5 mei 2025, 01:36:14

Sanders parkieten! Nieuwe foto's!

Gestart door Sander, 12 maart 2005, 18:10:19

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: Sanderke op 21 maart 2005, 21:30:57
Nieuwe update ;D

Ik heb vandaag 2 eitjes bij, eentje bij de kakariki's en ook de halsbanden zijn begonnen. Gaat lekker dit jaar ;D Bij de valken liggen er ondertussen 3 jongen!

Groeten
Sander

He Sander,

Gefeliciteerd met je twee eitjes en je valken jongen!!
Ga maar hard sparen voor een digitale camera want ik razend benieuwd!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sander

Hallo

Eindelijk zijn de examens gedaan, nu heb ik weer tijd voor de vogels! Ik zei in een vorig bericht dat er nog een koppel valken begonnen is met leggen. Het gaat om een koppel witmasker x gepareld waarvan de man 2 jaar is en de pop 3 of 4 jaar. Al 2 jaar zitten ze samen en ze vertoonden geen enkel tegen van broedgedrag. Gisternochtend ging ik kijken en er lag totaal tegen m'n verwachting in een ei in het broedblok. De vorige jaren heb ik altijd kunstmatige broedblokken gebruikt, dit jaar hand ik houtblokken en het is meteen bingo! Bij het ander koppel zal het waarschijnlijk maar bij drie jongen blijven. Er liggen nog drie eitjes, maar er zit geen teken van leven in.
Ik heb ook nog een koppel wildkleur/gepareld kanssplit cinnamon geelwang x lutino, maar hier verwacht ik niet meteen resultaten van.

Bij de halsbanden ligt er nog altijd maar één ei, maar man en pop bewaken het wel goed, en vanavond of morgen verwacht ik het tweede ei;

Ook bij de kakariki's blijft het voorlopig maar bij één ei. De pop heeft al nesten gehad van acht eitjes, dus ik verwacht wel dat er nog een pak bijkomen. De man gaat in de nestkast voeren en bewaakt de nestkast zelfs tegen de jonge halsbanden!

De grasparkieten lijken niet meer te stoppen, een nest van 5 en een nest van 4 eitjes. In het nest van 4 zijn er wel 2 eitjes vervormd, maar ik laat ze doen, het is toch maar hun allereerste nestje.

Groeten
Sander

Riny

Hoy Sander
Het enigste nadeel aan jou is dat je zo ver weg woont.
Ik moet helemaal van Noord-Limburg komen.
Maar zo te horen krijg jij wel heel aparte geelwangen.
Zou het kunnen dat er bij jou een Geelwang lutino geboren wordt???
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Sander

Hallo

Op lutino geelwangen heb ik helaas geen kans :(   In de zomer komt er een voliere bij, dan zal ik proberen aan splitvogels te geraken om deze prachtige mutatie te kweken. Ik heb dus alleen maar cinnamon geparelde geelwang popjes. Ik heb er momenteel nog eentje zitten van 2004 die broeds is, dus mocht je interesse hebben, laat het maar weten.

Groeten
Sander

Riny

Hoy Sander
Heb je een foto voor me???
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Sander

Hallo

Ik heb wel ergens foto's staan, maar niet echt duidelijk, zal eens even kijken.

Groeten
Sander

Sander

Hallo

Hier was ze in de rui, nu is haar verenpak helemaal strak, met mooie parels:

Hier voor de rui:

Ze moet eigenlijk weg wegens plaatsgebrek, want met de aankomende jongen heb ik toch graag wat ruimte.

Groeten
Sander

Riny

Hoy Sander
Ga jij in mei ook naar Oerle???
Ik vind ze mooi maar het is zo ver.
En wat moet ze kosten??
Groetjes Riny :D :D :D

Sander

Hallo

Ik heb je een berichtje gestuurd met m'n prijs en verdere info.

Groeten
Sander

Sander

Hallo

Vorig jaar had ik slechts één kakariki jong. Zonet kreeg ik enkele foto's ervan bij de nieuwe eigenaar:

Het was dus een bonte man, uit een koppel cinnamon bont x bont.

Groeten
Sander

Sander

Hallo

Weer goed nieuws vandaag! Bij de valkparkieten is het 4de jong uitgekomen!
Ook bij het ander koppel gaat het goed, ze hebben sinds vanmorgen hun tweede ei. Ook bij de kakariki's is ei 2 er sinds deze morgen.

Groeten
Sander

Lin

He Sander,

Tjonge jonge wat een goed nieuws allemaal. Gefeliciteerd!!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sander

Hallo

Ik heb dit weekend niets kunnen posten, dus nu maar zeggen wat er allemaal gebeurt is ;D
Bij de valkparkieten gaat alles zeer goed, het eerste koppel heeft 4 jongen, het tweede 4 eitjes.  Wel heeft één van de eitjes een deukje,jammer.  De kakariki's hebben ook 4 eitjes, de halsbanden drie. Bij de grasparkieten kan elke moment het eerste jong uitkomen!

Groeten
Sander

Riny

Hoy Sander
4 jonkie's daar kan geen paasei tegen op.
Van welke mutatie heb je jonge valkjes??
Groetjes Riny :D :D :D

Sander

Hallo

Nu kan ik de mutaties nog niet zien, maar ik heb kans op wildkleur mannen, geparelde poppen en cinnamon geparelde geelwang poppen.
Bij het tweede koppel heb ik kans op wildkleur tenzij de vogels nog splitten hebben, hopen maar ;D

Groeten
Sander