12 mei 2025, 22:28:25

Vliegen met gordijnen open

Gestart door trolly, 10 mei 2005, 11:50:33

« vorige - volgende »

trolly

Hallo,

Als we Elmo uit zijn kooi halen doen we altijd de gordijnen dicht, bang dat hij tegen de ramen opvliegt (een valkje van mijn vroeger heeft dat ooit gedaan en toen zijn nekkie gebroken).
Volgens mij moet het mogelijk zijn om Elmo uit zijn kooi de laten met de gordijnen open.
Hoe leer ik Elmo rond te vliegen zonder tegen de ramen op te vliegen?

Groetjes Trolly

Rianne

Pfff... ik zou hem eerst op de vensterbank zetten, voor het glas. Kan hij al goed vliegen en landen? Als de coordinatie nog niet zo goed is, zou ik nog even wachten.

trolly

Vernsterbank hebben we niet, het is een grote schuifpui. Het vliegen gaat goed, hij heeft alleen nog wat moeite met het vinden van een landingsplaats en als hij deze heeft gevonden stuntelt hij een beetje met landen......

Trolly

KoosjeTweety

Hoi
Zou je misschien geen leuke decoratieve plakstikkers op het raam kunnen plakken?
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Karin

Kun je er grote planten voorzetten of vitrage voorhangen ? Zo niet, dan zou ik het niet wagen hoor. Nekkie is zo gebroken  :'(

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marianca.

Hallo,

Nou,ik zou het niet wagen om de gordijnen open te laten...als het valkje schrikt en wild gaat vliegen zal hij/zij zeker tegen het raam aan vliegen omdat het denkt dta het een doorgang is.
Neem dat risico nu maar niet...Ik heb trouwens jalouzien in de ruimte waar ze staan.Als ze los mogen doe ik die omlaag en zet ze dan ietsjes open ;).Heel leuk eigenlijk want verschillende boefjes vinden dat wel een leuke lanndingsbaan en zitten dan erop en knabbelen eraan :).

groetjes
marianca

Kolkkie

Hoi,

Zelfs als er planten voor staan is het nog geen garantie dat het goed gaat.
Ik heb het hier met Punky als hij beneden is. Ondanks dat er planten staan vliegt hij alsnog tgen het raam aan.

Als hij dus eens beneden is, zijn altijd de luxaflex achter naar beneden en voor de lamellen wat op een schuine stand.
Meneertje presteerd het zelfs om tussen de lamellen te glippen tijdens de vlucht en dan tegen het raam te botsen.

Boven heb ik ook altijd de luxaflex naar beneden als ze los zijn.
Punky en Minggu gaan er dan vaak in hangen, Punky glipt er nog wel eens tussen zodat hij er echt tussen zit.
Mafkees.

Ik zou de ramen toch min of meer bedekt laten met iets om ongelukken te voorkomen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lautje

haihai iedereen,
wat een verontrustende verhalen allemaal! Mijn valkje vliegt gewoon rond zonder gordijnen voor het raam. Toen ik haar net had heb ik de gordijnen de eerste paar keer dichtgedaan. Toen steeds beetje bij beetje open gelaten. Op deze manier creeeren zij hun eigen vlieggebied en weten ze waar ze kunnen vliegen en waar niet. Dit werkt uitstekend mits ze in paniek raakt, dan wil het nog wel eens voorkomen dat Yuca tegen het raam aan vliegt...dit kan je denk ik bijna niet voorkomen maar over het algemeen moet dit lukken!
gr. Lautje

Kolkkie

Hoi Lautje,

Het is bij mij alleen Punky die de neiging heeft om tegen een raam aan te vliegen.

Bij de andere 4 is er niets aan de hand, die vliegen rond zonder dat ik de lamellen en luxaflex dicht hoef te doen.

Voglens mij wil Punky gewoon niet leren waar een raam zit.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

k_van_wilgenburg

Hallo
Ook ik zou de gordijnen dicht laten.
Ik heb luxeflex thuis en mijn valkjes gebruiken dat dus als landingsbaan :D
Smurf is hem overdag een keer bij mijn vriend gesmeerd en toen waren de luxeflex dus niet naar benenden.
En hij vloog gelukkig niet te hard tegen het raam aan.
Hij had verder niets maar zat daar een beetje verdwaasd te kijken.
Marco kon hem zo oppakken en weer in zijn kooi zetten.
Groetjes karin marco en de valkjes