29 april 2024, 04:36:05

het 5e ei van de geelwang is er

Gestart door boezempje, 21 februari 2005, 10:18:29

« vorige - volgende »

boezempje

21 februari 2005, 10:18:29 Last Edit: 1 maart 2005, 09:26:07 by -essie-
hai

kan een valk 1 ei leggen of kan het langer duren voor het 2ei komt.

essie

Riny

Hoy Essie
Bij mij heb ik nog nooit meegemaakt dat er maar 1 ei werd gelegd.
Wel een keer dat het er maar twee waren,maar dat was van een koppel dat aan hun eerste nestje begon.
Meestal komen de eitjes om de 2 dagen bij mij.
Maar uitzonderingen bevestigen de regel.
Groetjes Riny :D :D :D

boezempje

hai riny

oke dank je we wachten gewoon nog af.


Henry

                                    he esther


zijn ze dan weer begonnen of is het weer een ander koppel?


henry

boezempje

hai

nee henry het is de koppel geelwangen

essie ;)

Paul

Hoi Esther,

Zeker met onervaren koppels komt het tweede eitje wel eens wat later.
Er kan best wel eens een week tussen het eerste en tweede ei zitten dus ik zou gewoon even afwachten er komt er vast nog wel een.
Het is in elk geval niks om je zorgen over te maken zolang de pop er niet raar bijzit.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

nee zit er niet raar bij gelukkig,
dus we wachten nog wel ff af

gr essie

boezempje

hai

nou beaty is met haar 2e ei bezig ze heeft het zwaar kun je goed zien ze hangt met haar koppie buiten het blok en de rest in het blok
en ze knijpt met haar oogjes steets ooohh ziellig,


er zal vandaag nog wel een eitje komen
essie

Paul

Hoi Esther,

Wel een goed teken dat ze het nu in het broedhok wil leggen dan ligt het meteen op zijn plek :-)
Ze kunnen inderdaad flink last hebben met een eitje leggen maar als het er eenmaal uit is dan zijn ze ook weer helemaal de oude weer.
Succes met je tweede eitje en hopenlijk blijft deze wel heel.

Groetjes, Paul

boezempje

hai

nou ik dacht als ik morgen vroeg beneden kom licht er zeker een ei en wat denk je nee hoor niks,
ze zat er gisteren bij of ze wel degelijk een ei op komst was ik weet hoe het er uit ziet dat heb ik bij boyd ook gezien en bij beaty ook zo gisteren avond, en nu zit ze er bij of er niks aan de hand is eet gewoon speelt gewoon ik snap er de ballen niet van,

essie

boezempje

hai

zo zit beaty erbij nu :-[



essie

Paul

Hoi Esther,

Ze kunnen best een dag zo moeilijk erbij zitten hoor en ineens komt er dan een eitje.
Ik denk dat er morgen wel eentje bij ligt.
Vaak zie je ze ook echt behoorlijk op en neer gaan met de staart als ze op de stok zitten en een ei moeten leggen.
Maar ik zou me geen zorgen maken als het legnood is zit ze er niet zo goed bij hoor.

Groetjes, Paul

boezempje

hai

jaaa jipiee het 2e eitjes is er mijn beaty heeft zijn best gedaan oohh zo lieff

gr essie

boezempje

hai

nou het gaat nu nog goed met beaty en beast
vanaf dat beaty haar ei heeft gelegd is beast erop gaan zitten en er niet meer vanaf geweest,nu ben ik wel benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren wat beaty gaat doen natuurlijk,'
wat moet ik doen als beaty er niet op gaat zitten,want meestal gaat de pop s'nachts broeden dacht ik,dus wat moet ik doen als ze het niet doet,ze heeft vandaag wel een paar keer bij het mannetje gezeten in het blok,


essie

boezempje

hai

nou hellaas het mannetje doet zijn werk goed maar de pop niet er zit niemand op nu hellaas.
wat kan ik nu nog met het eitje doen ik denk niks he,

gr essie