4 juli 2025, 01:11:50

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Marianne,

Het gaat goed. Smeagle is lekker levendig en erg lief. Hij vliegt nog niet (is bijna 5 weken oud). Ik heb hem wel zo ver dat hij z'n pap uit een schaaltje eet, dus dat is een goed begin op weg naar zelfstandig eten.

Dazzle probeer ik zelfstandig te krijgen, maar wil nog niet echt lukken. Ik zet haar/hem telkens apart, maar moet dan toch weer terug omdat hij/zij niet veel eet. Op dit moment zit Dazzle weer apart om het te proberen.

Verder zitten de valkjes op de eitjes te broeden. Het is dus weer afwachten  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Anita1

:D hoi hoi suzanne
lastig he? als er 1 niet echt goed wilt eten.had ik eerst ook.nu eet zij goed,en heb ik een volgende die niet echt wilt.maar dan van een ander nest.maar zal nog wel goed komen.leuk hoor zo die jonkies.ook mooie foto's
knuff anita  :D

Lin

Hey,

Nou wat een schatjes weer. Ik heb ook een papkoppie thuis. Maar dat zal nu wel veranderen, want de voedingen zijn nu op twee op een dag en mijn vader knoeide atijd zo en die maakt niet schoon. Nu hoeft hij gelukkig niet meer te helpen. Ik kan het veel beter  :P Maar dat is inderdaad wel handig dat de eitje gelijk zijn gelegd. Nou succes!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suzanne

Hoi allemaal,

Smeagle, meestal Piepkont  :D genoemd, heeft vanmiddag ontdekt dat hij kan vliegen. Ik zat hem een beetje te lokken en toen kwam hij ineens naar me toe vliegen. Echt leuk. Nu heeft hij al een aantal keren een stukje gevlogen. Het gaat niet altijd even goed, maar dat is logisch.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lin

Als ze het eenmaal doorhebbben en de ouders gaan ook roepen dan blijven ze vliegen. Het begin is er dus.

Groeten, Lin

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb weer eens wat foto's van Piepkont (Smeagle) gemaakt. Het gaat goed met hem. Hij is nu 38 dagen oud en ik zit op 2 voedingen (sinds gisteren) per dag. Met lege krop weegt hij nu 84 gram. Hij is een paar gram afgevallen, maar volgens mij komt dat omdat hij onlangs is gaan vliegen. Het is een heerlijk valkje, die naar me toe komt vliegen zodra hij weet dat hij pap krijgt. Echt leuk  :-*. Ben blij dat ik er voor gekozen heb hem zelf te houden  :).

Pikachu en Breezer hebben 5 bevruchtte eitjes, Loki en Spooky 4, waarvan eentje een ei van een ander popje.

Jacco en Plukkie hebben 1 bevrucht ei, wat over gelegd wordt tegen de tijd dat het uit moet komen.

Dazzle is gisteren opgehaald door Bianca. Die was blij dat ze hem/haar eindelijk op kon komen halen  :).

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi allemaal,

Grappig. Wat ik al vermoedde was vanmiddag overduidelijk: Ren is "verliefd" geworden op Yuki. En het is wederzijds, want ze zaten vanmiddag te wappen  :D. Ook hebben ze een blok uit gekozen. Wel leuk, alleen toch wel verrassend als je na gaat dat Ren een paar jaar met Stimpy samen gezeten heeft.

Verder zag ik tot mijn grote vreugde Kazoo kippetje zitten voor Skippie. Die klom er op, om vervolgens zich te gaan zitten af vragen wat hij nu moest doen. Ik heb er erg om moeten lachen. Hij zat er op een gegeven moment achterstevoren op. Daarna duikelde Kazoo voorover en bleef ondersteboven aan de tak hangen, terwijl Skippie op haar buik zat  :D :D :D. Skippie is een jong mannetje, dus die moet nog het eea leren.

Verder hebben we vandaag een tekening gemaakt voor de 2e voliere. Hij zal bestaan uit 4 vluchten van 1,10 m breed, 2,00 mhoog en 1,25 m diep. Niet super groot, maar het zijn tenslotte broed vluchtjes, groot genoeg voor 4 valken per vlucht. Dan komt er ook nog een binnenhok aan vast van (per vlucht) 0,50 diep en 1,00 m breed en 1,00 m hoog. In het houten huisje waar de binnenhokken in komen, krijg ik ook nog een werktafel en een stuk met broedhokken. Dus ik kan straks gaan koppelen  :).

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Nou, dat klinkt veel belovend, de 2e voliere.
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, dus wel foto's plaatsen...

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Niet zo veel te melden. Piepkont heeft vandaag een dagje in de voliere door gebracht. Ik vond dat dat wel kon met het warme weer (afgelopen maandag heeft hij er ook in gezeten). Dat gaat prima. Ik hoop dat hij dan een beetje van de andere valkjes af kijkt hoe hij moet eten  :).

Ren en Yuki hebben hun eerste ei. Ik ben erg benieuwd of het bevrucht is.

Kiki (kakariki) heeft vandaag ook weer een ei gelegd. Het vorige nest is 2 maanden geleden, dus ik vond dat het wel weer kon  :).

Over 3 dagen moet het 1e eitje van Spooky en Loki uitkomen. Ben benieuwd. En dan maar afwachten wat ze met het jong doen, aangezien dit hun eerste nestje is, en dat nogal vaak schijnt te mislukken.

Verder vandaag naar een paar zaken geweest om te kijken voor het bouwen van het nachthok van de voliere. Al 1 offerte aangevraagd en we gaan er nog eentje aanvragen. Verder zaterdag weer langs de voliere bouwer, voor de aluminium vluchten. Eens kijken wat hij voor prijsopgaaf kan geven.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

En dat noem jij niet veel te melden?
Het is toch een heel verhaal geworden.
Succes met de eitjes die op uitkomen staan.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Citaat van: *Marianne* op 25 mei 2005, 21:38:45
Hoi Suzanne,

En dat noem jij niet veel te melden?
Het is toch een heel verhaal geworden.
Succes met de eitjes die op uitkomen staan.

Groetjes Marianne

Ja, achteraf gezien heb je gelijk  ;D ;D ;D.

Groetjes

Suzanne

Lin

Hey misschien morgen weer een donsje erbij. Spannend moment weer dat uitkomen van de eieren. Ik ben benieuwd, ben ik trouwens altijd!

Groeten, Lin

bobbie

Hoi Suzanne,

W\t maak jij toch verschrikkelijk mooie foto's. En Dazzle, wat een beauty zeg  :o. Trouwens ik vind al je valken mooi. Smeagle is ook een lekkertje  :-*.

Ik kom weer wat vaker neuzen hier, mis best het een en ander als ik het niet doe  ;)

Groetjes, Nel

Suzanne

Citaat van: Lin op 27 mei 2005, 18:10:03
Hey misschien morgen weer een donsje erbij. Spannend moment weer dat uitkomen van de eieren. Ik ben benieuwd, ben ik trouwens altijd!

Groeten, Lin

Dus niet, het jong is in een vroeg stadium afgestorven kwam ik vandaag achter. Hetzelfde geldt voor het 2e eitje. De andere 2 lijken ook niet goed te zijn. Dus het gaat weer lekker  :(

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Citaat van: bobbie op 27 mei 2005, 21:20:50
Hoi Suzanne,

W\t maak jij toch verschrikkelijk mooie foto's. En Dazzle, wat een beauty zeg  :o. Trouwens ik vind al je valken mooi. Smeagle is ook een lekkertje  :-*.

Ik kom weer wat vaker neuzen hier, mis best het een en ander als ik het niet doe  ;)

Groetjes, Nel

Dank je wel Nel  ;D