30 juni 2025, 14:30:12

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Marianne,

Dat zou je wel denken he  :D. Pikachu en Breezer zijn beiden bont, dus daar komt 100% bont uit. En aangezien er maar 1 eitje van Jacco en Plukkie bij zit.....

Oh ja, vergeet ik net nog te melden. 1 van de eitjes (er liggen er nu 5) van de krikies is bevrucht  ;D. Het is de 3e die gelegd is. Ik wacht nog een paar dagen, en dan haal ik de rustig aan de oudere eitjes, die niet bevrucht zijn, weg. Ik weet hoeveel ze er kan leggen, en dan kunnen de onbevruchtte eitjes maar beter weg zijn.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Goedemorgen,

Jong 5 is geboren. Daarentegen is jong 1 (of 2, dat weet ik niet) overleden  :(.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Leven en dood ligt dicht bij elkaar zo.
Jammer van jong 1 en gefelciteerd met jong 5.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

ach,jammer dat dat er ook bij het kweken hoort :-\
Gefeliciteerd met je nieuwe jonkie
Ik hoef aan jou niet te vragen wat je mooiste mutatie is he,lol :P

Suzanne

Hoi allemaal,

Het 6e eitje van Pikachu en Breezer vertoont barstjes en zal denk ik morgen uitkomen. De 2 oudste jongen hebben enorme kroppen. Je verwacht haast dat ze uit elkaar zullen knallen  :o.

Verder zijn 2 eitjes van Kazoo tot mijn verbazing bevrucht. Ben wel heel benieuwd wie de vader is (ik denk Skippie of Loki). Ben ook heel benieuwd of ze ze in haar eentje uitgebroed krijgt, aangezien het verantwoordelijke mannetje niet broed. Hoop alleen wel dat ze af en toe eens gaat eten.

Alle 4 de eitjes van Ren en Yuki zijn bevrucht. 1 eitje heeft een deukje opgelopen. Daar heb ik een stukje afplakband op gedaan. Ik zie wel of het werkt.

Dena zag ik al telkens samen met Skippie in een nestkast. Ik heb net ff gekeken, en er liggen zelfs al 2 eitjes in! Ben benieuwd of ze bevrucht zijn. Het is niet helemaal het stel wat ik wilde koppelen, maar ik kan ze toch pas gaan koppelen als mijn 2e voliere af is. Hopelijk kan ik ze dan nog scheiden.

Bij de krikies meende ik een 2e bevrucht eitje te ontdekken.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Nou, op dit moment denk ik er heel hard over om te stoppen met kweken. Ik vond zojuist weer 2 dode jongen bij Pikachu en Breezer. De lol is er echt helemaal vanaf bij mij. En natuurlijk zit ik pcies weer in het weekend, dus kan ze ook niet ff langsbrengen bij de vogelarts voor sectie.

Groetjes

Suzanne

boezempje

hai suzanne

weet psies wat je bedoelt meis en dat je het zo voelt is inderdaadt :censuur nu,ik heb ook 4 baby en 5 valken de afgelopen dagen kunnen inleveren,maar dat gevoel van stoppen is weer weg gelukkig dus dat gaat bij jou ook nog komen meis,
je hebt prachtigen valken en krijgt er mooie baby van dus niet stoppen hoor
de volgenden ronde beter meis,

essie

Suzanne

Hoi Esther,

Ik heb het gelezen ja. Het zit jou idd ook niet mee  :'(. Ik zit gelijk aan de meest enge dingen te denken (zoals het poly nog wat virus, wat Tara ook gehad heeft).

Groetjes

Suzanne

boezempje

hai suzanne

moet je niet doen joh je weet nooit zeker wat het is meis,
maar kan ook anderen dingen zijn en dat weet je hoop ik wel
je kunt er tog 1 opstuuren als je dat gerust maakt weer zou ik het doen hoor,

essie

Suzanne

Hoi Esther,

Ik wil er eentje opsturen of langsbrengen bij de vogelarts van het NOP.

Vandaag ga ik Ruby ophalen bij Marianne. Ik hou haar sowieso in quarantaine, maar vooral totdat ik weet wat er aan de hand is  :(.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat vervelend dat er weer 2 jonge valkjes dood zijn gegaan.
Maar niet de moed opgeven hoor, kijk maar naar Mandy.
Vorig jaar ging het bij haar niet zo geweldig en dit jaar heeft ze prachtige valkjes.

Ruby is er helemaal klaar voor hoor.
Tot straks.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik Ruby opgehaald bij Marianne. Het is een heerlijk eigenwijs valkje met een eigen willetje. Ze vindt het prima om op mijn vinger te komen zitten, of op mijn schouder te zitten (dan gaat ze zich zitten poetsen), maar oh wee als ik haar probeer te kroelen of mijn gezicht naar haar toe draai (terwijl ze op mijn schouder zit). Dan blaast ze en pikt ze naar me. Ze heeft volgens mij echt zoiets van "mens, vlieg toch op met je vinger, ik ken jou helemaal niet". Misschien komt het nog later dat ze gekroelt wil worden, en anders niet. Misschien vinden niet alle valkjes het even fijn gekroelt te worden. Ze loopt nu tussen mijn armen rond, terwijl ik dit berichtje aan het typen ben. Ze zit er bij met bolle wangetjes en een tevreden blik. Daarnet zat ze bij mijn man op z'n hand, te snavel knarsen, oogjes dicht en 1 pootje opgetrokken. Erg lief.

Ik heb trouwens het sterke vermoeden dat Ruby een bont geparelde lutino is. Dit denk ik omdat ik bij mijn andere lutino popje duidelijk een visgraatpatroon in haar staart zie lopen. Ruby heeft dat helemaal niet. De staartveren zijn knal geel. Marianne dacht ook al dat ze bont is, vanwege het vele geel wat ze heeft. En ik denk dus dat ze gelijk heeft, vooral vanwege het ontbreken van het visgraatpatroon in de staart (wat bonte valkjes dus niet hebben).

Natuurlijk heb ik wat foto's gemaakt van Ruby  :).

Het 6e eitje bij Pikachu en Breezer is uitgekomen. De 2 oudste jongen leven nog, maar dat zegt niks. Volgens het patroon waarin ze gestorven zijn, zouden ze morgenochtend dood moeten zijn  :(.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Ik heb de 3 jonge valkjes net ff wat afgekoeld gekookt water met wat Nutribird en een flinke schep druivesuiker gegeven. Ik vind de inhoud van hun kropjes zo veel zaad bevatten en dacht dat ze misschien te kort aan vocht krijgen van de ouders en daarom dood gaan. Dus ze dit maar ff gegeven. Kan nooit kwaad.

Ik ontdekte net een 3e ei bij Skippie en Dena, een 6e bij Kazoo en Frodo zit op een ei. Geen idee van welk popje dat moet zijn. Ik vermoed Snowy.

Jacco en Plukkie zitten sinds gisteren in het aparte deel van de binnenvoliere, zonder nestkast. Dit omdat ze nu al weer aan de 3e ronde wilden beginnen en ik dat geen goed idee vind.

Nu zitten Baloo en Kirlia weer in de grote voliere. Wordt lastig voor Baloo, aangezien hij weer eens zijn slagpennen verloren is  :-\.

Groetjes

Suzanne

Joyce28

wat een prachtig valkje Suzanne
Heb ik ook wat geleerd,ik dacht eerst dat mijn Pino misschien ook bont zou kunnen zijn omdat ze gele vlekken heeft en geel overgoten is.Maar ze heeft duidelijk een visgraatpatroon

Kan me wel voorstellen hoor,dat je dan de balen hebt van het kweken,maar kijk eens naar de prachtige valkjes die je hebt gehad.Dazzle is ook zo mooi van Bianca.

Suzanne

Dank je wel Joyce  :). Ik heb ook al weer wat meer moed gekregen om te kweken. Niet te gauw opgeven  ;).

Groetjes

Suzanne