29 april 2024, 07:39:43

het 5e ei van de geelwang is er

Gestart door boezempje, 21 februari 2005, 10:18:29

« vorige - volgende »

Karin

Heb je niet voor pleegouders gezorgt ? Maar weinig
geelwangen broeden goed. Helaas kun je verder niks doen. Alleen een pleegkoppel is de enige oplossing. Als je er geen hebt zou je kunnen overwegen om een goed pleegkoppel aan te schaffen. Zo nu en dan zie je ze wel eens op marktplaats staan. Je kunt natuurlijk ook een eigen koppelk gebruiken, maar dan moet je hun eigen eitjes weggooien, en dat is natuurlijk ook zonde als ze zelf ook een mooie mutatie hebben.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Esther,

Vaak broeden ze pas als er 3 eitjes liggen veel fanatieker.
Als het helemaal niet gaat wil ik wel een eitje van je overnemen ik heb nu een koppel op 7 onbevruchte eitjes broeden en dat is heel zielig die zitten nu al voor de derde keer op eitjes die niet uitkomen :-(
Maar ik zou of er twee neppers bijleggen of even afwachten tot er meer komen want hier gaan Stan en Roxy de eerste dagen als er nog een paar eitjes zijn ook alleen overdag op de eitjes en als er meer komen zitten ze echt beide dag en nacht op de eitjes.

Groetjes, Paul

boezempje

hai

dank je paul en karin

hai  karin ik heb een goed koppel wat broed dus dat is het probleem niet.
maar dat de man gisteren er op heeft gezeten en vanacht niemand is het eitje dan al niet verprutst zeg maar,

gr essie

margreet

hallo Essie,

Ik kan je geen raad geven maar ik hoop wel dat het je gaat lukken met je eigen koppel of eventueel met  een reservekoppel. Niet de moed opgeven he!, je hebt er zoveel voor over dat moet gewoon gaan lukken.

groetjes Margreet

Anita1

 :o oeps wat vreselijk spannend essie..ik weet niet of het eitje dan nog wel goed is,als er 1 nacht niet op gebroed is.ik zou ook nepeitjes kopen en die erbij leggen.maar je moet ook nog kijken of dit eitje bevrucht is he?
spannend hoor.tja en misschien willen jou andere koppel met de jonkies broeden? kan je proberen.die zijn nu ook al druk met voeren.wie weet..
kusss en sterkte ermee,anita

boezempje

24 februari 2005, 12:21:17 #20 Last Edit: 27 februari 2005, 08:12:04 by -essie-
hai

dank je anita en Margreet

ik denk dat het eitje niet goed meer is hoor ik weet het echt niet en ik laat ze maar doen gewoon.we wachten af,

gr essie

Paul

Hoi Esther,

In het begin maakt het niet uit hoor als ze er overdag op zitten en in de nacht niet het eitje zal best nog wel goed blijven.
Als het proces eenmaal begonnen is van de aders dan is het wat kwetsbaarder en later als het jong er al echt in zit schijnt een eitje weer wat meer te kunnen hebben.
Lique had laatst ook eitjes die een hele nacht koud hadden gelegen en die waren al erg ver en die leefde daarna ook nog.
Gewoon de eitjes laten liggen er is nog alle kans dat ze goed gaan hoor.

Groetjes, Paul

Karin

O, sorry, ja, ik was niet duidelijk genoeg  ;D Nee, ik denk niet dat het eitje nog goed is. Als er eerst wel op gebroed is ( de ontwikkeling is in gang gezet ) en dan een hele nacht niet dan ben ik bang dat het niet goed gaat. Je zou ze onder het andere koppel kunnen leggen om te kijken of er nog wat gebeurt. Als je over een dag of 6 niks ziet bij het schouwen zal het denk ik niet meer goedkomen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

boezempje

hai karin en paul

dank jullie,
ik zal even wachten tot ik meer reactie heb nu heb ik 2 antwoorden ja/nee dus weet ik het nog niet hellemaal wil jullie allebij geloven ;)kijken of er nog iemand het weet

tog bedankt
essie

boezempje

hai

de pop vertikt het om er op te gaan zitten :-\
overdag broed de man wel maar de pop doet echt hellemaal niks ???
maar goed dit eitjes zal nu niet meer te redden zijn denk ik,

gr essie

Karin

Je kunt het nog proberen met het pleegkoppel, nee heb je, ja kun je krijgen. Het ergste wat kan gebeuren is dat ze er 3 weken voor jan doedel op broeden. Want je moet ze dan natuurlijk wel laten liggen ook al komt er niets. De volgende keer zou ik ze als ik jou was meteen weghalen en steeds vervangen door nepeitjes. Het pleegkoppel ook een blok geven en de eitjes daar in overleggen. Niet bebroede eitjes blijven als ze niet te warm worden ongeveer 2 weken goed.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

boezempje

hai karin

thanx voor de tips

gr essie

carco

Hoi Esther
2 eitjes had je toch nog maar van de geelwangen?
Je mag dan toch aanemen dat er nog meer komen of niet?
Dit is wel flink balen zeg.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




boezempje

hai Caroline.

jaa 2 nu maar mag wel hopen op mee ja,
en die pak ik dan meteen weg en de anderen laat ik liggen,
ja balen maar ik wist het van te voren dat het niet makkelijk zou gaan,we blijven proberen,

gr essie

Paul

Hoi Esther,

Zolang het broedproces nog niet echt gestart is kan een eitje best lang zonder warmte hoor ze hoeven echt nog niet verloren te zijn en je zal zien dat ze na het derde ei steeds fanatieker gaan worden en langer gaan broeden.
Ik heb dat hier met Stan en Roxy net zo de eerste eitjes broeden ze alleen overdag en als er een paar liggen dan blijven ze echt dag en nacht zitten.
Maar hoelang een ei zonder warmte kan weet niemand precies te vertellen we dachten eerst een minuut of 10 later een half uur maar die tijd kan dus veel langer zijn aan de bevindingen van Lique te zien.
Dus wacht gewoon af tot ze echt gaan broeden dan kunnen de eitjes nog best uitkomen hoor.
Ik denk dat ze gewoon nog te weinig eitjes hebben en dat ze straks wel gaan broeden.

Groetjes, Paul