28 april 2024, 12:33:19

ze blijven sterven!

Gestart door Dorien, 23 februari 2005, 16:19:46

« vorige - volgende »

Dorien

hallo
mijn valkparkieten zitten samen met mijn grasparkiet in een volieren. sinds vrijdag sterven er altijd maar vogels in totaal heb ik al 4valkparkieten dood en 5grasparkieten. wat zou er gaande zijn? ik zie elke dag valkparkieten slechter worden!  :-[
vandaag zitten er weer 2 op de grond en die slapen constant.
weet er iemand wat er gaande zou zijn? :'(

groetjes

alletta@wanadoo.nl

Hoi dorien
misschien is 1 van je vogels wel ziek geweest,en hebben de andere vogels het ook gekregen,als ik jou was zou ik gewoon even een dierenarts bellen.


Groetjes sandra

Paul

Hoi Dorien,

Wat erg dat er al zoveel dood zijn :-(
Het zal zeker zijn dat je een ziekte bij je vogels hebt het beste is zo snel mogelijk naar een vogelarts gaan misschien kan je de rest dan proberen te redden.
Ik denk zeker dat ze snel een medicijn nodig hebben.
Bel anders dr Feld zo snel mogelijk even op die staat links in het lijstje bij dierenartsen.

Groetjes, Paul

Dorien

ja ok dat zal ik zeker doen! bedankt maar wat ik raar vind is 1meter verder staat nog een volieren en daar gaan er geen in dood.

groetjes

Karin

Jeetje, wat vervelend zeg  :'( Maar.... kwam het zelf niet in je op om met de zieke dieren én een dode ( voor sectie ) naar een dierenarts te gaan ? Het is nu al 5 dagen aan de gang dat ze sterven  en je bent al veel kostbare tijd verloren. Als een vogel laat zien dat het ziek is is het al heel erg ziek. Ze proberen het zo lang mogelijk te verbergen. Je bent nu al 9 liefjes verloren.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Citaat van: Dorien op 23 februari 2005, 17:12:22
ja ok dat zal ik zeker doen! bedankt maar wat ik raar vind is 1meter verder staat nog een volieren en daar gaan er geen in dood.

groetjes


Hoi Dorien,

Ook al staan de vollieres naast elkaar als er toevallig van een buitenogel besmette ontlasting in de ene voliiere gekomen is zullen ze met bepaalde ziektes alleen daar ziek worden omdat veel ziektes alleen door ontlasting verpreid worden.
De besmette ontlasting is dan niet in de andere volliere daarom worden ze daar niet ziek.
Het zal een bacterie zijn die in de ene volliere zit en ze zullen snel antibiotica moeten hebben in dat geval.
Een goeie vogelarts kan bepalen welke antibiotica het best geschikt is als hij de ziekte onderzoekt en ga niet zelf expirimenteren met medicijnen.
Neem echt zo snel mogelijk contact op met een vogelarts en wacht niet tot morgen maar bel nu meteen elke seconde telt hierbij.

Groetjes, Paul

Dorien

ah ok moet ik bellen of ga ik best langs? neem ik dan een vogel mee? een dode of levende?

groetjes

Ivy

Hoi.
Je kan het beste naar de dierenarts bellen en hem vragen of je vogels mee moet nemen. Hoeveel zitten er nog in je voliere? Het lijkt mij belangrijker om een levende mee te nemen, die zijn nog te redden.
Bel maar zo snel mogelijk en hopelijk redden je andere valkjes het wel.
Sterkte met je verlies.
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hallo Dorien
Wat vind ik dit erg voor je.
Hopelijk gaat het snel de goede kant op en kom je achter de oorzaak.Dan kun je ook handelen.
Ik leef met je mee!!
Groetjes Riny :'( :'( :'(

Paul

Hoi Dorien,

Je kan sectie laten verrichten op een dode vogel dan is de preciese doodsoorzaag te achterhalen en dat kost ongeveer 20 euro.
Ik zou dat zeker laten doen dan weet je precies wat er aan de hand is.
Maar als je naar de dierenarts gaat zou ik ook zeker ontlasting meenemen.
Als de vogels erg ziek zijn is vervoeren vaak niet goed voor ze dus ik zou inderdaad even dr Feld bellen wat je het beste mee kan nemen.
Was momenteel even erg goed je handen als je in de volliere met zieke vogels geweest bent dan breng je het minder snel over naar de andere volliere.
Met behandelen is denk ik wel het beste om beide vollieres medicijnen te geven maar ook daar zou ik even advies over vragen als je dr Feld aan de telefoon hebt.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Dorien,

Dat is niet niks zeg, zoveel vogels dood.
Ik wens je dan ook heel veel sterkte toe en hoop dat je snel achter de oorzaak kan komen zodat er wat tegen te doen is.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Valerie

Wat erg zeg!  :'( Ik hoop dat je snel de oorzaak vind en je andere lieverds nog kan redden!
Heel veel sterkte alvast!

Valerie



Dorien

hallo
sorry dat ik nu pas antwoord maar ik heb geen tijd gehad.
ik ben namelijk bij de dierenarts geweest en ik heb 1dode vogel meegedaan en 2 levende.
hij heeft de dode vogel opengesneden en onderzocht.
hij had namelijk kliermaagdetatatie  :'(
dus heb ik al mijn valkparkieten moeten wegdoen en ook de andere vogels die ik nog had. :'(
de dierenarts zei dat dat heb beste was. snik snik ik vind het zo erg. ik heb besloten om een tijdje geen vogels meer te kopen want ik ben er zo kapot van :'(
ik denk dat ik in de maand april terug opnieuw ga beginnen.

groetjes
dorien

Riny

Hoy Dorien
Wat verschrikkelijk!!!Ik moet er niet aan denken dat me zo iets zou overkomen.
Vind het wel heel verstandig dat je de voliere een tijdje leeg laat staan.
Maar zei de dierenarts niet hoe ze zoiets op kunnen lopen??
Ik wens je veel sterkte!!
Groetjes Riny :'( :'( :'(

Bianca

Sorry maar ik ben toch erg nieuwsgierig wat dat is, kliermaagdetatatie.
Ik vind het echt heel erg voor je, ik zou er niet aan moeten denken dat ik al m'n vogels kwijt zou raken!

Bianca :'(

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.