie al.
Ik knuffelde hem en gaf hem aan Denise.
Ik pakte de volgende, Stormy.. ook ff knuffelen..gaf hem aan Samantha en zo had ik nog Sky en Sunny in mijn handen, wow zo grappig van groot naar klein.
En ze vielen in slaap.
Ik heb bij Snowy nog ff het ringetje geprobeerd, want het pootje was nu wel erg gegroeit zeg, zat al een behoorlijke dikte in.
En jawel hoor, het ging bijna niet.
Oef... nog ff een stukje door..ja ja...hebbes.
Het ringetje zit nu zo goed, dat het onmogelijk er nog af kan.
Waarschijnlijk net op tijd dus.
Dit blijkt maar weer, hoe snel ze eigenlijk groeien.
Ze krijgen geloof ik 24 uur per dag eten  :D :D :D
Nu ook weer ;D

Paul

Hoi Trudie,

Heel fijn dat het zo goed met de jongen gaat :-)
Ik vond het vorige keer al vreemd dat je de ring er weer af kreeg want erom is lastig maar eraf lukt helemaal niet meer denk ik.
Je moet het laatste tentje echt helemaal dubbel trekken met een tandenstoker om de ring erop te krijgen de eerste keer was best eng hoor je wilt ze ook geen pijn doen.
Hopenlijk blijft deze ring wel zitten.
De oogjes kan wel eens verschillen hoor soms gaan ze ook wat later open met 10 dagen pas.
Sommige zijn gewoon sneller dan andere.
Net als met uitvliegen, in mijn laatste nest vloog de tweede als eerste uit terwijl die later geboren was.
De eerste kwam pas 2 dagen later en die was toch iets groter.
Dus het zegt allemaal niks op de dag er kan best wat rek in zitten :-)

Groetjes, Paul

Speedy

Dit zijn mijn 4 Seasons vandaag, ze groeien goed volgens mij, alhoewel ik de kleinste wel erg iel vind hoor.
Het zal wel komen door de oudste, dat is al een reus.

Speedy

Sorrie hoor, maar ik begrijp er niks van, ook al is er geen gevecht ik ben er toch niet gerust op.
Koko kruipt steeds in het blok, ook al stuur ik haar steeds weg, ze blijft terug komen.
Ik heb haar er al 4 keer uitgehaald, maar het helpt niks.
Zucht)))) is dit echt wel ok?

Koko zit alleen maar op ze volgens mij, ik hoor wel voer geluiden, maar dat kan ook het gebedel zijn, want als ik ga kijken dan zie ik Koko alleen maar zitten en tegen mij blazen.
Ze zit er nu ook weer in en ik hoor de kleintjes tjilpen, kan voeren zijn maar weet het niet hoor.
Angel en Nikita vinden het prima, ze doen er niks tegen.
Wat is dit toch voor band dan die ze hebben?
Hoef ik me echt geen zorgen te maken?
Nikita zit zich gewoon te wassen, Angel is aan het eten... het lijkt wel tante Koko die aan het oppassen is, zodat de ouders ff vrij zijn.

Paul

5 maart 2004, 21:46:08 #685 Last Edit: 6 maart 2004, 01:57:43 by Paul
Hoi Trudie,

Wat een dotjes zijn het weer om te zien he :-)
Je kan aan het geluid vaak horen of ze gevoerd worden of dat ze zeuren om eten.
Als de piepjes heel snel opvolgend zijn worden ze meestal gevoerd en als je gewoon piepjes hoort met tussenpozen vragen ze om eten.
Het komt wel voor dat een derde valk meehelpt met het grootbrengen van de jongen.
Bij Lique waren er ook 3 ouders bij een nest :-)
Zolang de jongen niet worden aangevallen zou ik me niet zo'n zorgen maken.

Groetjes, Paul

Speedy

Nou ik laat het dan maar zo, want ik an er echt niks tegen doen, of ik moet haar eruit halen en dat wil ik niet.
En Nikita en Angel schijnen het goed te vinden, want vanmiddag zaten ze er met zijn 3tjes in. :o
Het is niet te geloven, maar ze vinden elkaar onwijs aardig, blijt wel.
Het gekke is, dat Koko nooit aanrakend contact wil met andere valkjes, ze loopt altijd er vandaan als er 1 in haar buurt kwam.
Daarom vind ik dit zo byzonder, dat ze nu dus met z'n 3tjes bij de kleintjes zitten.
Het geluid wat ik hor lijkt inderdaad op voeren, dus dan zal Koko het ook wel doen.
Worden ze dan niet overvoerd? wow straks heb ik heel dikke jonkies  :D :D :D
Ik ben er nu wel geruster op dat Lique en Paul mij dus vertellen, dat het goed kan zo.
Gelukkig maar.

Paul

Hoi Trudie,

Echt overvoed zullen ze niet worden hoor dat regeld de natuur wel voor je :-)
Als de jongen geen honger hebben piepen ze niet meer en gaan slapen en worden dan niet meer gevoerd tot ze weer gaan piepen.
Dus het jong geeft zelf wel aan als het gevoerd wil worden.
Ik zou het ook gewoon zo laten het is juist heel leuk dat ze elkaar helpen :-)

Groetjes, Paul

Speedy

Stormy heeft nu ook een mooi gouden ringetje om zijn pootje.
Het was met hem wel ff een gevecht hoor,want deze wilde echt niet.
En ook met die kleine vleugeltjes klapperen heel wild, hahaha maar het is toch gelukt.
Ze groeien dus goed, ik heb ze gauw ff geknuffeld en terug gezet, want ze moeten nog eten.
Zo vol als die kropjes kunnen zitten zo leeg zijn ze de volgende ochtend he.

Met Punky haar eitjes gaat het niet goed.
Vanmorgen lag het 3e eitje kapot op de grond, ze zat er nog wel bij.
Wat een muts is dat zeg, terwijl ik het eitje weghaal en weggooi en ik nog even in het broedblok kijk naar het andere eitje, gaat ze daarna wel het blok in.
Ik snap het niet waarom ze dan niet haar eitjes daarin legt hoor.
Zucht)))
Dit zal dan ook denk ik niks gaan worden ben ik bang.

1e ei gelegd 02-03-2004 kapot
2e ei gelegd 04-03-2004
3e ei gelegd 06-03-2004 kapot

Speedy

6 maart 2004, 17:58:05 #689 Last Edit: 6 maart 2004, 17:58:29 by Speedy