15 mei 2025, 15:18:34

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ineke

Dit wordt t eerste valkje dat ik bij Riny haal, Teun is uit de dierenzaak. Ik kan mij heel goed voorstellen dat ik even wacht met zwanger worden en dan, oeps, ongelukje ;D
Ik heb hele verhalen afgestoken waarom twee beter zijn, ik denk niet dat ik met nog meer ongein kan komen voor drie, vier, vijf......Lars vindt twee voldoende en dat vond ik tot voor kort ook. Nu droom ik stiekum over een mega binnenvoliere....
Nu ik die camera heb bekruipt mij inderdaad vaker t gevoel toch n verhaal te schrijven, maar ik blijf altijd steken bij de andere verhalen, zoals bij JOU.

hippysuus

Och jeetje wat een geweldige foto. Ah dat is echt vreselijk lief zeg, Bink geeft een kusje aan jouw kleintje...smeltsmeltsmelt.

Ik heb nog altijd niet helemaal de juiste naam maar heel eerlijk, het maakt ook niet uit want ik zeg toch meestal pietje of sjatje of lieffie....dat soort namen dus ::)

Ineke

Ivy

Ooooo  lieve kleine Sammy! Wat gaat het hard, in vergelijking met vijf dagen geleden is het al een hele andere vogeltje! Maar heeft al ervaring (kussen met koningsparkiet haha) dus dat scheelt!
Als zijn kuifje niet sneller groeit, zal hij wel heel goed bij Joepie passen haha, haar kuifje is ook nog steeds ienie mienie... Ik kan niet wachten! Ik hoop dat hij gauw naar jouw woonkamer mag, Riny... Vertel hem maar hoe fijn het daar is en zal hij misschien sneller uit zijn blok komen ;D en dan kom ik hem kusje geven! :D

Met Makker en Nicky gaat het prima. Ze hebben het nu eindelijk door en overdag zit Makker in het blok en 's nachts Nicky. Af en toe zitten ze ook met z'n tweeën, en dan zie ik ze soms kroelen in het blok... zo lief! Nicky mist haar ventje!
Het is net of we weer twee vogeltjes hebben, want vandaag heb ik Makker maar een kwartiertje gezien toen hij mocht eten! En dan wisselen ze rond acht uur van dienst ;D
Ze hebben het bij 5 eitjes gelaten.

Ik verheug me nu al op de tweede ronde. Ze hebben nu wel geleerd hoe het moet, en dan mogen ze het in praktijk brengen - als ze willen natuurlijk. Nu gaan ze nog twee weken broeden (of telen die 21 dagen vanaf het laatste eitje?) en dan zie ik het wel...

Joepie is al iets minder weggejaagd, Nicky is weer iets meer haar oude zelf en is ze minder fel tegen Joep, ze zitten vaak samen kattengras te slopen...

Makker is al een stuk rustiger, hij is wel een avondvogeltje, dan komt hij helemaal los en komt hij bij ons zitten (helemaal als we chips eten - ik zie wel wat die studenten hem geleerd hebben ;D). Met bijten gaat het ook al veeeel beter. Hij hapt nog eens, maar gelukkig is het niet meer zo hard als aan het begin. Tja, hij moest ook aan ons wennen.

Oke, hier een paar fototjes - Nicky houdt nu heel erg van badderen...

en kattengras slopen (let op voor vieze snaveltjes ;D)

Groetjes!
Ivana

PS Voor Makker fans - sorry, deze keer geen foto's maar hij is overdag gewoon niet uit het blok...

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivana
Wat doet ons Makkerke goed zijn best he?
Dat wordt nog eens een echte vent.
Het is niet zeker dat ze na 21 dagen het nest verlaten.
Bij Gerda zaten N&G er wel 30 dagen op geloof ik en bij Agnes ook.
Die dames heb ik toen aangeraden om iedere dag een eitje weg te nemen.
Kusje van Sammy en Makker :-*

Ankie

Hoi Ivana

Wat een schattige foto's allemaal !!
Lekker dat het allemaal zo goed gaat bij jullie .

Niks meer over de nieuwe kooi gehoord zeker ?
IK ben wel heel benieuwd wat jou ervaring ermee zal zijn ! :D

Zie je gauw !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D ;D

Groet van mij

Rob

wat een heerlijk gezicht he...prachtig...het zijn net kleine monstertjes als ze zo nat zijn... ;D ;D ;D

Met badderende groet

Rob

Ivy

Hoi Riny!
Makker is inderdaad een echte vent nu! En straks misschien zelfs een echte papa... Ik zal nog kijken wanneer ze hun eerste ei gelegd hebben (ben vergeten... tja, nepeitjes zijn niet zo spannend om op te wachten :D). Dan kan ik een beetje uitrekenen wanneer ze af zouden moeten gaan... tegen die tijd moet ik wel een Americaans blok hebben, die schijnen het beste te zijn! ;D

Hoi Ankie!
De kooi komt hopelijk eind deze week binnen. Woensdag heeft die man ze weer, en daarna gaan ze ze bezorgen, dus in ieder geval na woensdag en dan of deze week of begin volgende week... Ik verheug me nu al op het inrichten! Ik heb al een paar hele mooie boomtakken staan en nog een hele boom in de tuin van mijn schoonzus waar ik nog heel wat takken van plan ben om mee te nemen ;D.

Hoi Rob.
Ja natte valkjes zijn schattig he?  :D
Nicky gaat in het badje en dan soms pak ik ook een plantenspuit bij en ga ik haar ook sproeien - dat vindt ze al helemaal prachtig en als ik dan stop, kijk ze me echt zo aan van - heeee! Go on!

Vandaag een verrasing - toen ik beneden kwam was Nicky op het blok... Zou er toch nog een eitje komen? Wel een latertje want de laatste was geloof ik op donderdag gelegd... of woensdag zelfs?  Dus kan ik straks wel een foto van Makker maken haha.

Groetjes, Ivana

Ivy

Eerste eitje was op 16 mei gelegd... Vanaf het tweede eitje is drie weken op 8 juni... Ik ben benieuwd... dat is volgende week al! Hm... dan moet ik wel gauw naar America ;D

Caroline

Dan moet je zeker snel naar America, bofkont!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hippysuus

Die Makker toch he ;D

De natte valkjes foto's zijn om op te vreten :-*

Ivy

Vandaag heb ik mijn happy couple zitten flitsen... vonden ze niet zo leuk maar heb nu eindelijk een paar (ietsje) scherpe foto's van mijn kindjes in het blok...

Alles loopt hier verder prima - dus heb eigenlijk verder niets spannends te melden ;D.

Groetjes! Ivy en de schatjes!

Ankie

He Buuvie

Leuke foto's van je happy couple  ;D...ze zitten er gezellig bij zo .

Nog niks over je Arthur gehoord !!!?
Op een gegeven moment moet hij toch binnen zijn he ?!
Sie joe soen  ;D.

Groet van mij  ;D

Ineke

He Ivy, leuke foto's en proficiat met de eitjes!
Fijn dat Makker toch socialer is geworden :-*