12 mei 2025, 00:10:17

Mandysbeestenboel 1e ronde 2005

Gestart door Mandy, 24 maart 2005, 19:47:22

« vorige - volgende »

Mandy

Inmiddels is het 5e ei van Fred&Wilma bij Jut&Jul uitgekomen, het heeft donkere oogjes, dus geen fallow. Maar ook hier heeft het nog geen eten gehad, afwachten maar. ::)

Omdat dit nest toch wel groot werd heb ik alleen de oudste van de 2 van Pino die bij Jut&Jul lag bij Suske&Wiske gelegd want die leeftijden komen wel overeen. Vanmiddag en vanochtend heb ik gecontroleerd en ze zitten gewoon met z'n 3-en samen en krijgen alle 3 eten. :)
De oudste van Pino krijgt een donker kuifje en de 2 bonte witmaskers van Suske&Wiske krijgen al witte kuifjes, ook zit er in de vleugels veel wit zag ik. ;)

Het 2e jong van Pino nog bij Jut&Jul gaat een geel kuifje krijgen, dat wordt dus een bonte.
En met de 3 van Jut&Jul gaat het ook goed, die hebben allemaal al eten gehad. :)

Ik kijk even aan of dat jong van Fred&Wilma het overleefd. Zo ja, dan plaats ik het 2e jong van Pino ook over naar Suske&Wiske als het daar met het 1e jong goed blijft gaan en anders kan ik die nog bij Ot&Sien overleggen.
Als dat kleintje het niet overleeft dan laat ik het zo want dan is de verdeling wel mooi.

Met de 3 van Ot&Sien gaat het allemaal goed, ze zijn nu alledrie geringd.

Bij Oki&Doki is het 5e jong geboren, ook met donkere oogjes, dus ook een bonte. Ze zorgen er goed voor. Met Oki was afwachten natuurlijk want voor hem is het de eerste keer, maar tot nu toe is het een goeie papa. :)

Bij Pino&Pipo kijk ik morgen wel weer. Ook zal ik dan nieuwe foto's op m'n site en hier zetten. ;)

Ik heb de nieuwe albino eens geobserveerd en ik ben bang dat het een man is, ze zit met d'r vleugels wijd, trommelt met de snavel, fluit als een man..., maar mijn geelwang pop doet dat ook dus het wil niet alles zeggen, maar toch... ::)

En om de geelwangen te stimuleren heb ik ze met Fred&Wilma geruild. Nu zitten hun in het binnenkooitje en hebben dus alleen elkaar. Fred&Wilma zijn toch al een koppel dus die kunnen best in de grote kooi. Daar zitten nu alleen Idem&Dito nog los maar die hebben al een keer getreden dus als de zin komt zullen die vast wel een echt koppel gaan worden. Hopelijk gaan ze dan met een 2e of 3e ronde meedoen. :)

En heel zielig, Grietje zit nu in de grote kooi in haar oude blok, waar ze vorig jaar jongen in had, in haar eentje te broeden op niets, zo sneu. :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Hoi Mandy

Wat een verhalen weer: ik ben blij dat het over het algemeen genomen goed gaat daar.
En hopenlijk ook met het jong van Fred en Wilma.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Anita1

;D wat een leuke verhalen ,en een mooie donsjes zeg! zo echt wel veel he?
ik moet echt ook lachen om je namen van de valkjes.
zielig dat ze nu zo alleen zit te broeden zeg  :-\
maar de natuur kan zo wreed zijn soms.
ik denk dat het allemaal wel goed komt bij je.over een tijdje zijn ze al groot.het gaat onwijs hard bij je.geniet er maar van knuff anita :-*

Mandy

Citaat van: M@rco op  5 mei 2005, 16:06:48
Arme Grietje, zal ik haar dan maar komen halen? :D

Hahaha nog even wachten hoor. ;)
Eerst even kijken wat de nieuwe albino en Hans gaan doen. ;)
Het maakt mij niet veel uit, als ik maar een koppel samen kan stellen wat voor bonte witmaskers kan zorgen. ;D
En wie weet klikt het straks wel tussen Noa en Grietje. Spannend hé. :P

Karin

En dan heb je misschien wel 2 prachtige koppels  ;D Wel houden dan hoor, wordt gewoon even een volière aanblouwen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hahaha ben bang dat ik dan ruzie krijg met Raymon, vanmiddag is hij verder gegaan met de konijnenkooi en hij zei dat dit echt het laatste was, er mag nu niks meer bij. :'( ;D
Dus helaas, het wordt 1 koppel uit deze 4 en dan zien we wel weer. :) Als er een koppel bij komt dan moeten het wel hele bijzondere zijn (bv pimrose of zilver  :-*) en dan moet daar een ander koppel voor wijken, maar van de 8 koppels die ik nu heb wil ik er geen kwijt hoor. ;)

Karin

Ach Mandy, en je hebt toch nog zo'n mooi stuk tuin over  ;D Er kan best nog een mooie volière bij  ;) Misschien als je hem heel lief aan kijkt  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

6 mei 2005, 16:29:03 #112 Last Edit: 10 juni 2005, 22:52:18 by Mandy
Het jong van Fred&Wilma is bij Jut&Jul gevoerd, dat is het gele donsje. Met de 3 eigen jongen van Jut&Jul gaat het ook goed. :)

En de 3 jongen bij Suske&Wiske waren ook goed gevoerd en warm gehouden.

Nu ligt het 2e jong van Pino&Pipo ook bij Suske&Wiske en nu hebben ze dus allebei een nest met 4 jongen. Zo wordt het eten ook eerlijker verdeeld en kunnen ze elkaar lekker warm houden. :)

Dit zijn de 5 jongen van Pino&Pipo :D ;

En de 5 van Oki&Doki :) ;

En de 3 van Ot&Sien ;) ;

En Idem&Dito zijn een koppel, ik heb ze betrapt op een geslaagde paring! ;D

Lin

Nou ja ik kreeg geen notificatie van dit topic  >:( Damn ik heb wel heel veel gemist. wat een prachtige jongen  :-* Ze zien er erg gezond uit lekker vol kropje. Wat een mooi koppel heb wat zit te paren. Was je er net op het juiste moment bij.

Groeten Lin

p.s. ik blijf je nu volgen hoor

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

Citaat van: M@rco op  6 mei 2005, 17:08:26
enne... Hanz?

Hans, die is alleen maar aan het klieren.
Ik zag 'm vanmiddag aan de staart van Oki trekken terwijl die zijn blok in wilde bij zijn jongen, maar Hans jaagde 'm weg zodat hij lekker voor het blok kon gaan zitten klieren. >:(
Interesse in de albino heeft hij helemaal niet. :-\

En Grietje heeft een ei gelegd, zo zielig... :(

En ik dacht al wat te zien en vanmiddag wat te horen maar helaas is Ot of Sien of allebei het oudste jong een beetje aan het plukken, het zijn nog maar een paar pennetjes, maar toch, jammer hoor. :-\

Citaat van: Lin op  6 mei 2005, 17:18:50
p.s. ik blijf je nu volgen hoor

Gezellie. ;)

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat een mooie jonkies heb je toch weer :).

Hoe kan je het allemaal goed bijhouden. Dat ei daar heen, dit jong daarheen.....
Of schrijf je het allemaal op papier?

Ik heb al moeite om mijn 2 lutino en 2 wildkleurjongen uit elkaar te houden  ::) :-X.
Als ik meerdere koppels had dan zou ik denk ik het spoor helemaal bijster raken.
Of het ligt nog aan mijn onervarenheid met kweken haha.

Wat jammer dat Hans zo aan het klieren is en dat Ot en Sien de jonkies wat aan het plukken zijn :(.

Dat hebben Ot en Sien toch niet eerder gedaan of wel?

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Inderdaad, dat hebben Ot&Sien niet eerder gedaan, daarom vond ik het eigenlijk ook vreemd. ::)
Maar nu blijkt ook dat hun dat niet doen, maar Fred! >:(
Toen ik vanmiddag in de buitenkooien was hoorde ik gekrijs van binnenuit komen, niet het normale blazen en piepen maar echt krijsen, noodkreten... Dus ik ging snel kijken en jawel hoor, ik zag Fred uit het blok komen en toen ik in het blok keek had hij de 3 jongen elk in een hoek gedouwen en bij het 2e jong liep bloed over een vleugel van een net getrokken veer, tis zonde. :(
Dus nu zitten de geelwangen weer in de grote kooi en Fred&Wilma weer in het binnenkooitje. ;)
Nou dacht ik al dat er wel een reden was waarom ik ze vorig jaar in dat binnenkooitje had gedaan, natuurlijk omdat ze toen nog een koppel moesten worden, maar er was nog iets maar ik wist niet meer wat. Ik heb ook nog in mijn oude dagboeken hier terug proberen te lezen maar ik kon het niet vinden. Nu denk ik dat dit vorig jaar ook is gebeurd. Maar het gebeurt niet meer, want tijdens de kweek blijven ze dus voortaan mooi daar zitten. En nu heb ik het opgeslagen. ;)

Ik sla dus alles in mapjes op hier op mijn pc, een hele administratie inderdaad. Ik heb alleen 1 velletje waar ik op schrijf, wie ik waar en wanneer moet ringen enzo. :)

Ik heb vandaag alle jongen nog gezien en het gaat overal goed. ;D

Theetje

Citaat van: Mandy op  7 mei 2005, 21:45:53
Ik heb vandaag alle jongen nog gezien en het gaat overal goed. ;D

Hoi Mandy,

Dat is geweldig, want dat houd in dat mijn wellicht toekomstige aanwinst het ook prima maakt :)

Zo te lezen heb je het maar weer druk met je beestenbende. Maar je hebt al weer een mooi resultaat met al die kleine piepkuikens.

Groetjes

Theetje

Mandy

Nou vanochtend was het iets minder hoor.
Ik vond het 2e jong van Jut&Jul in een hoekje, koud en stijf, maar nog in leven. :o
Dus snel een handdoek opgewarmd en 'm erin gedaan, kruikje gevuld en 'm met die handdoek erop gelegd. Gelukkig kwam hij weer bij en heb ik 'm later warm en wel terug gelegd.
Vanmiddag zat hij lekker warm en gevoerd tussen de rest. :)

Toen ik 'm vond had hij trouwens ook gewoon eten in de krop hoor, maar ik denk dat er vannacht wat onrust is geweest. Zowieso omdat ik om 22.30 wegging voor mijn nachtdienst ik zag dat het nachtlampje uit was en ze in het donker zaten, dus ik moest het grote licht aandoen om een nieuw nachtlampje erin te zetten. Een zaklamp gebruik ik dan niet want van bewegend licht worden ze juist bang. En verder was er een paar huizen verder een luidruchtig tuinfeest en dat geeft ook onrust natuurlijk, dus ik denk dat dat er wat mee te maken heeft gehad. :-\

Verder groeien ze niet zo hard maar Jut&Jul hebben het er natuurlijk ook maar druk mee, met al die jongen, ze hadden eerst ook die 2 van Pino naturulijk, en dat zijn al mooie grote jongen.
Alleen hun eigen 1e jong loopt op schema maar is ook de enige die voor een beetje warmte zorgt voor de andere 3 kleintjes als Jut&Jul niet in het blok zitten. Ze gaan er nu overdag wat makkelijker en langer af. Daarom heb ik het 2e jong van Pino even terug gehaald van Suske&Wiske en hier weer bij gezet, zodat ze nu met z'n 5-en elkaar lekker warm kunnen houden. Alleen is het wel een snaveltje meer om te voeren, dus het is even aankijken en wikken en wegen wat beter is, ik kijk het even aan. 8)

Met de rest gaat het allemaal goed. :)

Bianca

ach dat arme frutsel helemaal koud en in z'n upsie in een hoekje, maar goed dat je het op tijd zag zeg!
Ook wel te gek dat ie weer helemaal opgeknapt is na de warme handdoek en kruik.

Laten we hopen dat de rest allemaal voorspoedig verloopt!

Knuff Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.