12 mei 2025, 11:22:26

mijne packo doet raar

Gestart door karmen, 10 april 2005, 11:10:23

« vorige - volgende »

karmen

hoi,

sinds een week of twee heb ik enorm veel problemen met onze packo die valt ons allemaal aan, het was eerst ikke maar daarna begon ie ook de kids aan te vallen en dat wil ik niet heeft men zoontje al flink te pakken gehad en weet echt nie meer wat te doen want die vliegt recht op ons gezicht af en die krijst met de poten vooruit en zo valt ie ons aan hopelijk valt er ietske aan te leren want anders zie ik geen uitweg nie meer :( ik kan geen enkele reden geven waarom ie zo geworden is want was wel een lieve vogel vliegt hier altijd rond en zo dus iemand enige raad??? groetjes karmen

Lique

Hoi Karmen,

Jeetje, wat komt mij dit bekend voor zeg.
Het lijkt wel wat op wat we met Rudie en Punky hebben meegemaakt.
Punky en Rudie zijn zoontjes van K.C. en Kyra. Blijkbaar nemen de jongen meer eigenschappen over van de ouders als we toen dachten. K.C. kon dit gedrag ook hebben, als hij een nestje wilde.
Toen Punky in de puberteit kwam, nam hij dit gedrag ook over. hij werd erg bezitterig tegenover zijn popje, en kon de mensen wel vermoorden. Nadat hij zijn bazinnetje meerdere malen flink gebeten heeft, besloot ze Punky naar mij toe te doen.
Na hem hier een poos gehad te hebben, hebben we besloten hem ergens anders onder te brengen waar geen valkjes zijn.
Nu gaat het goed met hem. Geen agressieviteit meer te bekennen.

Rudie's verhaal kan je in Irene haar dagboek lezen. Het kereltje was zo sexueel gefrustreerd, dat hij zelfs aan de drugs zat om hem rustig te houden.
Inmiddels zit hij ook hier, en heeft hij een nestje met zijn moeder.
Tja, hij zoekt ze ook wel uit, maar ik ben blij dat hij met haar wat heeft. Van Kyra wil ik namelijk geen jongen meer, en zeker niet van moeder en dochter.

Wat ik hiermee wil zeggen is niet dat je hem weg moet doen. Neem tijd, om erachter te komen wat er met Packo aan de hand is. Zelf denk ik dat hij sexueel gefrustreerd is, en een nest wil beginnen.

groetjes lique

karmen

hoi,

ja had al zo een flauw vermoeden dat hem sexueel gefrustreerd is zal ik toch ergens oplossing moeten voor zoeken want zo kan ik dit echt niet laten  :(  vind dit wel zielig voor die vogel maar moet denken aan men kids ook he want men kids beginnen ook schrik te krijgen van het moment ze die vogel zien en is nu niet de bedoeling he. Pfffffffff zal ik dan toch voor een andere opvang moeten zien want hem naar dierenwinkel doen da doe ik nie enig probleem is dat ik niemand ken die die vogel zou willen overnemen en is nu toch al twee weken aan de gang he lap daar is hem weer voor men zoontje te attakeren  ??? ??? groetjes karmen

karmen

niemand enige sugestie wa ik nog zou kunnen doen dan ???

Riny

Hoy Karmen
Weet je niemand in de buurt met een voliere waar je hem naar toe kunt doen?
Zet anders eens een oproep op het forum of iemand iets weet.
Veel succes Riny :D :D :D

karmen

:( hoi,

heb een berichtje achtergelaten op te koop was toch daar he dat ik een advertentie moest laten pffffffff amaai heb nu al pijn in men hartje is dit normaal :(:( :'(

Riny

Hoy Karmen
Je zou ook kunnen proberen hoe het gaat met een partner erbij.
Maar als dat ook niet helpt zit je zo meteen met 2 valkparieten en ik weet ook niet of dat je bedoeling zal zijn.
Groetjes Riny :D :D :D

karmen

hey riny,

ja ik zit al met 2 valkparkietjes daar ik onze tacko ook nog heb he die witmasker waar ik van dacht dat het een vrouwke ging zijn maar die attakeert die ook en daar ik nog een maand of 3 hier in dat appartement woon kan ik er niet veel meer bijnemen daar ik normaal gezien een vogeltje van tara zou nemen he heeft dit nooit gehad onze packo maar zo kan dit niet verder ( kids kunnen niet meer eten want attakeert) en heeft genoeg eten want heeft twee potjes staan met eten, een potje met eivoer, een potje met grit en een potje met zen snoepjes dus is meer dan genoeg denk ik zo ::) maar zoals  hierboven al beschreven denk ik idd dat ie ergens sexueel gefrustreerd geraakt en daarmee iedereen attakeert en zou eigenlijk al een overjarig popje moeten hebben en die dit toelaat want onze packo is nie datte ze die poept de hele dag door als ge h em toelaat (op men hoofd en zo van die zaken) ::) maar ja zullen wel zien he maar is toch met pijn in het hart ze da ik die wegdoe want was heel lief en aanhankelijk tot ie het in zen bol kreeg dus  ??? groetjes karmen

Tara

Hoi Karmen,

vaak verandert dit gedrag wel hoor, maar vaak ook niet... Deze valkjes horen dan eigelijk beter in een volière, doordat ze zo agressief zijn..
Ik denk dat als je er nou een overjarige pop bij zou doen, hij zelfs nog agressiever komt zodat ie dat popje kan...

Groetjes, Tara

karmen

hoi,

ja inderdaad daarmee da ik eerst raad wilde vragen aan echte kenners daar ik nog niet zo lang bezig ben met valkparkietjes en idd tara ik denk dat dat popje niet lang zou leven met onze packo en daar ie zo doet en zo ten opzichte van de kids en zo denk ik dat het popje geen lang leven zou gegund zijn daar ie onze tacko ook al begint aan te vallen (en onze tacko begint ook wel bang te worden van hem) een voorbeeldje als ik effe bezig ben met tacko gaat onze packo er direct naartoe om hem te bijten en zo  ??? dan men kids zal dus iemand moeten zoeken met een voliere he maar wie o wie heb wel een berichtje achtergelaten op te koop en hopelijk komt er daar enige reactie op daar ik ook wel wil dat onze packo een gelukkig lang leven krijgt en denk zelfs dat ie hem niet zo lekker voelt in zen vel zo ook of zijn dit gedachten nu ja een ding weet ik zeker het is met heel veel pijn in het hart  :'(

Tara

Hoi Karmen,

ik wil 'm eventueel wel hoor, kan je'm af en toe nog 'ns zien, alleen weet ik niet hoe we dat zouden doen?

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Tara en Karmen
Een beter huis/voliere kan Packo zich niet wensen.
Als ik niet zo ver weg woonde was ik jullie taxichauffeur.
groetjes Riny :D :D :D

karmen

hey riny,

ja denk wel dat we er zo wat uitzijn hoor, daar ik toch van plan ben om een popje uit tara haar nestje te nemen ( en eventueel ook een manneke ) daar onze packo weggaat en men vriend waar ik mee ga samenwonen ook een lutino popje heeft moet er natuurlijk nog een manneke bijkomen he  ;D en zal het wel nog een week of zes volhouden denk ik zo hopelijk toch en dan zal ik onze packo afgeven aan tara daar ze kandidaat is voor packo in huis te nemen dus bij deze dank je tara ;) ge zijt ne schatje ;D maar heb dit al duizend keer gezegd zeker ::)

Tara

Hoi Riny en Karmen,

dank jullie, begin zowat te blozen :-[
Thx in elk geval :).
Hij zal het zeker goed hebben hier, garandeer ik je :).

Groetjes, Tara

karmen

daar twijfel ik geen seconde aan tara ;D