4 juni 2024, 20:07:41

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Veel plezier ! Maar ik denk dat je al weg bent  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

hey Karin,
welkom terug.

hoe gaat het met je aquarium?heb je al foto's?
ben wel nieuwsgierig ;D
met Dazzle gaat alles goed.
ze heeft wat veertjes verloren en die komen minder gepareld terug(zou het dan toch een man zijn?)
ik zit dus wellicht straks met meer mannen dan de bedoeling was maar ik ben nog steeds ontzettend blij dat hij/zij er is want het is een schat van een vogel,de enige die momenteel nog wil kroelen :-\
ik kijk uit naar nieuwe foto's van je ;)

groetjes eefje

Karin

Dat zal toch niet waar zijn Eefje !  :o  Dat zal je net zien, heb ik eindelijk eens gedurft om veertjes uit te trekken bij een jong om het geslacht te bepalen en klopt het nog niet !  ::) Maar goed, wordt dus op zoek gaan naar popjes  ;D Ik zag dat het met die 2 lutinopopjes van je niet goed klikt met de rest, Jammer hoor. Maar ik ben blij dat Dazzle nog zo'n liefie is, want dat is toch het belangrijkste hè ?  :-*

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

hoi karin,
ja dazzle is echt een schatje!
ze staan tegenwoordig niet meer in de woonkamer(ivm nieuwe hond) maar ze mogen wel veel mee naar de woonkamer en dan als ze het zat is gaat ze uit zichzelf terug naar de slaapkamer om in de kooi te gaan slapen,super als je dat ziet!
tis idd jammer dat het niet klikt met de lutino's want nu moet ik idd weer op zoek naar niet maar 2 maar 4popjes :P
Mijn man heeft gezegd dat er niks meer in komt,nou dat zullen we nog wel eens zien haha ;D

groetjes eefje

Caroline

Hoi Karin en Eefje,

Bij Mandy en mij ook al het resultaat dat het niet werkt hoor, het veren trekken. Van het 2 de nest van Jut & Jul, wilde Mandy & ik allebei een cinnamon geparelde witmasker. Dus had ze met ongeveer 2 weken één staartveer bij allebei getrokken, na weken wachten kwamen uiteindelijk de veren terug. Bij allebei een prachtige witte "POPPENVEER", dachten we, geparelde witmaskermannen hebben immers grijze staartveren en poppen bijna helemaal witte. Nou, ze zijn nu 3 maanden en ze fluiten als een tierelier, is niksmeervrouwelijk aan, Mandy heeft haar "popje" inmiddels al verkocht als man zijnde en Parel van mij is Pablo geworden. Snapt iemand hier iets van??

Groetjes van Caroline en Eefje veel plezier met je mannenoverschot.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Misschien dat het kan zijn dat er soms 2 ruien overheen gaan voordat de veren van de man de 'mannelijke' kleur aannemen?

eefje nieuwenburg

ik heb ook geen idee maar zit erover te denken om als ik weer popjes gevonden heb toch maar een veer per pop naar dat lab te sturen voor dna onderzoek,kan ik eindelijk eens zekerheid hebben.
ik vind de vogels die ik nu heb hartstikke leuk maar als er nog meer bij komen(mannen) dan moet ik gaan ruimen en ik wil ze geen van alle missen.
dus ja maar kijken of dna een beetje betaalbaar blijft en dan dat maar doen.

groeten eefje

carco

Hoi Karin

welkom terug in ons kikkerlandje.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Eefje, DNA-testen kost volgens mij € 22,50 per vogel.
Je doet een paar veren in een speciaal daarvoor vantevoren aangevraagd zakje, stuurt dit op en 2-10 dagen later krijgt je de uitslag thuis.

Groetjes van Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

eefje nieuwenburg

nou dat zou perfect zijn want ik ga toch niet 4poppen in 1keer kopen dus dan kan ik per vogel zo'n test laten doen.
misschien dat ik het bij dazzle ook wel laat doen voor de zekerheid.

groetjes eefje

Karin

Je moet wel de veren uittrekken Eefje, je mag geen veren gebruiken die op de grond liggen. Ik zag gisteren wel 2 popjes te koop staan op internet ( een lutino en een bonte ) maar volgens mij waren die niet tam.

Dank je Caroline !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik heb er nu 1 in nieuw vennep gevonden ook niet tam maar nog geen jaar oud.moet nog kunnen.
witmaskertje.
nou nog huig overhalen ;D

groetjes eefje

Karin

Kleine kans dat je die nog tam krijgt hoor ! ::)  Zou je niet gewoon even verder kijken ? Het is toch veel leuker als het valkje al wat tam is. Zeker als ze nu niet meer in de huiskamer zitten. Dan is het nog lastiger om tam te krijgen. Gedult is een schone zaak  ;D Op marktplaats staan ze regelmatig.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik mag nog niet van huig :-\ ik moet eerst zorgen dat die 2 stresskipjes een nieuw huisje hebben en dan pas mag ik weer nieuwe popjes erbij(alles ivm stress en tijd enz enz)
nou ja ik wacht gewoon af,ik heb ook geen haast en kijk wel waar ik tegenaan loop.
groetjes eefje

Petra en Cheeky

Ha Karin,

Fijn dat je er weer bent! En meteen al weer druk met het eerte netje van Jazzy en Dizzy! Hopelijk verbreken ze ditmaal het noodloot van het eerste nestje en komt dit wel goed!  ;D

Groetjes,
Petra