7 augustus 2025, 06:55:08

Sanders parkieten! Nieuwe foto's!

Gestart door Sander, 12 maart 2005, 18:10:19

« vorige - volgende »

Sander

Hallo

Aaaargh, toch nog eens slecht nieuws. Morgen moet ik de vogels gaan ringen en 3 maand na de bestelling zijn de ringen er nog niet. Ik heb wel al een verontschuldiging gekregen voor het lange wachten, maar ik koop wel ringen die ik niet kan gebruiken  >:(

Groeten
Sander

Sander

Hallo

Normaal moesten de jonge valkparkietjes vandaag geringd worden, maar jammergenoeg zijn de ringen na 3 maand nog niet toegekomen  >:(

Anders gaat alles goed. Vooral bij de valkparkieten. De vier jongen groeien goed, en in het ander nest broeden ze mooi op 4 zeer grote eieren.

Ook bij de rest gaat het goed, en komen er altijd maar eitjes bij.

Groeten
Sander

Sander

Hallo

Met de jonge valkjes gaat alles zeer goed, eentje gaat over 2 à 3 weken weg voor handopfok. Sinds vandaag gaan de ouders allebei van het nest maar toch blijven de kropjes overvol. Het ander koppel , dat voor het eerst broed, doet het ook nog altijd uitstekend, nu nog maar hopen dat ook hun eitjes bevrucht zijn.

Nog even zeggen hoe het bij de rest gaat: de halsbanden hebben 3 eitjes, de kakariki's 6 en de grasparkieten in totaal 9.

Groeten
Sander

Lin

Hoi,

Kan je ze echt niet later ringen dan? en waarom doe je die andere weg voor handopfok. Ben je niet bang dat het misgaat? gisteren was er bij iemand weer eentje doodgegaan door handopfok.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sander

Hallo Lin

Ik kan ze echt niet later ringen, de pootjes groeien zeer vlug  :-\   Normaal doe ik er ook geen weg voor handopfok, maar de mensen waar het naartoe gaat hebben de nodige ervaring en hebben al het eten klaarstaan.

Groeten
Sander

Lin

hoi,

En toch had ik het niet gedaan, straks gaat ie dood en geven ze jou de schuld! Wel goede afspraken maken hoor!

groeten, Lin

Sander

Hallo

Jammergenoeg wordt er hier op het forum meer gepraat over handopfok die mis gaat,dan over goed verlopen handopfok. Mijn mening is dat het ook zeer goed kan goed, als je de vogels volgens een tijdschema voert, en het voer op de juiste temperatuur geeft.

Groeten
Sander

Lin

hoi,

Is natuurlijk jouw keuze, ik hoop dat het goed komt.

Groeten, Lin

Sander

Hallo

Vandaag zijn er twee jonge grasparkietjes geboren in twee verschillende nesten. Het is wel leuk dat ze tegelijk broeden, kan ik makkelijk eitjes of jongen overleggen als het mis gaat.

Groeten
Sander

Lin

Hoi Sander,

He, ik wil ook zo graag grasparkieten, maar ik mag niet. Wat leuk weer voor je. Kan je de mutaties al zien?

Groeten, Lin

Sander

Hallo

Ik kan de kleuren nog niet zien jammergenoeg.
Vandaag heb ik ook twee niewe koppels valken samengesteld:

1) wildkleur/gepareld x lutino
2) lutino (moet nog komen) x cinnamon geparelde geelwang

Groeten
Sander

Lin

Ah een cinnamon geparelde geelwang. Prachtig zijn die.

Sander

2 april 2005, 17:54:32 #42 Last Edit: 2 april 2005, 18:01:02 by Sanderke
Hallo

Die zijn inderdaad prachtig  ;D  Door toeval kan ik deze kweken uit m'n koppel wildkleur. Die geelwang is dan ook één van eigen kweek.
Ennuh, het koppel wildkleur x lutino heeft ondertussen al gepaard  ;D . De pop is al 5 jaar, en de man net 1 jaar.

Groeten
Sander

Sander

Hallo

K' ging vandaag kijken in de voliere, en tot m'n grote verbazing lag de kast van één van de koppels grasparkieten op de grond  >:(  Resultaat : 1 dood jong en 3 kapotte eieren. Het blijft me een raadsel hoe de kast op de grond gekomen is ??? Gelukkig heeft de pop niets.
Misschien kan het zijn door de jonge halsbanden die soms nogal heftige landingen maken?

Groeten
Sander

Lin

Ach Sander,

Nou wat jammer, maar die halsbanden dek je zijn op de nestkast beland? Nou ja wat een ramp! Wat onwijs zielig voor je en het ging zo goed.

Groeten, Lin