2 augustus 2025, 05:56:42

Pepper & Snowy

Gestart door Astrid, 26 maart 2005, 19:21:09

« vorige - volgende »

Astrid

13 april 2005, 21:13:52 #75 Last Edit: 4 februari 2006, 23:40:07 by Astrid
Hoi Peet,

Volgens mij hebben jullie inderdaad de Doerak,
dat heb je meestal toch met de oudste.

Wij hebben ons 2e valkje al besteld bij Lique,
komt als het goed is over ongeveer 3wkn uit  :D :D

Hoi Lin,

Misschien is Pepper wel een beetje een uitzondering 
maar vandaag is ze ook weer netjes van ons afgestapt.

We moeten ook altijd zo om haar lachen als ze met haar
kontje naar achter schuift en dan een poepje doet  ;D

Pepper wordt met de dag liever, als ik mijn oorbellen maar
uit doe, want dat doet zo'n zeer als ze er heel venijnig aan
zit te trekken, dan is er nog maar één ding belangrijk eruit met die dingen.

Pepper begint een vrolijk valkje te worden, is meestal lekker
bezig en ze is gek op haar zaad, maar groente en fruit  :-\
daar is ze snel klaar mee, maar we geven het niet op hoor,
ze krijgt het dagelijks aangeboden, heb wel meer gelezen dat
jonge valkjes er in het begin niet veel van willen weten.

Op dit moment wil Pepper ook niet in bad, ik maak haar wel iedere dag even nat in de badkamer, en dan komt de fohn maar dat vind ze echt geweldig, ze zit dan echt te genieten.

Groetjes,
Astrid

bobbie

Hoi Pepper,

Even bijgelezen hoor, krijg het steeds drukker, goed dat ik een brilletje heb 8)

Goed van je hoor dat poepje ergens anders te dumpen.

Mijn papegaaien doen dat ook. Die poepen nooit op me, heb ik ze niet geleerd.
Als ze bij me zitten en ze moeten iets dumpen (en dat zijn geen kleintjes hoor!) dan klimmen ze naar m'n knie, steken hun kontje naar achteren en dumpen het op de grond. Gelukkig heb ik laminaat. ;D

Die hond waar jij zo van geschrokken bent, welk ras is dat? Is dat een Amerikaanse Stefford, of een Engelse of iets anders? ??? Ben beetje nieuwsgierig. Mijn jongste dochter heeft een Amerikaanse, vandaar. ;)

Nou, tot de volgende keer maar weer, poeperd van me ;)

Groetjes, Nel :)

Astrid

Hoi Nel,

Zouden alle gaaitjes dat doen, zal eens informeren  ???

Maareh, je valkjes doen het dus niet als ik het goed begrijp.

De kop is van een Staffordshire Bull Terrier (engelse)
leuk dat je dochter een Amerikaanse Staff heeft hoe oud is die nu ?

Bedankt voor je lieve woordjes,
WE HEBBEN EEN FAN ERBIJ - Jippie  ;D 8)

Groetjes,
Astrid

bobbie

Hoi Astrid,

Mijn valkjes poepen me gewoon ongegeneerd onder.

De stafford van mijn dochter is 5 jaar. Ze hebben hem 3 jaar. Hij is geboren en in een hok gezet. Dat hok werd met een tuinslang schoongespoten met hem er in vermoeden wij want hij is doodsbang voor water. Hij werd nooit uitgelaten.
Die mensen wilden hem kwijt toen ie 2 jaar was. Het eind van het liedje was dat iemand hem wilde voor de vechtsport (= dierenmishandeling). Om dat voor te zijn hebben mijn dochter en haar man hem genomen.

Hij is ontzettend lief. In het begin dacht ik: o jee, waar beginnen ze aan, dat wordt niets dan ellende. Nou, het is een wereldhond echt waar.

Dat is het verhaal van de hond van mijn dochter.

Carine

Citaat van: -Astrid- op 12 april 2005, 19:36:31
Hallo allemaal,

Ze zijn weer zo trots op me,
als ik bij hun zit en ik moet een poepje doen
klim ik snel via hun arm naar beneden of vlieg snel even
ergens naartoe om het dan ergens neer te leggen.

Zijn er meer valkjes die dit doen ??

Groetjes,
Pepper

Hallo Pepper!
Zazou doet dit inderdaad ook! Als hij moet poepen vliegt hij soms weg en doet het ergens anders zitten of hij doet het over de rand heen ;D Ook als hij op de bank of bijvoorbeeld de tafel zit loopt hij naar de rand en poept hij op de grond... Hij doet dit niet altijd maar we zien het wel regelmatig gebeuren... Wij hebben onze valkjes gewoon heel erg goed opgevoed ;) ;) haha....
Groetjes, Carine :-*

Cor_en_Petra

14 april 2005, 07:46:10 #80 Last Edit: 14 april 2005, 07:48:00 by Cor_en_Petra
Wij hebben onze valkjes gewoon heel erg goed opgevoed ;) ;) haha....
Groetjes, Carine :-*

Heeeeeeeee!
't Is geen opvoeding hoor, dat weten we zeker  ;), wij hebben gewoon de opstandigste, brutaalste, maar ook (voor ons) de liefste uit de familie getroffen, die vindt het gewoon leuk om ons te plagen!  ;D ;D
Cor & Petra

Valerie

Hoi,

Ik heb al een tijdje geen poepjes meer op me gehad, maar ze gaan er niet speciaal voor uit de weg. Valko laat het vallen waar hij is. Hoe doen jullie dat?
Anita vertelde me dat ze wel eens een valkje "mooi poepie doen" zegt, voor die de kooi uit mag en die doet dat dan.  :o
Heeft Daffy een keer gedaan bij Han.

bobbie

Hoi,

Er zijn inderdaad vogeleigenaren, vooral papegaaieneigenaren, die hun vogel leren om te poepen voordat ze de kooi uit mogen. Dit schijnt niet goed te zijn. Als ze het eenmaal door hebben dan gaan ze zo persen dat er weleens een uitzakking van de cloaca kan ontstaan. Dit moet dan vaak operatief hersteld worden. Het woord ervoor weet ik niet meer, maar er is een speciaal medisch woord voor. Ik verzin me een hoedje maar het komt niet boven.

Het staat in verschillende vogelboeken beschreven, ik zal het even zoeken, kijken of ik het kan vinden.
Dit is ook de reden dat ik er nooit aan begonnen ben om het ze te leren. Ik heb het geluk dat ze even naar mijn knie lopen, kontje naar buiten en laten vallen maar ;D maar ik heb het ze beslist niet geleerd.

Als ik het medische woord hiervoor heb gevonden, zal ik het doorgeven.

bobbie

14 april 2005, 14:41:34 #83 Last Edit: 14 april 2005, 14:46:25 by bobbie
Gevonden.

Cloaca prolaps. Dit  betekent dat een deel van de cloaca buiten de vogel hangt. Dit kan ook ontstaan na het moeizaam leggen van een ei. Ik heb alleen wat overdreven betreffende de ernst. Het is wel ernstig maar hoeft niet zo vaak geopereerd te worden als ik deed voorkomen. vaak kan het voorzichtig worden teruggeduwd met een wattenstokje of vinger met wat zalf. Beschadiging kan optreden als de prop beschadigd raakt of als er stuwing optreedt. Beschadiging kan optreden als de vogel met de prolaps langs zitstok of gaas schuurt. Als er stuwing optreedt wordt de prop donkerblauw of paars en moet de vogel met spoed naar een dierenarts. Ook kan het zijn dat het propje wel met de vinger terug te duwen is, maar toch later weer naar buiten komt. In dat geval is een bezoek aan de dierenarts gewenst, de prolaps dient dan operatief te worden vastgezet.
In het boekje waar ik bovenstaande uit heb staat niet vermeld over dat op commando poepen, dat staat weer  in een ander boek. Ik zal wel even doorzoeken.

Als je dit een vogel leert, poepen voor je de kooi uit mag, en hij wil heeeeeeeeel graag de kooi uit, dan zet ie alles op alles om toch maar een poepje te doen, dus perssssssssssssssen maar. De rest kan je zelf invullen.

Vandaar dat ik het mijn vogels nooit heb geleerd, en die produceren flatsen hoor die papegaaien van me.

groetjes, Nel :)

Valerie

Ok, Nel. Ik snap wat je bedoelt. Als hij net gepoept heeft en wij dat niet gezien hebben, gaat ie voor niks moeite doen. Ik kan het me voorstellen. Stel dat wij naar de WC gaan en blijven persen, terwijl we helemaal niet moeten, lijkt me idd niet gezond. ;)

bobbie

Hoi Valerie,

Je hebt het inderdaad helemaal begrepen 8)

Cor_en_Petra

Heya Peppertje, baby sister van me!

Hoe staat het leven nou? Ben je ook zo gelukkig? Ik wel! Ik mag vaak rondvliegen en ga uit mijzelf als ik dat wil lekker knuffies halen bij Cor en Petra. Ideaal voor mij is dat Petra altijd heel vroeg wakker is en Cor vaak tot heel laat opblijft, genoeg knuffel- en vlieggelegenheden... Ik zit nu op Petra's schouder aan haar vlinderoorbel te knagen, maar dat vindt Petra niet zo fijn, auw! roept ze steeds en houdt haar hand ervoor,maar ja, dan pak ik toch gewoon haar ketting? Glimt net zo mooi.... :P
Liefs van je big brother Cheeky

Astrid

Citaat van: Valerie_vh op 14 april 2005, 10:34:12
Hoi,

Ik heb al een tijdje geen poepjes meer op me gehad, maar ze gaan er niet speciaal voor uit de weg. Valko laat het vallen waar hij is. Hoe doen jullie dat?
Anita vertelde me dat ze wel eens een valkje "mooi poepie doen" zegt, voor die de kooi uit mag en die doet dat dan.  :o
Heeft Daffy een keer gedaan bij Han.

Ach wat schattig een valkje die dat zegt, heeft ie vast niet
zelf verzonnen.   ;D

Astrid

Citaat van: bobbie op 13 april 2005, 21:51:34
Hoi Astrid,

Mijn valkjes poepen me gewoon ongegeneerd onder.

De stafford van mijn dochter is 5 jaar. Ze hebben hem 3 jaar. Hij is geboren en in een hok gezet. Dat hok werd met een tuinslang schoongespoten met hem er in vermoeden wij want hij is doodsbang voor water. Hij werd nooit uitgelaten.
Die mensen wilden hem kwijt toen ie 2 jaar was. Het eind van het liedje was dat iemand hem wilde voor de vechtsport (= dierenmishandeling). Om dat voor te zijn hebben mijn dochter en haar man hem genomen.

Hij is ontzettend lief. In het begin dacht ik: o jee, waar beginnen ze aan, dat wordt niets dan ellende. Nou, het is een wereldhond echt waar.

Dat is het verhaal van de hond van mijn dochter.

Hoi Nel,

Wat een vreselijk verhaal, wat een nare mensen zijn er toch op deze wereld BAH BAH BAH
Heerlijk voor die hond dat hij uit zijn lijden is verlost.
gelukkig zijn er ook dierenvrienden.

Groetjes,
Astrid

Astrid

Hee Carine,

Leuk je ook hier te treffen,
het gaat goed he met mijn broertje ? leuk hoor.

We zijn gewoon natuurtalent  :-X

:-* Pepper