8 mei 2025, 05:13:05

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Riny

PRACHTIGE FOTO'S BEDANKT![/size]
[/color][/b]

hippysuus

Wat een avontuur vandaag Ivy, ik hoop dat het het allemaal waard is. Haha leuk van de conducteur en dat je lekker eerste klas mocht gaan zitten  ;D

De foto's zijn inderdaad om van te smelten, heel veel succes. Ik weet zeker dat het je gaat lukken hoor!!

Groetjes,
Suus

Mariska

Hoi Ivy,

Wat een heerlijke foto's :-*
Ik zit hier helemaal weg te smelten.
Wat sneu is dat he als ze denken dat ze nu zelf aan de beurt zijn en dan niet gekroeld worden ;D
Dat gebeurd hier ook.

Wat het bijten betreft.
Ik doe dat net zo.
Als ik een vuist maak kunnen ze wel bijten, maar het doet niet zeer.
Dus zal ik ook niet van de schrik mijn hand weg trekken.
Maar ik wijk geen centimeter en dat werkt toch ;)

Ik wens je heel veel succes met Makkertje ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ivy

Hoi!
Sinds de kroelsessie van Nicky&Makker is alle tolerantie die Nicky tegen Joepie had weg... Arme Joepie is nu erg zielig. Riny, hoe is het met Sammy ;D

Gisteren avond konden ze nog aardig overweg, maar vandaag na drie keer gewipt te hebben moeten die twee lovebirds niks van Joepie weten en jagen haar overal weg. Ook nu moeten ze de kooi in - Makker heb ik in zijn kooi gezet en Nicky en Joepie samen - ging Nicky Joepie door de hele kooi achterna. Toen heb ik Nicky dus gewoon in Makker zijn kooi gezet en de vrede is terug! Pffff wat is de wijsheid...

Voor degene die willen smelten :D hier een kroelfilmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=tCJm-_wRm_w

Vandaag heb ik alle drie vogeltjes gedouched, Makker is nog niet helemaal overtuigd maar hij bleef wel zitten...

Groetjes, Ivy en de schatjes!

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivy
Ik zit hier helemaal te glunderen bij je filmpje.
Wat zijn ze verliefd.
Maar ik vindt het zo vreselijk zielig voor Joepie, wat zal die zich afgedankt voelen.
Maar je hebt prima gehandeld hoor,mijn Makkertje is helemaal niet zielig nu die een beetje gewiekt is.
Zijn ex vrouwtje vanmorgen wel een beetje.
Ik was trosgierst uit aan delen, en toen ik bij het schommeltje van makker kwam, bedacht ik me in eens dat Almere wel erg ver weg was.
Ik vlieg nu met mijn toestel naar jou Sammy.
Over 15 minuutje staan de foto's in mijn dagboek.
Groetjes Riny :D

Ineke

Hoi Ivy,
Jammerjammer, kan de foto's hier niet zien, moet wachten tot vanavond :(
Ben nieuwsgierig hoe t nu na t wieken verder gaat met Makker en de rest...of Makker inderdaad rustiger wordt en blijft.

Lin

Al wel gelezen maar nog niet gereageerd de laatste tijd.

Ach die arme Joepie... Ik heb net even je filmpje bekeken en dat is echt lief! Ik wou dat ik het zo mooi op video kon vastleggen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ach, wat een lieve kroelfoto's! Bij mij stoppen ze altijd als ze de camera horen. ;)
Dat boekje over gedrag heb ik laatst ook gekocht. Heel duidelijk en informatief. :)

Ankie

Hoi Buuv

Wat gaaf....het kroelfilmpje !!
Ik heb genoten !!!  ;D ;D ;D

Ik heb wel met Joepie te doen hoor en ik hoop dat Sammy snel jullie kant op gaat komen !

Groet van je buuv

Ivy

Hoi!
Het verliefde stel is nog steeds verliefd :D.

Het gaat wel steeds beter tussen die twee, ook al hebben ze op het moment een hele rare huwelijk ;D. 's Nachts wil Nicky namelijk niet bij Makker in de kooi slapen, ze kruipt altijd in haar oude kooi! Als ik haar bij Makker zet, blijft ze onrustig heen en weer lopen. Dus overdag zitten ze samen in de kooi en 's nachts gaat Nicky weer terug bij Joepie - en dan vechten ze ook niet meer. Heel raar ::)

Overdag is het wel een andere verhaal.
Ze kunnen nog net samen 1 brood eten

maar anders geldt voor Joepie een 'restraint order' van 1 meter!

Makker heeft eindelijk door hoe hij Nicky kan kroelen. Alleen heb ik helaas gezien dat hij haar ook plukt :-X. Ik hoop dat het niet 'te' gaat worden.

Het blijft wel mooi om te zien! Makker heeft ook voetjesfettish! Als hij gekroeld wordt, gaat hij vaak aan Nickys pootje knabbelen ??? Die vind het niet zo fijn en geeft hem een tik ;D Ik hoop dat ze hem ook het plukken af gaat leren :D.

Hij blijft wel bijten, ik denk dat hij het gewoon leuk vind ::). Ik hou wel vol :), hopelijk wordt het steeds minder. Hij is wel een stuk minder ondeugend, maar ja, hij heeft nu andere dingen in gedachten... grijze dingen met veren en twee pootjes ;D
Groetjes, Ivy

Riny

Hoy Ivana
Leuke foto's zeg.
We zullen dat Makkertje het plukken wel af leren.
Ik zorg als jij weer komt ik een spuitbus heb.
Dan ''smaakt'' Nicky niet meer zo lekker.
Groetjes Riny :-*

Ineke

15 mei 2006, 20:00:21 #701 Last Edit: 15 mei 2006, 20:02:30 by Ineke
Heb net t kroelfilmpie gezien en ook ik smolt...Moest lachen toen Nicky haar kopje omlaag deed en Makker zijn neus ophaalde. Nicky is wel n schatje, ze doet zo haar best voor Makker. Tja, inderdaad, die arme Joepie. Je komt er nog eentje bij aan t halen....
De foto's zijn trouwens ook weer leuk! Vooral de kroelfoto's.

Riny

Met grote blijdschap

Kondig ik aan'' Mijn Makker kan het!!"
Het is hem gelukt binnen 14 dagen.
Nicky heeft 15 minuten geleden een eitje gelegd.
Groetjes Riny :D

Ankie

Hoi Buuv

Niet te geloven !!!!!!
:o :o :o :o :o

Ik ben sprakeloos !!!!!

Groet van Buuvie

Ivy

Hoi!
Ik zag het natuurlijk een beetje aankomen - Nicky was gisteren een beetje sloom en hobbelig :D maar ik wist het niet zeker. Het is wel lastig - ik zit met allerlei dillema's. Want Makker zat in de witte kooi en overdag wou Nicky wel bij hem maar 's avonds niet. Vanmiddag kwam ik van school en kwartiertje nadat ik ze los heb gelaten ging Nicky dus in haar oude kooitje een eitje leggen en daar zit ze nog steeds op... De bevalling was dus makkelijk verlopen :D want ik hoorde geen piep!
Joepie is alleen ontzettend onrustig in de vreemde kooi, ik heb haar daar nu wel opgesloten, het kon even niet anders. Ik ben met spoed een broedblok gaan halen net, we hebben een zeshoekige kunnen vinden die wel een beetje goed is wat maat betreft, alleen moet Gerard nog het invlieggat ietsje groter maken.
Eerste ronde moet ik helaas wel omwisselen voor nepeitjes want in juni ga ik tien dagen naar Slowakije, dan zouden de jonkies net twee weken oud zijn en dat wil ik echt niet missen! Maar als ze daarna nog 1 keer willen, dan laat ik ze wel een nestje uitbroeden... dan kunnen ze nu nog even oefennen... :)

Nu ga ik maar kijken waar ik het broedblok ga hangen... ik weet het echt niet. Ik wil Joepie niet nog meer stressen dan wat ze nu is, continu weggejaagd en nu ook nog uit eigen kooi! Dus als het lukt, wil ik eerst kijken of het op de witte kooi kan hangen...

Ik heb nu keuze uit houtvezel, corbokorrels of beukensnippers... wat is het beste nestmateriaal uit de drie?

Groetjes, Ivy :-*