17 juni 2024, 15:21:01

Sanders parkieten! Nieuwe foto's!

Gestart door Sander, 12 maart 2005, 18:10:19

« vorige - volgende »

Sander

12 maart 2005, 18:10:19 Last Edit: 8 januari 2006, 17:51:10 by Sander
Hallo

Een drietal weken heb ik bij m'n parkieten de nestkasten opgehangen. De eerste die er echt interesse in hadden waren de valkparkieten. Vandaag hebben die ondertussen alweer 6 eitjes liggen, die over een 7-tal dagen moeten uitkomen. Ik heb al goede ervaringen met dit koppel, en ik hoop dat ook dit jaar weer alles goed zal verlopen. De jongen die ik uit dit koppel krijg zijn : geelwang cinnamon gepareld,gepareld en wildkleur.

Ook de andere parkieten krijgen interesse in de blokken. Dit jaar probeer ik voor het eerst met swiftparkieten te kweken, deze bezoeken al regelmatig de nestkast en voeren elkaar.
Ook de halsbanden zijn druk bezig in de nestkast en hier verwacht ik over ongeveer een week het eerste ei van.
Ook bij de kakariki's gaat het goed. Ik heb een koppel zitten waaruit ik cinnamon,goudgele,lutino,bonte en wildkleur jongen kunne uitkomen, dus hopelijk komen er dit jaar veel kleurrijke nestjes.
Als laatste de grasparkieten: deze zijn ook aan de leg begonnen en hier verwacht ik ook dit jaar weer een hoop jongen van.

Hopelijk word het dus een mooi kweekjaar.

Groeten
Sander

Sander

12 maart 2005, 20:49:48 #1 Last Edit: 13 maart 2005, 15:26:04 by Sanderke
Hier enkele foto's:

Het koppel valkparkiet dat met 6 eieren ligt:


Nogmaals:


Koppel halsbanden o

Paul

Hoi Sander,

Ze zitten er mooi bij daar bij jou :)
Ik vind halsband parkieten ook erg mooi om te zien maar in huis zijn die iets te groot vind ik dus daarom heb ik voornamelijk valkjes.
Het gaat in elk geval al weer lekker daar bij jou ik ben benieuwd hoe de eitjes zullen gaan :)

Groetjes, Paul

Sander

13 maart 2005, 19:01:33 #3 Last Edit: 13 maart 2005, 19:14:55 by Sanderke
Hallo Paul

Halsbanden zijn inderdaad nogal grote vogels. Ik zou ze ook nooit binnenhouden. Als je nu al ziet wat ze met het hout in de voliere doen, dan wil ik niet weten wat ze in huis doen :)

Vandaag is het tweede koppel grasparkieten ook begonnen met hun eerste eitje. De grasparkieten gaan er dus weer voor  ;D

groeten
sander

Sander

Hoi,

Het zijn spannende momenten nu ;D  De valkjes kunnen ieder moment uitkomen. Ik verwacht jongen in wildkleur, gepareld en geelwang. Ze hebben 6 eitjes liggen, ik weet wel niet of ze allemaal bevrucht zijn.

Bij de grasparkieten liggen er nu in 2 nesten samen 4 eitjes.

Groeten
Sander

~Natas~

Hoi,

Ik moet zeggen halsbandparkieten zijn echt heel GAAF.
En die kunnen echt praten als je daar de tijd voor neemt.
Maar ik vind ze te groot om ze binnen te houden  :-[ maar wel hele mooie vogels om te zien.

Nu maar hopen op een goed kweekjaar met veel goede en gezonde vogels.

Ik ga je verhalen volgen  ;)
Groetjes

Natas

Sander

Hallo

Vandaag nogmaals nestcontrole gedaan bij de valken en nog altijd geen jongen :-\ Hun eerste ei is toch al van 23 februari.

De grasparkieten hebben dan alweer 8 eitjes, gaat dus wel vlot.

Groeten
Sander

Sander

De eerste jongen zijn er!! ;D   Vanochtend lagen 2 gele donsjes in het nest bij de valkparkieten. Weliswaar een paar dagen dan verwacht, maar zolang de jongen het goed stelling ben ik gelukkig ;D

Riny

Hoy Sanderke
Proficiat met je eerste jonkie's van dit jaar!!
Dat het maar grote en sterke valkjes mogen worden.
Krijgen we ook foto's????
Groetjes Riny :D :D :D

Sander

Hallo

Foto's zullen er jammergenoeg niet komen :-\  Ik beschik niet over een digitale camera. Ik zal nog ff de stand van zaken zeggen: ;D

Valkparkieten:
2 jongen, 4 eitjes

Grasparkieten
3 eitjes
4 eitjes

Swiftparkieten
man voert de pop, ziet er dus goed uit

Halsbandparkieten
Pop én man zitten beiden in de nestkast, wie weet...

Kakariki's
Ieder moment kan het eerste ei komen

Groeten
Sander

Lin

Hoi Sander,

wat leuk dat je twee kleine valkjes hebt. Ik heb nu ook twee gele donsjes. Veel succes met je vogels en erg jammer dat je geen camera hebt, wie heeft je fotos dan gemaakt?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Sander
Hopelijk heb je dit jaar zo'n goed broedseizoen dat je er een digitale camera aan over houdt!!
Veel succes Groetjes Riny ;D ;D ;D

Sander

CitaatVeel succes met je vogels en erg jammer dat je geen camera hebt, wie heeft je fotos dan gemaakt?


Al de foto's zijn van vorig jaar, de vogels zijn uiteraard niet verandert ;D

Sander

Nieuwe update ;D

Ik heb vandaag 2 eitjes bij, eentje bij de kakariki's en ook de halsbanden zijn begonnen. Gaat lekker dit jaar ;D Bij de valken liggen er ondertussen 3 jongen!

Groeten
Sander

Sander

Even alles op een rijtje:
Valkparkieten:
Koppel 1: 3 jongen,3 eitjes
Koppel 2: 1 eitje

Grasparkieten
Koppel 1: 5 eitjes
Koppel 2: 4 eitjes

Halsbandparkieten
1 eitje

Kakariki's:
1 eitje

Alleen de swiften moeten dus nog beginne, afwachten maar.

Groeten
Sander