1 juli 2025, 22:10:39

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Mandy

Ze zien er weer prima uit hoor. ;)
Die met de spreidpootjes kan er toch goed op staan zie ik, hopelijk komt het straks helemaal goed. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

hippysuus

Ooh erg lief Karin!!

Wat zijn spreidpootjes?? ???

Karin

Haha, ja hè Rianne, ze hebben altijd van die grote platvoetjes, heel grappig om te zien  ;D

Je bent niet de enige die vloekt Bianca  ;D ik word er helemaal kriegel van dat gepeuter  ::) Tot nu toe gaat het goed met de pootjes, ik hoop alleen niet dat hij net als Jessie uit één van de vorige nesten zelf scheef groeit. Dat zag ik pas toen ik de touwtjes verwijderde. daarvoor niks gezien. Gelukkig kan ze zich er prima mee redden, maar ik heb natuurlijk liever "rechte valkjes"  ;D

Ik hoop het ook Mandy. Ik zal er eens een duidelijke foto van proberen te maken, dan kun je zien of ik het goed gedaan heb.

Spreidpootjes zijn pootje die in de spagaat staan Hippysuus. Dus i.p.v. recht onder het valkje naar rechts. Het valkje kan niet rechtop zitten en als je er niks aan doet zal het niet overleven. Ik heb ooit een grasparkietje gezien waarbij het zo erg was geworden dat de pootje op de rug zaten ! Die heeft die kweker dus in laten slapen. Als je nooit nestcontrole doet kom je er veel te laat achter. Ik had het gelukkig binnen een halve dag gezien.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petra en Cheeky

Wat een heerlijke foto's heb je weer gemaakt van je ukkies, Karin! Op een of andere manier heb ik van jou een enorm goede indruk over hoe jij met je valkjes omgaat en kweekt!
Je komt in elk opzicht enorm professioneel over! Dat mag ook wel eens gezegd worden! Dat gevoel heb ik nl. niet bij iedereen!

Groetjes,
Petra

Roosje

Karin

Dank jullie wel Petra en Roosje, jullie laten me blozen ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisterenavond weer wat foto's gemaakt toen paps en mams rondvlogen. Ze zijn weer een heel klein beetje begonnen met plukken, maar daar maak ik me niet meer druk om  ;) Ze doen het goed verder, de ouders, die paar veertjes groeien wel weer bij.

Jong 1 is vandaag vandaag 15 dagen :

Ik heb gisteren ook een foto van "het spalkje" voor zijn spreidpootje gemaakt, zodat jullie dat duidelijk kunnen zien :

Het tweede jong, vandaag 13 dagen oud. Zoals je ziet komen de wangetje ook al goed door  :-* :

Het derde jong, 12 dagen oud :

En het vierde jong, 11 dagen oud :

En hier alle voer op een rijtje. Ik ben het ze weer aan het leren hoor  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Wow, dat ziet er zeker uit als monniken werk, dat gepriegel! :o Ik hoop het zelf nooit mee te hoeven maken, maar als het wel gebeurd, vraag ik jou om tips! :)

Karin

Zeker monikkenwerk Rianne, zeker als het jong tegensparteld  ::) Een tip om het te voorkomen : mocht je nou ook zo'n eigenwijs koppel als ik hebben die het zaagsel maar opzij blijft gooien, controleer meerdere malen per dag dat ze niet op de kale vloer zitten. Maar ja, helaas niet altijd te voorkomen, ik controleer 2 x daags en nog gebeurde het  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

hippysuus

Och..ziet er wel sneu uit zo zeg....laten papa en mama dat wel zitten? En struikelt de kleine nu niet steeds?

Karin

Nee hoor, hij heeft nergens last van. Maar als hij er wel last van had had ik het ook gedaan, anders is hij ten dode opgeschreven  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik was gisteren Dazzle en Chico even kwijt. Ik zoeken en zoeken, zaten de 2 deugnieten doodstil tussen de beeldjes op een plank hoog in de vogelkamer  ;D

Ze zijn behoorlijk aan het flirten met elkaar de hele dag ! Volgens mij zijn ze het er niet mee eens dat ze nog geen blok krijgen  ;D Het is zo'n leuk koppel samen, ik kan ze toch niet uit elkaar halen hoor, ondanks dat ze jongen krijgen die kleine duveltjes zijn de eerste paar weken van hun leven  ;D

Tinka staat sinds vandaag weer in de huiskamer. Tinka is mijn catharinaparkiet. Tijdens de vakantie heeft ze op de vogelkamer gestaan, maar omdat ik een vriendje voor haar wil kopen die dan eerst een tijdje in de huiskamer in quarantaine moet staan heb ik haar nog even boven gelaten. Maar nu heb ik dus een jong besproken van dezelfde kweker als Tinka en kunnen ze beide in een aparte kooi in de huiskamer staan. Wel een paar meter bij elkaar vandaan. De kweker waar ik eerst een jong van zou kopen liet niets mee van zich horen ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Wat voor kleur wordt het vriendje van Tinka?? En wanneer komt hij??

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Als ik het goed onthouden heb een kobalt violet cinnamon split voor ino en lacewing. Hele mond vol, maar het is dus gewoon een blauw vogeltje ;) Wanneer hij precies komt weet ik nog niet, maar over een paar weekjes.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Hoi Karin, ;D

Ik heb een raadseltje voor je :
RARA WIE BEN IK ?????????  ;D ;D

Groetjes Marlies ;D ;D