9 augustus 2025, 20:50:48

Sanders parkieten! Nieuwe foto's!

Gestart door Sander, 12 maart 2005, 18:10:19

« vorige - volgende »

Sander

Hallo Lin

Ik denk inderdaad dat er waarschijnlijk een halsband met veel geweld op het kastje geland is?
Ondertussen heb ik het nestkastje terug opgehangen , en ik denk niet dat het ooit weer los komt :P De pop gelijk weer naar haar nestkast, moet wel zielig geweest zijn voor haar om te ontdekken dat haar jong en eitjes weg zijn :(

Groeten
Sander

Sander

Hallo

Eindelijk zijn de ringen er! Vandaag zijn al m'n bestelde ringen eindelijk toegekomen met de post.
Ik heb met veel moeite de jongen nog kunnen ringen, wat ik toch wel belangrijk vind om de jongen uit elkaar te houden, aangezien ik meerdere koppels heb die wildkleuren voortbrengen.

Groeten
Sander

Sander

Hallo

Nadat ik al m'n jonge valken van vorig jaar weggedaan had, heb ik nu dus weer wat plaats over. M'n geelwang zit nu alleen, dus het ik een lutino gekocht voor haar.Jammergenoeg zal ik haar moeten proberen te ruilen want ik had haar gekocht als man, maar blijkbaar is het toch een popje. Maar voorlopig mag ze hier gerust blijven ;D

Groeten
Sander

Anita1

;D hoi
waarom neem je geen split geelwang?
is toch veel mooier? of had je die al?
ik heb ook een koppel geelwangen.met een split man,en een cinamon geparelde geelwang pop.
ze wippen momenteel ieder uur!
het mannetje heeft al een broedhok uitgezocht.heeel spannend dus.knuff anita :-*

Sander

Hallo Anita

Ik heb 3 koppels zitten met wat geelwang in zich:

1) gepareld/cinnamon geelwang x wildkleur
2) wildkleur/gepareld kanssplit cinnamon geelwang x lutino
3) en nu : lutino x cinnamon geparelde geelwang

Met het derde koppel wil ik gewoon splitvogels voor geelwang kweken, omdat ik veel mails krijg van mensen die zo'n vogel willen.

Groeten
Sander

Anita1

;D okeeee gaaf hoor .nu snap ik het.hahahaah dit was alvast les 4?? knuff anita

Sander

Sander

Hallo

Het is al een eindje geleden dat ik hier nog iets geschreven heb, dus zal ik nu ff kort meedelen hoe het gaat in de voliere.

Valkjes:
Bij de valken zijn alle 4 de jongen wildkleur geworden. In het nest met de 4 eitjes is nu één van de eitjes bezig met uitkomen.
Kakariki's:
Kakariki's zouden normaal elk moment kunnen uitkomen, maar alleen heb ik de eitjes niet geschouwd, dus is het maar hopen dat ze bevrucht zijn.
Halsbanden:
Ook bij hen kunnen ieder moment de 4 eitjes uitkomen, ook afwachten dus!

Dit is het ongeveer, ook de grasparkieten hebben nog jongen en eitjes.

Groeten
Sander

Sander

Hallo

De laatste stand van zaken:

Valkjes:
gepareld/cinnamon geelwang x wildkleur : 4 wildkleur jongen
witmasker x gepareld : 3 jongen
wildkleur/gepareld kans cin. geelwang x lutino : 1 eitje

Kakariki's
cinnamon/goudgee/lutino x wildkleur : 2 jongen

Halsbanden:
olijf/blauw x blauw : 4 jongen

Grasparkieten:
3 jongen

Rianne

Dat zijn er nog al wat! Ik denk dat je je handen er vol aan hebt! Ik hoop dat het goed blijft gaan! Heb je ook foto's? We zijn hier dol op foto's, dat weet je toch? ;D

Riny

Hoy Sander
Dat zijn leuke verjaardags cadeautjes zeg!!
Nu nog allemaal groot worden.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Sander

Hallo

Jammergenoeg heb ik geen foto's van de jongen!  Tot nu toe gaat alles zeer goed. Bij de valkjes zijn er 2 koppels die voor het eerst nest maken, en die doen het voortreffelijk! Alleen bij de halsbanden vrees ik dat de man weer zal gaan plukken , zoals vorig jaar. Ik heb al een hoop wilgentakken laten aanrukken, in de hoop dat hij zich daarmee bezig houdt.

Groeten
Sander

Sander

Hallo

Bij de valkjes blijft alles zeer goed gaan. De 4 wildkleur jongen zijn nu uitgevlogen en ondertussen ligt het ouderkoppel alweer op 5 eieren.Hopen maar dat hier nog eens een cinnamon geparelde geelwang uitkomt. Ook het tweede nest is een verrassing geworden. Uit het koppel witmasker x gepareld verwachtte ik enkel wildkleur jongen, maar nu liggen er 2 cinnamon geparelde en één wildkleur. Ook bij dit koppel is nog iets zeer merkwaardig. Ze zitten namelijk samen met een geelwang pop, en deze helpt de jongen voeren !:o Men hoort altijd verhalen over slechte kweekvogels, maar hierdoor was ik wel erg verbaasd!
Verder broed ook het koppel wildkleur/gepareld/geelwang x lutino zeer goed op hun 6 eitjes. Het rare aan dit koppel vind ik het verschil in leeftijd. Pas in februari is dit een koppel gaan vormen. De man is eigen kweekvan vorig jaar en de pop is al zo'n 5 jaar oud.

Bij de rest gaat het ook goed. De twee jongen bij de kakariki's zijn beiden bont cinnamon. Ook de vier jongen bij de halsbanden doen het goed. Over 2 weken zal ik wel de man apart zetten,aangezien ik weer geen problemen wil met plukgedrag.

Ondertussen zijn de 3 grasjes uitgevlogen, maar hier gaat het niet te best mee. Zij kweken in de uitvliegvoliere, waarin ook 2 halsbanden zitten, en een ietwat felle kakariki.  Eén van de jongen is erg toegetakeld aan de vleugel en een ander kan ze pootje niet meer gebruiken. Mijn beslissing staat dus vast : hierin geen grasparkieten meer kweken.

Verder heb ik nog één koppel zitten : swiftparkieten. Jammergenoeg gaan zij maar niet tot de kweek over. Al meer dan een maand zitten ze in de nestkast , maar tot nu toe zonder resultaat...

Maar al bij al is het een zeer goed eerste ronde!

Groeten
Sander

Sander

Hallo

Even een overzicht :

Valkparkieten:

Koppel gepareld/cinnamon geelwang x wildkleur
- 4 wildkleuren uitgevlogen
-1 jong + 4 eieren in nest

Koppel witmasker/cinnamon gepareld x gepareld
-2 cinnamon geparelde en 1 wildkleur uitgevlogen

Koppel wildkleur/gepareld cinnamon geelwang x lutino
-3 jongen + 3 eieren

Halsbandparkieten:
-4 jongen : 2x olijf , 2x blauw

Kakariki's:
-2 jongen bont cinnamon uitgevlogen
-8 eieren

Groeten
Sander

Sander

Hallo iedereen

Lang geleden dat ik dit topic nog heb opgefrist. Ondertussen is er al heel wat veranderd met de kweek.
Allereerst zal ik maar het slechte nieuws vertellen, wat komt van de halsbanden. De jongen zijn door de hittegolf van begin vorige maand allevier gestorven. Ze waren helemaal suf, ik heb ze nog binnengenomen, alles geprobeerd, maar jammergenoeg was alle hulp te laat.

Bij de rest is alles goed gegaan, de kakariki's zijn nu bezig aan hun derde nestje, met 3 jongen. Hierna worden de nestkasten weggehaald want de pop zou blijven legsels maken!

Bij de valkjes zijn er geen problemen geweest tijdens de kweek. Nu is er nog één koppel bezig met de kweek, en dat heeft nu 2 jongen en nog 2 eitjes. Hiermee verwacht ik geen problemen.

Ook hebben we beslist om volgend jaar een nieuwe voliere te gaan bouwen, dus er zullen een paar vogels moeten plaatsmaken tijdens de verbouwingen. Deze vogels mogen weg , dus moest er iemand interesse hebben:

0-1 cinnamon geparelde geelwang valkparkiet
2-0 wildkleur/gepareld kans geelwang valkparkiet
0-0-2 wildkleur valkparkiet
0-1 cinnamon/goudgeel kakariki
Verder nog jonge valkjes en kakariki's in het nest

Mvg,
Sander