16 juni 2024, 05:22:14

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

Nee Bianca, bij mijn geparelde cinnamon witmasker is met 2-3 weken een staartveer getrokken. Met 5-6 weken had "ze" haar staartveer weer terug en deze was mooi wit met vissengraat, jippie een popje dus, dit wilde ik graag i.v.m. het behouden van de pareltjes. "Ze" is nu 4 maanden, fluit als een tierelier, is helemaal verliefd op Chica van 2 maanden en was haar gisteren zelfs aan het betreden  :'(  "Haar" naam was Parel maar ik heb er inmiddels maar Pablo van gemaakt, een "zusje" is inmiddels ook verkocht als man.  :-\

Zo zie je maar, we moeten echt geduld hebben of een DNA-test doen.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Yep, we dachten het ei van columbus te hebben, maar helaas  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag heb ik het oudste jong geringt. Ik wilde nu een open ring aan het andere ondervoetje doen en het touwtje tussen de vaste voetring en de open voetring doen, maar de open voetring gleed steeds af  ::) Dus ik heb de 2 open voetringen rond de dijbeentjes laten zitten met het touwtje ertussen. Over 2 dagen nog maar een keer proberen. Hier is de knappe vent / meid, 8 dagen oud :



De eerste pennetjes beginnen al te komen !

En dit is het tweede jong, 6 dagen oud, kijkt deze niet schattig ? :



Het derde jong, 5 dagen oud :



En de jongste, 4 dagen oud. Kropje niet echt vol, maar na de fotosessie hebben de ouders het weer flink vol gepropt  ;D :



En nog een ander leuk nieuwtje, als alles goed blijft gaan komt er over een paar weken een vriendje voor de catharinaparkiet Tinka hier wonen ! Het vorige nest was onbevrucht, maar nu hebben ze één jong. Geen vetpot, maarr één is genoeg hè ?  ;) Voorlopig komen ze dan in de huiskamer te wonen. We gaan de huiskamer binnenkort opknappen ( stucen, andere salontafel, bankstel aan de andere kant van de kamer ) en dan krijgen ze een mooi plekje naast de bank.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Welke kleur wordt de nieuwe aanwinst of weet je dat nog niet??

Heb je weer eens een paar foto's van de zusjes(Mellody & Madelief), voor de zusjes(Fleur & Chica), vind ik ook leuk om eens te plaatsen in mijn dagboek. Alvast bedankt.  ;) Trouwens Mellody stond er pas nog in, Madelief nog niet.


Wat lijken ze toch allemaal veel op elkaar.


Ze hebben allemaal dezelfde uitstraling vind ik.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Eh, madelief denkt dat de camera is om op te zitten  ;D Is me dus nog ff niet gelukt, maar ik blijft het proberen  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, op speciaal verzoek dan, een foto van Madelief  ;D



En dan natuurlijk nog een fotootje van de 4 piepkuikens :



De oogjes van het oudste jong zijn al bijna helemaal open, en die van het 2e jong beginnen nu open te gaan. Ook de kuifjes van deze 2 jongen beginnen door te komen.

Omdat iemand bij mutaties om een foto van Mystic vroeg heb ik een foto geplaatst, ik zal hem hier ook zetten. Volgende maand mag hij het weer proberen met zijn popje Breezer, maar ze bakken er al 2 jaar niks van  :'( Alleen maar kapotte eitjes die Breezer tijdens het broeden kapot drukt.



Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Bedankt voor de foto van Madelief, mooi is ze zeg.  :D
Ik mag ze toch wel plaatsen in mijn dagboekje hè??

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Wat zonde dat Breezer de eitjes kapot drukt. Misschien een paar grammetjes afvallen? ;) Wat voor mutatie is Mystic? Cinnamon albino?
Leuke foto's van het jonge grut. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt met de spreid pootjes.

Karin

Ja hoor Caroline, dat mag.

Zo zwaar is is Breezer niet hoor Rianne  ;D Mystic is een cinnamon lutino witmasker.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

26 oktober 2005, 01:33:34 #939 Last Edit: 26 oktober 2005, 01:41:05 by Karin
Nou, de valkjes zitten weer achter slot en grendel, kan ik weer ff mijn dagboek bijwerken  ;D Met 5 valkjes op je handen / armen en toetsenbord gaat het niet zo handig  ::) Ik zit ook altijd helemaal onder de krassen van ze. Mooie rode vlekkerige krassen op mijn armen en handen  ;D

Eerst een leuk nieuwtje : foto's van het nieuwe vriendje van Tinka, mits deze kleine man het gaat halen natuurlijk, want hij is nog zo klein. Het is dus een catharinaparkiet en de kweker zegt dat het een man is. Hoe hij dat kan zien bij zo'n klein pluizenbolletje... geen idee ! Het is een cobalt split violet cinnamon en Ino. Die mutaties bij catharina's zijn echt acacadabra voor mij, en het lastige is dat iedereen het weer anders noemt. Cobalt is ook donker zeegroen  ::) Hij is "enigskind". Hier is hij :





En dan de foto's van de piepkuikens.
Jong 1, vandaag 10 dagen oud :



Jong 2, 8 dagen oud, vandaag geringd, maar dat ging maar net aan, voortaan eerder ringen  ;D Eigelijk ring ik meestal met een dag of 6-7.



Volgens mij zijn de oudste 2 gewoon pareltjes, maar  ik weet het pas zeker als de veertjes wat meer voorkomen. Maar als ik de kuifjes zo bekijk en de pootjes....

Jong 3, 7 dagen oud, ook geringd vandaag :



En dan nummer 4, 6 dagen oud, wordt morgen geringt :



En hier het hele stel gezellig samen  ;D Het is zo'n leuk stel !



Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Wat een mooie foto's weer Karin! :o ;D
En wat een schatig ieniemienie-catharinaatje... :-* Die verschillen echt, zelfs op die leeftijd, al heel veel van valkjes! En idd, hoe hij dat kan zien.... :-X
Groetjes,
Marije

♪ Marlies

Hoi Karin, ;D

Leuke foto's heb je weer gemaakt. Valkjes en catharina's lijken de eerste paar dagen best wel op elkaar hoor. :D
Na een paar dagen ga je echt het verschil goed zien.
Hoe die kweker dat al zo snel ziet weet ik ook niet, of het moet qua vereving duidelijk kunnen zijn. Maar dat ga ik hem zondag gewoon vragen ;D en dan ga ik ook jouw jonkie bekijken.

Groetjes Marlies ;D

Karin

28 oktober 2005, 16:48:14 #942 Last Edit: 29 oktober 2005, 12:56:06 by Karin
Deze foto's heb ik gisterenavond gemaakt. Kijk, zijn / haar wangetjes komen al door ! :



Lief hè ? Het was alleen zo sneu gisterenavond, want ik ging zijn open ringetjes om zijn dijbeentjes vervangen door één open ringetje aan het onderpootje. Tussen dit ringetje en zijn vaste ring heb ik nu een rond elastiekje gedaan. Had ik gisteren bij de hema gekocht, rond elastiek wat normaal gebruikt wordt voor babykleertjes en mouwtjes. Nu zit er een beetje rek ik  ;D Maar het was zo'n gepruts en hij bleef maar spartelen. Ik word daar helemaal nerveus van. Ik vind het zo zielig. Gelukkig was Marcel er om me te helpen.

Het tweede jong, een lekker eigenwijs ding  ;D



Het derde jong, lijkt me toch ook een gewoon pareltje als ik naar de pootjes  kijk, maar bij het kuifje denk ik juist weer cinnamon... maar we zullen zien !



En het vierde jong, ik denk een cinnamon geparelde, maar ik moet toch even gedult hebben tot de veertjes doorkomen en de hulsje er een beetje af gaan vallen, dan weet ik het zeker.



De kropjes zien er wat leeg uit, maar dat komt omdat ik de jongen eruit heb gehaalt toen de ouders hun schoteltje groente met gekookt ei kregen. Wat eten ze daar van zeg ! Ik beperk het nu nog met 2 x daags een kwart ei en wat andijvie... maar het is echt binnen 3 minuten op !  :o Het is zelfs zo dat als ze vrij los vliegen en ik kom met het schoteltje eraan dat ze op het schoteltje gaan zitten en ik ze met schotel en al in de kooi kan stoppen  ;D Maar ja, ik wil ook dat ze voldoende zaadjes en eikrachtvoer eten, want de jongen alleen groot brengen op ei en andijvie lijkt me niet voldoende  ::)

Ik heb vanmiddag nog wat broedblokken achter het luik vandaan gehaald. Die ga ik eerst nog ff lekker schoonmaken en volgende maand mogen de koppels Mystic-Breezer en Kazoo-Luna het proberen. Ik heb er weinig hoop op hoor, maar goed, misschien omdat het het derde broedseizoen is dat ik het probeer  : 3 x is scheepsrecht. Ik heb pas nog 2 kamervolières gekocht van het type ferplast flora ( ik geloof dat ze zo heten, anders heten ze fauna  ;D ) met een open bovenkant ( dus geen dakje ). Ik moet er één nog een beetje opknappen ( beetje verf eraf aan de onderkant ) en dan komen de 2 koppels allebei apart in zo'n kamervolière. Niet in de grote volière dus. Ik heb er dan wat meer zicht op én kan de blokken beter controleren. Ze hebben helaas dan wel minder ruimte dan in de volière, maar goed...

En in december mogen Dazzle-Chico en Magic-Dimple weer. Wel eigelijk wat te dicht op de laatste nesten ( 5 maanden ), maar ik wil het allemaal zo bij elkaar passen dat ik in april / mei helemaal klaar ben met de kweek. Dan kunnen we weer weekendjes weg en zo  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Wat hebben kleine valkjes toch enorme voeten vergeleken bij de rest van het lichaam! Maar ze zien er goed uit hoor. :)

Bianca

wat een scheetjes, hoest nu met de spreidpootjes?
Ik had er ook eentje dit jaar en dat is weer helemaal goed gekomen, ook doormiddel van touwtjes, en gepruts, want wat zijn die pootjes klein in het begin, ik heb wat af staan vloeken....hihiihi.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.