21 juli 2025, 19:25:29

Mandysbeestenboel 1e ronde 2005

Gestart door Mandy, 24 maart 2005, 19:47:22

« vorige - volgende »

Mandy

10 mei 2005, 00:48:24 #120 Last Edit: 10 juni 2005, 22:52:53 by Mandy
Hier vooraan zie je het jong liggen wat ik gisteren koud vond, nu gaat het dus weer goed.  :)

Alleen het gele donsje van Fred&Wilma is 2 dagen jonger dan de jongste van Jut&Jul maar toch is die kleiner, verder ziet die er wel goed uit.

De bonte witmaskers van Suske&Wiske. ;D

De 3 van OtS&Sien. :D

En met de 5 van Pino&Pipo en Oki&Doki gaat het ook goed, die foto's zijn bijna hetzelfde als afgelopen vrijdag. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Het zijn lekkere dikzakken Mandy, gelukkig dat het met het koud geworden jonkie ook goed gaat.

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat een geluk dat je dat ene jong gevonden hebt en zog hebt kunnen redden :).
Naar de oorzaak kan je denk ik alleen maar gissen.

Wat raar dat Fred zo aan het klieren was bij Ot en Sien.

De jonkies zien er trouwens allemaal goet uit. Ze groeien echt als kool bij jou zeg.

Ik vind die witte kuifjes zo grappig en lief van die jonkies van Suske en Wiske.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

bobbie

Hoi Mandy,

Zo, weer even bijgelezen. Wat een geluk dat je dat kleintje vond. Supergoed afgelopen.

Ik vind die kuifjes ook zo leuk, zo lekker eigenwijs. Ook een eindje terug die foto's van bovenaf van die koppies met een beetje dons er op, doet me aan mijn schoonvader denken. ;) :-X

Het groeit allemaal geweldig bij je Mandy. Ook las ik dat het gelukkig beter gaat met je oma. Fijn hoor. Het zijn toch altijd extra zorgen bij oudere mensen.

Tot de volgende keer maar weer.

Nel :)

Lin

heh dat is toch weer even schrikken een koud jonkie gelukkig heb je het opgemerkt. Gelukkig gaat alles nu goed. De ouders hebben het maar druk. Lieve fotos heb je gemaakt, ziet er goed uit.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

12 mei 2005, 22:04:43 #125 Last Edit: 7 juni 2005, 17:03:37 by Mandy
Dank jullie. :)

Met de 21 jongen gaat het prima. ;D

En wat blijkt, toch nog verrassingen in 2 nesten!

Bij Suske&Wiske blijkt jong 1 een bonte cinnamon witmasker te worden en is dus een pop en gaat dus naar Karin. :)
Tevens is nu duidelijk dat de gewone bonte witmaskers dus mannen zullen zijn. :)

En Bij Oki&Doki wordt jong 2 bont cinnamon gepareld met heel veel geel, heel mooi! Ook jong 4 en 5 worden zo. :D
Dus papa Oki blijkt behalve split voor ino, ook split voor cinnamon en gepareld te zijn. Alleen jammer dat moeder Doki dat ook is en ik dus nog steeds niets over de geslachten kan zeggen. ::)

Bij Ot&Sien heb ik de zogenaamde split cinnamon van Ot doorgestreept want volgens mij is dat niet zo. Ik heb er nog nooit cinnamons van gehad. Geeft niet, maar dan hoef ik mensen niet voor niks blij te maken. ;)

En met Hans en de nieuwe albino wordt het echt helemaal niks. Hans zat in het blok bij de jongen van Oki&Doki en dat geeft op zich niks want die doet ie niks, hij vindt het allemaal prachtig, maar hij viel Oki aan, die mocht niet meer bij zijn eigen jongen en dat kan natuurlijk niet.  :-\
Ruimte om hem met de albino apart te zetten tijdens de kweek heb ik niet en ik heb nu toch teveel valken. Dus helaas, Hans en de nieuwe albino gaan weg. Hans gaat naar Riny en de albino naar Marco. Ze zitten nu al apart. :)
Grietje zit op onbevruchte eieren te broeden maar die laat ik maar even. Straks komt Noa van Esther, die zit daar al apart, totaal 3 weken en hier hou ik 'm ook even apart, en hopelijk gaat het daarna met Grietje klikken. ::)

Morgen komen weer nieuwe groepsfoto's. ;D

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat fijn dat het zo goed gaat met de jonkies. Het moet nu gewoon goed blijven gaan ;).
En dan ook nog die verrassingen die je er nog eens bijkreeg :).

CitaatBij Ot&Sien heb ik de zogenaamde split cinnamon van Ot doorgestreept want volgens mij is dat niet zo. Ik heb er nog nooit cinnamons van gehad. Geeft niet, maar dan hoef ik mensen niet voor niks blij te maken.

Heeft dit nog consequenties voor de splitten van Punky?

Volgens jou was het 2de jong van mij nl. een cinnamon vanwege die rode ooglens.

Minggu is alleen split voor bont, dus daar zou het dan niet vandaan zijn gekomen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Dat is waar, het kan nog steeds, maar ik geloof er pas in als ik het hier zelf zie. ;)
Maar ik had dat ook met mijn wildkleur man Theo.
Die was eerst met mijn cinnamon pop Japie-jo en toen kregen ze cinnamon jongen maar dat kan alleen als hij split is voor cinnamon. Toen hij met de wildkleur pop Thea was heeft hij alleen maar wildkleur jongen gehad, in alle nesten, niet 1 cinnamon, maar toch weet ik dat hij split voor cinnamon moet zijn.  :)
Misschien is het met Ot&Sien ook zo. Zal je zien, zit er in de 2e ronde een cinnamon! :D

Karin

Leuk die verassingen Mandy ! Alhoewel ik het natuurlijk al een klein beetje wist omdat je al eerder zei dat het een beetje rood in de oogjes had. Aan de ene kant natuurlijk makkelijk, weten we zeker dat het een popje is, aan de andere kant jammer, omdat mijn beide mannen split zijn voor cinnamon  ;D Kan ik dus niet het geslacht voorspellen van de jongen. Maar het belangrijkste is dat het een pop is, want 2 mannen die samen eitjes leggen.... ik moet het nog zien gebeuren  ;D ;D ;D Mijn cinnamon bonte jong heeft ook zo'n mooie dieprode kleur in de ogen ( ik zet zo een foto in mijn dagboek, dan kun je het zien. Duurt even, want het zijn veel foto's  ;D ), maar verdwijnt dit als ze volwassen worden ? Want bij mijn andere cinnamons zie ik dat niet.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

13 mei 2005, 21:21:36 #129 Last Edit: 10 juni 2005, 22:53:36 by Mandy
Inderdaad, dat verdwijnt wel maar ze houden dan een soort bruine ogen over, heeft Dimple dat niet, Hans wel.
Pipo is een cinnamon witmasker en heeft dat ook. :)

Hier zijn de groepfoto's van vandaag;  ;D

De jongen van Ot&Sien;

De 5 bontjes van Oki&Doki;

Die 2 kleintjes hier vooraan en die met het kopje ernaast worden mooie bonte met veel geel en ws alledrie met cinnamon en parels.

De 5 jongen van Pino&Pipo, vlnr; een bonte, een wildkleur of geparelde, een wildkleur, een geparelde en een bonte.

De jongen bij Suske&Wiske. Rechts zit jong 1, dat wordt een bonte cinnamon witmasker pop. In het midden zit jong 2, dat wordt een gewone bonte witmasker man. En links zit een wildkleur van Pino.

De jongen bij Jut&Jul. Links zitten de 3 geparelde witmaskers en het gele donsje is het jong van Fred&Wilma en de grote met gele kuif is een bonte van Pino.

De 3 eigen jongen van Jut&Jul.

cora

hoi Mandy,

wat heb je weer een mooie jonge valkjes.

groetjes

Cora

carco

Hoi Mandy

Kan weer niets anders zeggen dan ...ach wat lief.................
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Hey,

Ik benijd je hoor. jij mag ze allemaal aanraken en kroelen, wat lief zijn ze.Had je voor allemaal al een baasje?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

Nee nog niet voor allemaal, maar ik moet op een aantal mensen wachten welk valkje ze nu gaan nemen, want andere wachtenden weten nu ook nog niks, dat is wel vervelend, maar ik hoop dat ze van de week een keuze gaan maken. ::)

Ik ga ws zelf de lutino van Ot&Sien houden en een geparelde witmasker van Jut&Jul. Dan heb ik alvast wat valkjes uit de 1e ronde voor de TT in het najaar, dan zitten die straks hopelijk mooi in de veren. Met bont kan ik helaas niet meedoen, die keurmeester had Dito toen kunnen afkeuren omdat bont geen gevraagde mutatie is, helaas, maar toch kreeg ze 88 punten, en ik ben er nog wel zo trots op. ;)

Ik zag dat Fred&Wilma al aan hun 2e ronde begonnen zijn, maar dat kan natuurlijk omdat ze geen jongen uit de 1e ronde hadden.
Alleen zijn Ot&Sien ook al begonnen en meestal is dat ook al wel zo als er nog jongen zijn maar vaak pas tegen de tijd dat de laatste uit moet vliegen, maar de oudste is nu pas 3 weken. :-\
Dus ik moet even goed in de gaten houden of ze deze jongen goed blijven voeren. Ik dacht al wel te zien dat er bij de lutino toch wat veertjes uit waren. En ze kunnen natuurlijk ook gaan plukken als ze met een volgend nest verder willen...

Verder gaat het prima met de jongen. :)

carco

Hoi Mandy

Bont geen gevraagde mutatie voor de tt?
Leg eens uit hoe dat zit :-\
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!