10 augustus 2025, 19:07:34

Sanders parkieten! Nieuwe foto's!

Gestart door Sander, 12 maart 2005, 18:10:19

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Ach het was al niet super die relatie met die halsbanden maar nu is het helemaal niet leuk zo. Wat erg voor je.

Gelukkig gaat de rest wel goed. Leuk dat je weer ons op de hoogte heb gesteld. succes met de verkoop!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sander

Hallo

De kweek is afgelopen nu, op één nestje valkparkieten na.

Nu zit ik wel met een dillemma voor volgend kweekseizoen, want mijn interesse voor rosella's is nu toch wel op z'n hoogtepunt. Graag zou ik ofwel een koppel pennanten ofwel een koppel lutino/rubino rosella's aanschaffen. Hiervoor zou jammergenoeg mijn koppel valkparkieten moeten plaatsmaken waar ik geelwangen uitkrijg.  Ofwel plaats ik dit koppel terug bij de andere valkparkieten, maar hierbij zijn ze nooit tot broeden gekomen. Dit wordt even denken dus! Maar de mogelijkheid bestaat dus dat dit koppel moet wijken  :(
Ach, we zien wel!

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Sander
Dat is moeilijk om dan een beslissing te nemen.
Ik heb toevallig de laatste tijd inlichtingen ingewonnen omtrent het kweken van geelwangen.
Mij werd verteld door mensen die dit met succes gedaan hebben, dat het zeer moeilijk in een gemeenschappelijke voliere gaat.
Ik laat ze nu binnen in een grote papegaaienkooi broeden en na het kweekseizoen mogen ze naar de voliere.
Laat je ons horen wat je hebt beslist?
Groetjes Riny :D :D :D

Sander

Hallo Riny

Ik heb net beslist dat de valken allemaal samen gaan, en dus toch moeten plaatsmaken voor de rosella's. Ik zie wel wat het geeft in een gemeenschappelijke voliere!

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Sander
Van wat afvalhout en wat gaas kun je best een tijdelijk broedkooi in elkaar timmeren met wat hulp.
Dan ben je ook uit de brand.
Ik vind het in ieder geval leuk dat je hebt laten weten wat je hebt beslist.

Sander

Hallo Riny

De gemeenschappelijke voliere is 2.50 op 2.50 en nu zitten er slechts 2 koppels in, dus het lijkt wat leegjes.  Ik zal dus het koppel geelwang hierbij plaatsen. Misschien ruil ik ze wel met witmaskermutaties, want deze zou ik graag wat meer gaan kweken. Ik zie wel!

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Sander
Woonde je maar niet zo ver weg dan konden we ruilen.
Ik heb een voliere vol witmaskers.

Sander

Jammer inderdaad!  Maar mocht er zich iemand geroepen voelen om te ruilen, laat maar iets weten   ;)

Sander

Hallo

Vandaag ben ik geweest om de vogels die ik al zo lang wou : een koppel pennanten. Na het bekijken van de indrukwekkende collectie van de kweker, heb  ik een koppel rood x blauw gekocht, waaruit ik ook gele en cinnamon jongen kan krijgen! Normaal gezien zouden deze vogels zich volgend jaar al een eerste kweek moeten wagen, hopen op een eerste succes dus!

Groeten
Sander

Lin

Hey,

Kan je dan een foto plaatsen? Ik ben benieuwd naar je koppel. Gefeliciteerd!

Groeten, lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sander

Hallo Lin

Jammergenoeg heb ik geen digitaal fototoestel  :-\

De pennanten voelen zich intussen al helemaal thuis. Ze hebben net de wilgentakken ontdekt, en zijn deze nu helemaal aan het slopen. Wat me wel opvalt is dat het zeer nieuwsgierige vogels zijn!

Groeten
Sander

Riny

Hoy Sander
Hartelijk gefeliciteerd met je pennanten,Ik vind het hele mooie vogels.
Hopelijk bezorgen ze je volgend jaar al een mooi nestje.
Ben je je geelwangen al kwijt??

Sander

Hallo Riny

Ik ben de geelwangen nog niet kwijt. Alle valkparkieten zitten nu samen, op één koppel na dat nog met jongen ligt (deze zitten bij de swiften).  Momenteel is het niet echt noodzakelijk om ze weg te doen, want ik zou toch graag eens weten wat ze er van af brengen in een gemeenschappelijke voliere!
En als het toch niet zou gaan , ruil ik ze wel voor swiften, want deze hebben toch wel een leuker karakter dan valkparkieten.

Groeten
Sander

Rianne

Hoi Sander, hoeveel verschillende soorten heb je nu zitten? Lijkt me echt een pracht gezicht, helaas heb je geen digitale camera. :(

Riny

Hoy Lin en Sander
Volgend jaar koopt Sander een digitale camera want ik voel aan mijn water dat die het dan helemaal gaat maken met zijn pennanten.
Groetjes Riny ;D ;D ;D