11 mei 2025, 01:41:07

toch foute boel

Gestart door margreet, 25 februari 2005, 22:42:09

« vorige - volgende »

bobbie

Hallo Margreet,

Een tweeling zelfs :o, gaaf zeg.

Wat zal je trots zijn ;D

Succes en vertroetel de ouders maar goed, dat zullen ze nodig hebben.

groetjes, Nel :)

caroliendewit

Hoi Margreet,
Wat leuk zeg dat je nu een tweeling hebt  :D.
Hopelijk gaat het ook goed met het 3e ei. Geniet er in ieder geval want voor je het weet zijn ze groot en zijn ze weg  :(.
Groetjes Carolien

carco

Hoi Margreet

Ik ben heel blij voor je dat het bij jou goed gaat en het 2e jong ook geboren is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paul

Hoi Margreet,

Dan heb je met dat piepen toch de jongen in de eitjes gehoord :-)
3 of 4 gram is netjes hoor ze zijn meestal 4 gram en een hele enkele keer wel eens 5.
Maar je zal zien dat met 2 dagen een verschrikkelijk verschil is en ze zijn dan meestal al 2 keer zo zwaar :-)
Ik ben benieuwd of de derde ook nog uit gaat komen maar twee is al heel erg leuk :-)
Zo zie je dat het toch nog uitgekomen is al dacht je dat het mislukt was.

Groetjes, Paul

margreet

hallo allemaal,

hier een paar foto's van mijn valkjes, de tweeling wordt gewogen, vader vindt dat wel interessant en moest zich ook even laten wegen. Op de derde foto zit moeders te broeden. Het gaat wel goed met de kleintjes al zie je wel verschil in grootte al schelen ze maar 8 uur.....

groetjes Margreet

Paul

Hoi Margreet,

Ze zitten er heel mooi bij lekker volle dons en mooi rechtop dat is een goed teken.
De eerste dagen zal het kropje heel klein zijn maar je ziet meteen al een bobbeltje en dat word al snel groter daar kan je goed aan zien of ze door de ouders goed gevoerd worden.
Maar komen ze elke dag aan is dat ook zeker een goed teken :-)
Succes met je kleintjes.

Groetjes, Paul

carco

Hoi Margreet

Wat ontzettend lief..
Ben best een beetje jaloers, maar ik gun het je van harte hoor!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Valerie

Leuk zeg! Mooie valkjes!
Maar, een tweeling? Ik weet van dat soort dingen bij vogels niks af, maar ik denk niet dat je bedoelt 2 jongen uit 1 eitje.  ;D ;) Leuk!

Jaimy_en_Viggo

Citaat van: margreet op 28 februari 2005, 21:13:04
hallo allemaal,

wow!!! wat hebben jou jonkies veel dons zeg!! dat hadden die van mij echt niet zoveel!  :o maar wat een scheetjes zeg :)

margreet

hallo allemaal,

Nee Valerie volgens mij bestaan er ook geen tweelingen, ik noem ze zo omdat ze binnen acht uur op dezelfde dag geboren zijn, ze wogen ook hetzelfde. Ik begin nu de kropjes al aardig te zien, volgens mij groeien ze niet zo verschrikkelijk hard maar ze worden wel regelmatig gevoerd en ze zijn aardig levendig.vanavond ga ik ze maar weer even wegen. het derde eitje ligt nog steeds gezellig bij de jonkies, ziet er nog goed uit dus ik laat het nog maar even liggen. het laatste eitje was gelegd op 13 februari dus wie weet.
Leuke foto's trouwens Paul, met die petjes. Wat zijn ze trouwens alweer groot en wat wegen die jongen veel op het eind, nog meer dan een normale valk. Toby weegt 92 gram en dat is toch niet echt een klein valkje.

groetjes Margreet

Paul

Hoi Margreet,

Het derde eitje moet je gewoon laten liggen ook al komt het niet uit dan hebben de twee jonkies er heel veel steun aan :-)
Als ze elke dag in gewicht zwaarder worden is dat al een goed teken dus houd dat even goed in de gaten.
De dons is verschillend ik heb ook soms redelijk kale valkjes maar sommige zijn ook weer heel donzig :-)
Met die petjes is inderdaad heel leuk we hebben ons toen in de nacht wild gelachen het was zo'n koddig gezicht op de foto:)
De jongen worden inderdaad vaak heel zwaar en daarna lopen ze weer terug naar de 80 gram vaak als ze echt uitvliegen en meer in beweging komen.
Maar het is ook per nest verschillend met de gewichten dus je kan je daar een beetje aan vasthouden maar vergelijk het niet te veel want vaak verschild dat enorm.
Geef de ouders ook wat vochtig gemaakt brood dat is snel te eten voor ze en dat is voor de jongen ook goed.

Groetjes, Paul

margreet

hallo allemaal,

Het derde eitje is inmiddels ook uitgekomen, afgelopen nacht.
Ik heb ze vandaag gewogen. nr 1. 27 feb. 12 gram, nr2. 27 feb. 8 gram, en de jongste 4 gram. Ik vind zelf het gewicht van nr.2 niet super maar het kropje is best wel gevuld en ze is zeer levendig, houd het kopje al lekker omhoog, ze komen wel iedere dag aan. Ze voeren allebei de jongen goed, het lijkt wel steeds beter te gaan, ook de vader doet goed zijn best. Ik doe er verder maar niets aan. Ze zitten 's avonds gezellig met zijn vieren (o nee vijven) in het broedblok.

groetjes Margreet

ps. Petra had mij een email gestuurd, heb je ondertussen het antwoord ontvangen?

Paul

Hoi Margreet,

Mijn jong woog de eerste dagen wat in het lijstje hieronder staat en dat is redelijk normaal.
Maar als ze goed gevoerd worden zou het in elk geval goed moeten gaan en als ze elke dag zwaarder zijn is dat ook wel een goed teken.
Om meteen te gaan bijvoeren is ook niet de bedoeling natuurlijk.
Dag 1           4 gram      
Dag 2        8 gram      
Dag 3       11gram   
Dag 4      13gram   
Dag 5      14gram   
Dag 6       19gram   

Ook wel erg leuk dat de derde toch ook goed is uitgekomen :-)

P.S. was dat stukje over Petra voor mij bedoeld?

Groetjes, Paul

bobbie

Hallo Margreet,

Wat leuk dat je nu 3 jonkies hebt. En wel heeeeeeeel fijn de dat ouders er heeeeeeeeeeeeeeeeel goed voor zorgen, dat scheelt jou een heleboel zorgen. ;)

Ik hoop dat we op de hoogte worden gehouden, ik ben zeer benieuwd. Plaats je nog een keer een foto van de jonkies= ;D

Groetjes, Nel :)

margreet

hallo allemaal,

Nee Paul dat was niet voor jou bedoeld, ze had mij een email gestuurd of ik al wist wat het zouden worden, waarschijnlijk wel, maar heb geen antwoord gehad. Volgende week plaats ik nieuwe foto's . De jongste woog al 6 gram, de oudste 14 gram en de middelste 10 gram, hij komt dus wel aan en doet qua gedrag niet onder voor de oudste, De ouders zijn wel aan het bunkeren, alles wat eetbaar is gaat naar binnen, waar ze ook gek zijn is brood, Als Toby uit zijn kooi is vliegt hij gelijk naar het aanrecht en valt dan echt aan op het stukje brood, daara loopt hij naar de kraan en wil drinken. Het eivoer eten ze ook steeds sneller op.

groetjes Margreet