11 mei 2025, 18:55:16

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ivy

Kleine update :D

Gisteren was het hier wel heel raar gegaan. Ik heb het blok gevuld met houtvezel en ermee gepuzzeld waar die allemaal kan hangen.
Maar ook niet met het eitje d'r in ging Nicky in de witte kooi, ze vloog steeds naar haar oude kooi toe. Dus heb ik het blok aan de zijkant van haar oude gehangen - ze vond het een raar ding en ging steeds op de bodem, ook al was het eitje d'r niet... Uiteindelijk heb ik het blok gewoon op hetzelfde plek gezet waar ze haar eitje gelegd heb, eitje d'r in - en ja, vanochtend zat ze d'r op! Gelukkig, want anders was ze 's nachts ondergepoept - door Joepie! Ja, de vogelverdeling per kooi bleef hetzelfde, want Makker bleef onrustig in Nicky haar kooi en Joepie wil echt niet in de witte, en Nicky ook niet.
Als ze in het blok zit, heb ze ook geen last van Joepie. Ik vind het wel zielig voor haar dat ze dit dus alleen zal moeten doen, zoals het nu er uitziet.
Als de nieuwe kooi er is, kan ik weer een beetje puzzelen...
Dan haal ik die witte kooi weg en moet Makker verhuizen... en Joepie zal toch in de nieuwe kooi moeten.
Pffffff

Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

hippysuus

Jeetje Ivy, dat is allemaal wel heel erg snel gegaan zeg! Een eitje...wauw!

Ik begrijp als ik al die verhalen lees van eitjes en kleintjes eigenlijk niet eens meer hoe het mogelijk is dat er hier geen liggen terwijl er toch zeker 3 keer op een dag gewipt wordt en dat al minstens een paar maanden ::)

Oefening baart kunst zeggen ze, er komt vast ooit iets heel moois uit bij die twee  ;D

Veel succes!!!!
Suus

Caroline

:D Wat leuk!!

Je eerste ei!!

Gaat het wel ergens anders uitgebroed worden??

Succes met verhuizen.  ;) (de valkjes)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ivy

Hoi Suus!
Het is inderdaad erg snel gegaan, Makker is morgen precies twee weken hier! Dat is maar een extra bewijs dat hij een lekker ding is :P

Hoi Caroline,
nee, ik zou niet weten aan wie ik de eitjes zou moeten geven... de eerste heb ik uitgeblazen, die hou ik - eerste eitje van Nicky&Makker, die moet gewoon bewaard worden. Tja, als ze nog een maandje gewacht hebben, konden ze wel op eigen eitjes... ik vind het ook erg jammer. Maar goed, hopelijk willen ze wel nog 1 keer :D

Verhuizing is nu een beetje achter de rug. Vanochtend heb ik Makker los gelaten (Nicky zat al in het broedblok) en die ging zijn vriendin zoeken... en sindsdien verliet hij haar niet meer. Erg romantisch he :D. Hij heeft ook al een paar keer op het eitje gezeten, en hij is extraextrafel! Maar nu kan ik hem niet meer opvoeden, want ja - het hoort bij broedsgedrag. Alleen bijt hij dus weer keihard en het vuist maken helpt niet, want hij gaat nu overal aan bijten, het liefst aan de zijkant van de vuist dus heb nu aan beide kanten van mijn hand nog wat extra gaatjes :-X
Joepie is niet tevreden met haar nieuwe appartement maar helaas. Nu wil Makker gelukkig wel bij Nicky blijven, dus een zorg minder. Ze houden nu een uitgebreide kroel/hap/kroel sessie...
Morgen komt waarschijnlijk het nieuw eitje, Nicky heeft weer een hobbel :) dus alles loopt zoals het hoort.

Welterusten!
Ivy, Nicky&Makker en Joepietje

Riny

Hoy Ivy
Zo te horen heeft mijn Makkertje, zijn kruid nog lang niet verschoten ;D ;D ;D ;D
Liefs Riny :D

Ivy

Hoi Riny.
Dat kan je wel zeggen! Je hebt me een sexmaniac meegegeven, maar goed - hij past wel goed bij mijn nymphomanische vrouwtje...

Joepie was het niet eens met de verhuizing en na half uur heen en weer rennen (zelfs in het donker bleef ze onrustig) heb ik haar toch in Nicky&Makker kooi gezet om te slapen. Ik heb onze huistelefoon gebruikt als babyfoon zodat ik kan horen als er iets mis gaat... (hoezo gek?) maar gelukkig is alles goed gegaan. Dus ze hebben het alledrie overleefd vannacht om in 1 kooi te slapen. Overdag gaat het niet zo goed, maar 's avonds zijn ze te moe om te vechten :D

Nicky zit nu in het blok - ze zijn wel raar bezig. Gisteren hebben ze heel veel gebroed maar vannacht sliepen ze allebei gewoon op hun stokjes. Als het nou een echte eitje was, waarschijnlijk ging het toch mis.
Vandaag zit ze heel veel in het blok, waarschijnlijk komt er gauw het tweede eitje. Ik heb het blok nu eindelijk kunnen verhuizen naar waar ik hem wilde hebben en de birdies vinden het ook wel goed. Makker bewaakt de ingang met zijn leven:

Joepie zit op het moment uit hun voerbakken te stelen :D, Makker slaapt nu op het stok voor de ingang en Nicky zit in het blok...
Net was Joepie zo:

Mijn arme schatje.

Groetjes uit de broedende schatkamer!

Ivy

Riny

18 mei 2006, 16:27:03 #711 Last Edit: 18 mei 2006, 16:29:22 by Riny

[/color][/b]

Bogucci

Hoi Ivy,

Ik ben weer helemaal bij met lezen. Wat leuk het eerste eitje.
Gefeliciteerd, jammer dat dit nestje niet kan worden uitgebroed. Maar je hebt gelijk, stel er gaat iets mis tijdens jouw afwezigheid.

Groetjes,

hippysuus

hihihihi wat kan Makker lelijk kijken :-*

Arme Joepie, zijn ego heeft een enorme deuk opgelopen...wat zal hij blij zijn als er straks een nieuw valkje is voor hem :D

Mooi mandje valkjes he?

Ivy

Hoi!
Tweede eitje is er ook al! Ze waren net uit de kooi, dus heb ik het gauw omgeruild. Het zijn wel mooie eitjes die Nicky legt :-*

Ik ben benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren met slapengaan :-\

Groetjes, Ivy

PS Hoi Suus - ja, Makker kan idd lelijk kijken hihi en 'live' is het nog enger!

hippysuus

Kun je de eitjes niet gewoon in 1 van Riny's nestjes leggen zodat ze nog uitkomen...of zeg ik nu iets stoms?

carco

Hoi

Laat ik nu toevalig hetzelfde gedacht hebben??
Dat zou toch wel heel mooi zijn dat één van Riny's eigen valken een jonkie van Makker uit kan broeden, maar hoe doe je dat met zo'n flinke afstand??
Netjes inpakken en opsturen???
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

aad

hoi ivy

Jij bent van de kroelfoto,s ... net één gemaakt valt niet mee met één hand  ;D

Groetjes Aad

hippysuus

Ivy

Hoi!
Eergisteren was onze computer gecrashd en rara - de hardeschijf was stuk! :'( Natuurlijk die ene waar Windows op stond dus alles op C ben ik kwijt :-X - waar is de smiley die zn haren uittrekt uit vanhoop?
Ik was gisteren dus pc-loos - oh wat is dat vreselijk!

Hoi Aad! Het is inderdaad goed gelukt als je die foto nog ook zelf moest nemen! Ik was gisteren ook zo bezig met Nicky&Makker, en ik vroeg Gerard of hij een foto wou maken - en het is hem niet eens geluk! Hoe doe je dat :P :D

De birds zijn nog steeds oke en broedend. Ze doen het wel goed nu, er zit steeds 1 van die twee op eitjes. En Joepie slaapt 's nachts nog steeds bij hun ik de kooi en het gaat prima. Ze zijn 's avonds niet zo fel. Nou ja, Nicky die bleef - tot mijn verrasing - lief, en laat zich kroelen en alles, alleen blaast ze als ze in het blok zit en ik kom bij haar met mijn hand. Maar ze bijt me niet ofzo. (Alleen Joepie - arme Joepie)
Makker was gisteren weer eens lief - sinds ze eitjes hebben, kon ik hem niet meer kroelen en gisteren avond kwam die eindelijk naar me toe voor een uitgebreide kroelsessie. Nicky kwam ook eventjes, dat is zo lief - en Makker vond het vast tof - door twee dames gekroeld worden :P

De reden dat ik eitjes niet bij Riny laat uitbroeden - is ten eerste de afstand - kan moeilijk elke eitje brengen :) - helaas, want dat zou ik een goed excuus vinden om om de dag bij Riny te kunnen zijn ;D en ten tweede - ik wil haar graag een hier opgegroeide Makkertje geven van mijn eerste nestje - als ze dat wil. Dan weet ik ook zeker dat het jonkie goed terecht komt, want ik ben bang dat ik er veel moeite zal hebben om de jonkies weg te moeten doen :(. Maar 1tje wil ik Ankie aansmeren 8) en 1tje dus aan Riny. Maar goed, er moeten natuurlijk wel eerst jonkies komen. Ik kijk wel in juni of ze aan tweede nestje beginnen... en dan moet het nog goed gaan!

Oke, ik ga verder met mijn haren uittrekken :D

Groetjes, Ivy