23 mei 2024, 10:38:07

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

20 oktober 2005, 20:35:31 #915 Last Edit: 20 oktober 2005, 20:51:41 by Karin
Zo, even stil geweest rond de bonte parel  ;D Maar ik heb weer nieuws hoor ! 2 dagen voor ik op vakantie ging heb ik bij Jazzy en Dizzy een blok opgehangen en toe ik terug kwam werd ik verrast met 4 eitjes. De dag erna was ei 5 gelegt, maar helaas hebben ze die half opgegeten, dezelfde dag nog. Alle 4 de eitjes bleken bevrucht en gisterenavond laat is nr 4 geboren.

Deze foto heb ik gemaakt een paar uur voordat het jongste jong uit kwam. Als je goed kijkt zie je een deuk erin zitten, het was druk bezig met het ei open te maken :



En hier zie je ze allevier, het jongste jong nog nat. Het oudste jong is vandaag 5 dagen, de andere 3, 2 en 1 dag oud :



Alleen heel vervelend... vanmiddag zag ik dat het oudste jong één spreidpootje had, afgelopen nacht had het nog nergens last van. Ik heb dit één keer eerder gehad, bij Jessie, die was ook zo jong toen die het had ( volgens mij zijn de meeste jongen wat ouder als ze het krijgen ). Die heb ik ook met 2 open ringen en een touwtje ertussen "recht gezet', maar helaas heeft ze er wel een kleine handicap aan overgehouden, die zit wat scheef. Verder kan ze alles, klimmen, vliegen, kattenkwaad uithalen enz. Ik hoop niet dat dit jong er ook wat aan overhoudt. Ik heb de ringen aan de dijbeentjes vast moeten maken, want de pootjes waren nog te klein. Het is wel een vreselijk gepiel, zo klein en het blijft bewegen ! Mijn handen gingen er van bibberen. Als het je eigen kleintje is ben je een stuk minder zeker met wat je doet  ::) En Marcel komt pas vanavond laat thuis, dus ik moest het alleen doen. Op zo'n moment is het erg jammer dat ik geen vriendin in de buurt heb wonen die er veel verstand en ervaring mee heeft. Toen ik voor het eerst moest ringen was ik ook op van de zenuwen, nu doe ik het tussen neus en lippen door  ;D Al doende leert men. Maar ik hoop niet dat ik meer jongen met spreidpootjes krijg om er ervaring mee te krijgen  :'( Het arme ding kukelt nu steeds voorover, maar als het goed is zal het snel goed kunnen zitten met die touwtjes. De ouders zitten vrij vast op de jongen en schuiven steeds het zaagsel weg. Ik denk dat dat de oorzaak is. Duimen dat het goed komt !

Voor 3 van de 4 heb ik 100 % zeker een baasje ( 2 komen er bij 2 andere "jongen" van me te wonen ), voor nummer 4 heb ik eventueel 2 liefhebbers, maar eerst maar eens kijken hoe dat eerste jong  het gaat doen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joyce28

agossie Karin,weer 1tje :-\ .Ik kan me voorstellen dat het zweet je aan alle kanten uitbreekt,en als ik ergens geconsentreerd mee bezig ben,dan moet je gewoon een pauze inlassen,omdat je het dan wazig gaat zien(of het word tijd dat ik een bril moet :D )
Maar het jonkie is bij jou in goede handen,ben benieuwd wat een normale kwekerij zou doen met tig nesten :-\

Dus het jonkie heeft de beste zorg,en zal duimen dat het weer zo goed als normaal komt :)

lieve foto trouwens :)

Rianne

He wat vervelend voor dat kleintje. Ik hoop dat het weer goed komt. Je bent er op tijd bij dus dat zal toch wel? :)

Karin

Dank jullie wel. Ik hoop dat het ook goedkomt, maar omdat het nog zo klein en iel is vind ik het wel heel eng. Maar goed, Jessie is ook een echte schat geworden en de baasjes houden net zo veel van haar als van een niet scheef valkje  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hat jong zat net rechtop en het kropje was aardig gevult, ik kan alleen niet te lang kijken, want Dizzy is net een pitbull, die gaat echt in mijn hand hangen  ;D Ik vraag me af of niet tamme valkjes dat ook doen tijdens de kweek  ::)

Maar nu wat anders dan de jongen : een foto van Mellody die ik van de week gemaakt heb. Ik probeer ook nog steeds van Madelief een foto te maken, maar die vliegt steeds naar me toe als ik haar ergens neer zet voor de foto  ;D



Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Hoi Karin, ;D
Gefeliciteerd met je jongen. ;D
Bij ons zijn geen van de valken tam, maar het zijn niet van die pitbulls. Er zijn er bij die wel naar m'n handen pikken, maar niet echt bijten. Er zijn er ook bij die ik zo uit het nest op kan pakken. :-\

Mooie foto weer van Mellody.

groetjes Marlies ;D

Caroline

:D Gefeliciteerd met de donsjes.

:'( Beterschap met het spreidpootje van de oudste.

:-\ En dat probleem met Madelief komt me bekend voor, Fleur, haar zus, vliegt als ik haar ergens neerzet ook meteen naar me toe.

:D Maar hele leuke foto van de andere zus.

:) Groetjes van Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Dank jullie wel !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Hoi Karin!
Was een tijdje je dagboek niet tegengekomen maar zal je nu weer gaan volgen! ;) Mooie foto van Madelief en wat een mooie gele donsjes! ;D 'T lijkt me ook wel griezelig om zo'n pootje te "verbinden" maar zo te horen is het aardig gelukt! :)
Groetjes,
Marije, P&S

Karin

Leuk je weer "te zien" Marije  ;D Leuk dat je mijn dagboek weer gaat volgen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Weer fotootjes gemaakt vandaag. Het oudste jong heeft nu dus een touwtje tussen beide pootjes. Het zit niet echt  strak, het pootje wijkt nog een klein beetje, maar overmorgen zal ik het toch moeten ringen en dan zet ik de pootjes de laatste milimeters dichter bij elkaar. Ik wil het niet meteen te strak doen. Zo kan het eerst een beetje wennen. Het is een lieffie hoor, maar erg bewegelijk  ;D 6 dagen oud.



Het tweede jong, 4 dagen oud, ik denk nu een gewoon pareltje, maar nog ff afwachten tot de veertjes komen.



Jong 3, 3 dagen :



Jong 4, 2 dagen, en stilzitten, ho maar !  ;D



En hier het hele clubje bij elkaar :



Paps en mams voeden goed. Ze mogen nu iedere dag weer even los ( toen ze eitjes hadden ook wel, maar toen sloeg ik nog wel eens over en mochten ze niet langer dan 10 minuutjes van me ) en dat vinden ze geweldig. En dan kan ik op mijn gemak foto's maken  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Hoi Karin,

Wat sneu van 'het spreidpootje', maar hij heeft een volle krop, dus hij kan mooi rechtop zitten. Dat heb je knap gepriegeld!!!!!
De jongen zien er al snoeperig uit, maar mijn favoriete stadium is toch het stekelvarkentjes tijdperk.
Prachtige foto's van je kleintjes!!! Jong nummer drie ziet eruit alsof hij een koprol wil gaan doen  :D En jong nummer vier lijkt al te willen gaan vliegen  :D
Veel geluk met dit kwartet!!

Groetjes Gerda

Mandy

Citaat van: Rianne op  6 oktober 2005, 09:47:53
Misschien dat het kan zijn dat er soms 2 ruien overheen gaan voordat de veren van de man de 'mannelijke' kleur aannemen?


Dat is nu ook mijn conclusie, dat de "geslachtsveren" pas doorkomen na de echte 1e rui. Dus dat de parels dan wegblijven bij een man en bij een pop terug komen. En het visgraatmotief bij een pop blijft en bij een man weg gaat. Ik trek dus geen veren meer. ;)

Citaat van: Karin op 21 oktober 2005, 12:01:24
Maar nu wat anders dan de jongen : een foto van Mellody die ik van de week gemaakt heb. Ik probeer ook nog steeds van Madelief een foto te maken, maar die vliegt steeds naar me toe als ik haar ergens neer zet voor de foto ;D


Mooi hoor! ;D

Citaat van: Karin op 22 oktober 2005, 00:38:17
Weer fotootjes gemaakt vandaag. Het oudste jong heeft nu dus een touwtje tussen beide pootjes. Het zit niet echt  strak, het pootje wijkt nog een klein beetje, maar overmorgen zal ik het toch moeten ringen en dan zet ik de pootjes de laatste milimeters dichter bij elkaar. Ik wil het niet meteen te strak doen. Zo kan het eerst een beetje wennen. Het is een lieffie hoor, maar erg bewegelijk  ;D 6 dagen oud.


Jammer van de spreidpootjes maar het ziet er goed uit zo. Meer kan je doen, hopelijk valt het straks allemaal mee en komt het weer goed. ;)
Mooie jongen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

22 oktober 2005, 13:55:44 #928 Last Edit: 23 oktober 2005, 12:47:36 by Karin
Ik ga ook geen veertjes meer trekken Mandy  ::) Maar wel vreemd, want toen de jongen van Jazzy en Dizzy geplukt werden zag ik het wel, en dat is allemaal uitgekomen. Heel duidelijk te zien wat man en wat pop was  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

even inspringen op het plukverhaal;
Ik heb hier een kleine (witmasker gepareld) en die is echt vreselijk geplukt geweest op zijn koppie door paps en mams, maar nu waren er allemaal pareltjes voor terug gekomen, ik dacht dus oh das mooi weet ik meteen dat het een popje is...........totdat ie uitgebreid op mijn grofgebreidde trui op mijn schouder ging zitten wipwappen................en steor zitten doen, de kleine viespeuk.....
Ik zal dus ook niet zomaar meer zeggen dat het dan een pop of man is...hihihihi

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.