28 april 2024, 19:38:14

ze blijven sterven!

Gestart door Dorien, 23 februari 2005, 16:19:46

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Dorien,
Wat erg om zoiets te horen, maar wat heb je met je vogels gedaan?

Kliermaagdilatie (verwijding kliermaag) is een ziekte waarover nog niet zoveel bekend is. Het wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een virus en veroorzaakt verwijding van de kliermaag, waardoor het voedsel niet meer goed verteerd.

Onderaan dit artikel staat er een stukje over geschreven: http://www.pakara.nl/artikelen/gezondheid/snavelafwijkingen_van_de_papegaai.html

Bij welke vogelarts ben je geweest?

Sterkte!

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Dorien,

Wat erg dat je ze weg hebt moeten doen :(
Ik kan me ook voorstellen dat je nu even wilt wachten na alles wat er gebeurd is.
Heel veel sterkte in elk geval.

Groetjes, Paul

Valerie

 :o Wat erg zeg! Was het dan niet meer te genezen?
Sterkte meisje!  :-*



Anita1

 :-\ zo het verslag van inger te lezen is het niet te genezen.
wel is er van te voren al een lange aanloop dat ze al langer ziek zijn.
heb je er eerder niks van gemerkt?
van van opeeens allemaal dood..dat is wel erg heftig.
ik lees vooral dat er degelijk veel sympthomen aan vooraf gaan.
maar goed dat moet je wel opvallen dan.
ook als je weet dat het die ziekte is zullen ze niet lang meer leven en,moet je het voedingspatroon helemaal aanpassen.
dus de keuze dat je ze weg hebt gedaan is alleen maar goed.
maar wel jammer,ik wens je alle sterkte voor komende tijd.lijk me vreselijk.knuff anita

carco

Hoi Dorien

Dit is tè erg voor woorden!1
Ik kan je alleen maar héél veel sterkte toewensen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Annouschka

Hoi,

eerst en vooral wil ik je zeggen hoe erg ik het vind.

Dit is de eerste keer dat ik hier iemand tegenkomen wiens vogels kliermaagdilatatiesyndroom hebben.

Ik ben gisteren met mijn vogels ook bij de DA gegaan en hij vermoedt dat de mijne ook deze verschrikkelijke ziekte hebben :'(
Ik ga hun voedingspatroon aanpassen zodat ze nog een tijdje zonder problemen kunnen leven.

Wat Inger zegt, klopt, het wss een virus, het kan terug weggaan maar veelal sterven de vogels eraan.
Volgens mijn DA is het bij mij wss gestabiliseerd, aangezien ik geen voliere heb, ga ik ze ook niet wegdoen, dat zou ik nooit kunnen maar moest het in de voliere zijn, dat zou het natuurlijk ook anders liggen.

Heb je je vogels laten inslapen?

Ik vind het echt heel erg en hoop dat ze deze ziekte snel kunnen genezen of toch iets kunnen vinden waardoor ze het kunnen testen bij een levende vogel zodat mensen (zoals ik oa) niet in onzekerheid moeten verderleven.

groetjes
Annouschka

Dorien

10 maart 2005, 19:39:54 #21 Last Edit: 10 maart 2005, 19:43:51 by Dorien
hallo
amaai dat is ook heel erg dat je dit voor hebt. voor mij was het een hele klap toen ik dat tehoren krijgen.
ik ben bij een dierenarts geweest in oosterzele.
hij had mij medicatie meegegeven voor de bacteriene te doden en voor de gisten te doden.
met dat werden ze wel beter maar genezen kunnen ze er niet van zei hij. de virus blijft aanwezig. dus als ik mijn valkparkieten moest houden mocht ik dan nooit meer andere vogels kopen want die zouden dat dan ook direct krijgen. de dierenarts zei dat het een zeer besmettelijke ziekte is en dat ze dat niet weten hoe ze dat krijgen. het is een soort ziekte waardoor de vogel wel eet maar hij kan zijn eten niet meer verteren waardoor ze heel mager worden en sterven. :-[
ik was eerst van plan om mijn valkjes te houden maar de dierenarts zei dat ze allemaal zowiezo zouden sterven en dat ik er ook niet meer mee kon kweken. :'(
er is een opkoper geweest uit luxemburg en die heeft ze allemaal opgekocht wat hij ermee ging doen dat weet ik niet.
ja ik had het al vroeger opgemerkt dat ze ziek waren maar ik wist niet juist wat, het kon met de kou geweest zijn? dus dat wist ik niet.
ik heb ze dan eerst vitamine gegeven maar dit hielp niet dan heb ik ontworming gegeven maar dat hielp ook niet en dan pas ben ik bij de dierenarts geweest. maar moest ik dan vroeger geweest zijn het was toch al te laat. :'(

groetjes

Annouschka

Hallo,

toevallig ook bij Dr. Van Der Cruyssen??   :)

Wat voor symptomen had je dan gezien aan je vogels??
Het rare bij mij is dat ze niet vermageren en ze geven ook niet meer over, alleen bij transport(stress), de zaden heb ik al een maand niet meer in de onlasting gezien.

Hoelang was dit al aan de gang bij jou??

groetjes
Annouschka

ziralioness

Maar, heb je nu zieke vogels verkocht...??  ???

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

margreet

hallo Dorien,

Wat bedoel je met opkoper!!!, deze valkjes mogen toch niet meer met andere valkjes in aanraking komen? Of je houdt ze zelf en geeft ze de behandeling die er voor staat, of je laat ze inslapen.

groetjes Margreet

Karin

Kijk, door dit soort dingen komen er dus ziektes in de wereld :o Het spijt me Dorien, maar ik vind het vreselijk dat je dit gedaan hebt. Nu worden ze via dierenwinkels of beursen verkocht en steken allerlei andere vogels aan die er aan sterven ! Als je vogels neemt en ze worden ongeneselijk  ziek moet je zelf de verantwoording nemen om ze of te houden en zo goed mogelijk te verzorgen zonder er vogels bij te nemen of je moet ze laten inslapen. Nu zullen veel andere mensen er heel veel verdriet aan hebben als ze zo'n vogel kopen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

11 maart 2005, 07:50:01 #26 Last Edit: 11 maart 2005, 07:51:41 by Inger m
Hoi Dorien,
Sorry, maar wat een egoistische zet om ZIEKE vogels mee te geven aan een opkoper. Je wordt bedankt, want zo help je ziektes en ellende de wereld in bij andermans vogels. Was de opkoper ervan op de hoogte dat jouw vogels ziek waren.

Het was een heel wat realistische oplossing om ze te blijven verzorgen of ze te laten inslapen.

Persoonlijk vind ik dit maar een vaag verhaal...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Bianca

Ik ben het totaal met je eens, karin. >:(
Ik was echt heeeeeeel erg verbaasd te lezen dat ze verkocht zijn! :o :o :o
En in de zin voordat je dat verteld, staat nog dat het een zeer besmettelijke ziekte is!  ???
ik snap het niet.....................................

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Anita1

 :o :o :o ooow mijn god!
dit kan toch niet waar zijn?
wie verkoopt er nu zieke vogels aan een opkoper.
sorry maar dit gaat echt boven mijn pet!
hoezo een vogelliefhebber.
je zou van mij nooit geen goede kweker meer zijn!
ik ben er echt boos om!
anita :-X

Riny

Hoy Dorien ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Sorry hoor maar ben jij je eigen verdriet nu al vergeten???
Jou is deze ziekte overkomen dat is dikke pech,en ik vind het heel erg voor je.
Maar jij verkoopt zieke vogels.Weet je nu echt niet wat een handelaar met vogels doet?
Jij dupeert (moedwillig)andere vogel liefhebbers.
Groetjes Riny :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(