28 april 2024, 01:13:02

ze blijven sterven!

Gestart door Dorien, 23 februari 2005, 16:19:46

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Sky
Als jij bij een hobbykweker die hier op het forum zit een valkje koopt,hoef jij niet bang te zijn.
Wij zijn allemaal gewaarschuwd!!!!!
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Peter

Hoi Sky,

Wij kopen bij voorkeur ons valkjes bij mensen thuis, dan kunnen we zien hoe ze erbij zitten hoe de voliere erbij staat en alles er om heen.

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter,

Ik doe dat net zo en dan heb je toch wat meer zekerheid omdat je ze vaak bij een bekende haald.
Ik zal ook nooit beweren dat mijn vogels 100% gzond zijn want je weet het nooit maar aan een echte ziekte is er hier nog nooit een doodgegaan.
Toch kan het nooit kwaad om ook een vogel van een bekende in quarantaine te plaatsen je weet het toch nooit.
Maar als er wat is word er onderling toch gewaarschuwd en kan je snel actie ondernemen en dat is toch een stuk veiliger.

Hoi Sky,

Ik had me dat helemaal niet meer herrinerd dat er al eerder 3 dood waren gegaan maar het blijkt dat er dus al eerder iets aan de hand geweest in in haar volliere.
Jammer dat ze toen niet meteen actie heeft ondernomen door middel van een sectie.

Groetjes, Paul

wim roskam

het is echt niet te geloven dorien waar ben je mee bezig ????ik las dat je ze in had moeten laten slapen maar nu heb je ze verkocht???? sorry maar mijn aanbod gaat niet door, ik hoop dat je het begrijpt ????? afz wim roskam hobbykwekerij jualfa te moordrecht

Yvonne_R

Jeetje zeg, wat een naar verhaal.....

Als ik weet dat mijn vogels ziek zijn zou ik ze nooit verkopen.
Ik bedoel mensen die bij jou een vogel kopen vertrouwen op jou dat ze een gezonde vogel kopen. Oke, soms weet je niet of je zieke vogels verkoopt, maar dan hoef je je achteraf ook niet schuldig te voelen. Want op dat moment wist je het niet. Maar als je willens en wetens een zieke vogel verkoopt dan ben je geen echte vogelliefhebber.

Toch vind ik het wel dapper dat ze heeft verteld wat ze ermee gedaan heeft. Ze weet ongetwijfeld wat voor vogelliefhebbers hier op het forum actief zijn en om dan zoiets afschuwelijks te vertellen. Daar heb je wel moed voor nodig.  (Of je bent gewoon zo naief dat je denkt dat dit normaal is) Zulke praktijken komen ongetwijfeld wel vaker voor, helaas :'( :'(

Nou goed, ik denk dat Dorien er wel iets van geleerd heeft en dat ze de volgende keer wel 2 keer nadenkt voor ze zoiets doet. Als ze weer vogels gaat houden natuurlijk. Wat ik overigens niet hoop.

Groetjes Yvonne

P.S. en Wim, ik weet niet wat je met Dorien had afgesproken, maar ik geef je groot gelijk dat je je afspraak niet nakomt.


Yvonne's valkenparadijs!

wim roskam

hallo luitjes hopelijk heeft ze hier iets van geleerd tenminste dat hoop ik  . wat ik heb aangeboden blijft tussen mij en deze persoon ,  want ik had haar gevraagt dit niet aan de grote klok te hangen . en daar ben ik haar dankbaar voor , verder wens ik haar veel sucses in de toekomst met de hobby , in de hoop dat ze het dan beter doet , hopelijk kan ze dan laten zien dat ze echt van vogels houd . laten we eerlijk zijn iedereen heeft wel eens een fout gemaakt , en deze fout is dubbel en dwars afgesraft , iedereen heeft haar haar plaats gewezen . en als ze het nu nog niet weet dan is het aan haar zelf te wijten .mvg wim roskam hobbykwekerij jualfa te moordrecht jualfa@caiway.nl

Riny

Hallo allemaal
Ik ben het met bovenstaande eens,ook dat ze al vaak op haar plaats gewezen is.
Maar volgens mij is het nu ook vaak genoeg gezegd,vinden jullie ook niet?
We zijn allemaal volwassen mensen en hoeven er ook weer niet over bezig te blijven vindt ik.
Groetjes Riny :) :) :)

wim roskam

hallo luitjes ik ben het met riny eens het is zon beetje allemaal wel gezegt dacht ik , ik denk dat het nu tijd is voor einde discusie , ik zou het wel op prijs stellen als ze toch nog een reactie zou geven , meschien krijgen we dan weer een beetje meer vertrouwen in haar , tenslotte EEN DAG NIET GEVOGELT IS EEN DAG NIET GELEEFT, mvg wim roskam hobbykwekerij jualfa te moordrecht jualfa@caiway.nl

Yvonne_R

Daar sluit ik me ehlemaal bij aan, en als ze toch nog reageert getuigt dat wel van moed. En van de wil om van haar fouten te leren...

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Suzanne

Sjeetje, ik lees dit nu pas. Dit is te gek voor woorden, maar ik ga er verder niet nog meer commentaar op geven. Dat is al genoeg gebeurd. Ik ben het echter wel met iedereen eens.

Waar ik me alleen zorgen om maak is dat ik gisteren zelf een valkje gekocht heb bij een handelaar. Ze zit echter wel in een aparte kamer in een quarantaine kooi.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Annouschka

Hoi Suzanne,

ik geloof dat ik gelezen heb dat ze aan een Luxemburgse opkoper verkocht zijn en dat is toch een eindje weg dacht ik.

Maar ik zou ook bang zijn hoor want zij heeft het hier nu vertelt maar hoeveel 'kwekers' zijn er niet die dit doen zonder dat er iemand van af weet, is idd om bang van te worden.

groetjes

Suzanne

Hoi,

Dat had ik ook gelezen, maar je weet nooit waar deze handelaar z'n valkjes vandaan haalt. Hij haalt ze bijvoorbeeld ook uit Engeland.

Maar goed, ik laat haar voorlopig toch in quarantaine. En in het stukje over de ziekte las ik dat het wel jaren kan duren voordat de ziekte zich openbaard, dus voor hetzelfde geld heb ik al een valkje in de voliere zitten met zo'n ziekte. Je weet maar nooit.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.