2 juli 2025, 02:12:10

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

Goedemorgen,

Bij Pikachu en Breezer is vannacht een jong geboren  ;D. Verder staan 2 eitjes van hen op uitkomen en is het ene bevruchtte eitje van Jacco en Plukkie ook bezig met tikken. Dit eitje heb ik overgelegd naar Pikachu en Breezer.

Ik zal straks eens kijken voor een foto van het jong.

De eitjes van Loki en Spooky zijn helaas mislukt. Er ligt er nu nog eentje, de rest is bedorven. Hiervan waren er 2 afgestorven in een vroeg stadium, en eentje onbevrucht (kwam ik later dus pas achter).

Ren en Yuki hebben nu 4 eitjes. Als ik het goed gezien heb is het eerste eitje bevrucht. Ze zijn er tussendoor echter wel veel af, dus maar ff afwachten wat er gebeurt.

Kazoo heeft 3 eitjes, maar die zijn denk ik niet bevrucht.

Loki heb ik gisteren weer zien wappen met Snowy. Dus kan Snowy straks weer in haar eentje gaan broeden vermoed ik.

De krikies hebben ook 4 eitjes. Heb echter nog geen bevruchtte gezien.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik ben net een paar uur wezen shoppen, en bij thuiskomst gelijk bij het nestje van Pikachu en Breezer gekeken. Jong 2 is geboren  ;D. Nog niet zo erg lang geleden, want hij is nog niet helemaal opgedroogd.

Op de foto zie je het opgedroogde kontje van jong 1, en het geeuwende koppie van jong 2.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Jong 1:

Jong 2:

Kazoo in haar eentje op haar (waarschijnlijk onbevruchtte) eitjes:

Yuki:

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

GEFELICITEERD !!!!!

Leuk weer die kleine donsjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Dank je wel  ;D.

Als ik het goed zie op de foto, zie ik bij beide jongen een rood lensje. Tot nu toe heb ik dan altijd gelijk gehad dat het dan cinnamon bonte jongen zijn. Dus ben weer benieuwd  :).

Heb zojuist het laatste ei bij Spooky weg gehaald. Deze was ook onbevrucht. Ik heb het dus van 2 eitjes niet goed gezien. Of ze zijn zo vroeg afgestorven dat je dat niet meer terug kunt zien  ::).

Piepkont zit sinds gisteren definitief in de voliere. Hij krijgt sinds vandaag alleen nog maar 's-avonds pap, totdat hij goed zelfstandig eet. Hij is het er niet mee eens, maar ja had hij maar geen valkparkiet moeten worden  :D

Groetjes

Suzanne

Anita1

;D hoi hoi suzanne,
even een vraagje rode lenzen,zijn rode oogjes?
maar hebben bonte cinamon jonkies dat dan?
of slaap ik nog?
dat is mij nl nooit opgevallen,en ik heb er ook geen weet van!
dus hier kan ik weer even iets van leren.
leuk hoor zo die jonkies!
echt nof zoo klein met nog een wit pikkie op het snaveltje,als je goed kijkt..
die ouders zo lief en trouw.
zielig dat die mooie witte alleen broed..broedt paps niet mee dan?
veel plezier in elk geval met je kleintjes.knuff anita  ;D

Suzanne

Hoi Anita,

Dat is iets wat ik van Lique geleerd heb (hoewel ze zelf ook toch wel eens een wildkleurtje met rode lensjes had, maar die kan ik niet uit dit koppel krijgen.) Bij een lutino is het hele oog rood, maar bij een cinnamon alleen de pupil (zo noem ik het maar ff). Het rode lensje staat voor cinnamon, niet voor cinnamon bont. Ik weet dat er bont uit moet komen, omdat beide ouders bont zijn  ;).

Groetjes

Suzanne

Suzanne

1 juni 2005, 09:37:00 #337 Last Edit: 1 juni 2005, 09:41:43 by Suzanne
Hoi allemaal,

Er zijn weer 2 valkjes geboren bij Pikachu en Breezer  ;D. 1 er van is het jong van Jacco en Plukkie, dus dat heb ik net op tijd weg gehaald. Ik vind het wel heel sneu voor Jacco en Plukkie dat ze geen jongen hebben in dit nestje, maar ja moeten ze maar niet zo plukken  >:(.

Verder zat Gizmo behoorlijk onder het bloed. Het ging om zijn pootje. Ik dacht dat het met de ring te maken had, maar het was zijn andere pootje. Ik heb hem gevangen en de boel schoon gemaakt  :-X (dat gaat ook steeds beter voor iemand die vaak flauw valt bij het zien van bloed). Er zat een snee of zoiets in zijn pootje. Ik denk dat hij gebeten is door een ander valkje. Heb er flink betadinezalf op gedaan. Ik heb hem (nog) niet apart gezet, omdat hij zijn vleugels altijd helemaal kapot vliegt in een kooi.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Staat de stand nu dus op 4 kleintjes?
Geweldig.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Dat klopt. En nog 2 eitjes die uit moeten komen. Zo rond het weekend denk ik.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Eitje 5 van Pikachu en Breezer is aan het uitkomen  ;D. De 4 baby valkjes hebben alle 4 goed gevulde kropjes  :).

Groetjes

Suzanne

Anita1

;D hoi suzanne,ben blij dat het goed loopt nu.
en goed dat je ze hebt weg gehaald.dat erge plukken kan soms echt niet.
zeker niet als ze ouder worden,dan gaat het er zo hard aan toe!
ik heb het met 1 koppel,maar die zijn vrij jong.ze hebben nu ok weer eitjes,de 2e ronde.hopelijk doen ze het nu niet.dan is het ook tot bloedens..haal ik ze dus echt wel weg.maar pas met 3 en halve week.eerst de belangrijke voeing van de ouders binnen krijgen.
goed van je,dat je ondanks dat je zo naar wordt,toch het pootje durft te behandelen.zo kan je er straks hopelijk beter tegen!
knuff en succes anita  :D

Marianne

Hoi Suzanne,

Geweldig.
En welke mutaties kan je nu verwachten?

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Van Pikachu en Breezer heb ik al eens gehad: bont, cinnamon bont, cinnamon bont gepareld. Van Jacco en Plukkie heb ik al eens gehad: bont, cinnamon bont en wildkleur. Ik kan van Jacco en Plukkie ook nog cinnamon krijgen.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Een zeer grote kans op bont dus... ;D

Groetjes Marianne