23 mei 2024, 11:50:55

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Lin

inlijsten!! Of meedoen aan Valk van de maand. Wat doen ze het goed, super!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kolkkie

Hoi Karin,

Wat groeien ze bij jou ook hard zeg. En ze zien er echt cool uit 8).

Je moet de foto's vooral inlijsten, want ze zijn prachtig ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Dank je wel Suzanne ! Ik geniet zeker van ze ! Ik had afgelopen dagen helaas weinig tijd, maar nog 1 dagje werken en dan heb ik 1 1/2 week vrij dus kan ik heerlijk van ze genieten !  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je voor je compliment Cora ! Leuk dat je mijn dagboek zo leuk vind  :-* Morgen nieuwe foto's !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Leuk is hij hè Rianne ! Geen idee of het zo blijft, maar regelmatig staat hij een stuk rechter, dus ik denk dat het wel bij zal trekken. En zo niet, het geeft hem charme  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Lin ! Ik hou ze alleen niet, dus meedoen met valkje van de maand zal niet gaan  ;D En mijn eigen valkjes zijn altijd veel te snel voor echt mooie foto's  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je voor je compliment Mariska ! En een goede digicam is al de halve foto  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag even geen foto's, ik zal morgen weer mijn best doen  ;) Ik heb ze vanmiddag toen ik thuis kwam meteen wat handvoeding gegeven. Ondanks dat de 2 jongen van Dazzle en Chico erg druk zijn en veel zitten te blazen accepteren ze de pap heel goed ! Ik heb vanavond met die 2 nog even in mijn hand gezeten en ze toegezongen  ;D Worden ze rustig van.

De jongen van Dimple en Magic accepteren de pap ook goed, maar het is qua karakter een heel ander nest. Ze zijn een stuk rustiger, ook veel rustiger dan de jongen van Jazzy en Dizzy altijd zijn. een goede combinatie qua karakter dus. Dazzle en Chico geven wat pittigere jongen  ;D

Dazzle en Chico waren gisteren al weer druk bezig met wipwappen  ::) Als ze nog maar geen eitjes gaat leggen, want ik denk dat die jongen dat zo stuk walsen. Ik heb het ook ooit bij Jazzy en Dizzy gehad, en die bleven wonder boven wonder alle 6 heel.

De bontes en het witmaskertje zijn 100 % zeker besproken, ik heb nog wel wat geïntereseerde voor de cinnamon pareltjes, maar ze willen persé een man, en ja, dat kan ik helaas niet zeggen of het mannen zijn  ::) Ze mogen pas over een klein maandje weg, dus ik heb nog geen haast  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Citaat van: kazoo op 10 mei 2005, 00:00:24
Leuk is hij hè Rianne ! Geen idee of het zo blijft, maar regelmatig staat hij een stuk rechter, dus ik denk dat het wel bij zal trekken. En zo niet, het geeft hem charme ;D

Groetjes, karin.


Haha ja dat is zo, en je zal 'm ook niet zo snel vergeten. 'weet je nog dat kleintje met die scheve kuif'... ;)

Karin

Haha, inderdaad  ;) , maar hij heeft ook zo´n leuk karkatertje ! Hij was de eerste van dat nest dat echt "op stap" ging als ik hem uit het blok haalde. Ging hij even kijken wat ik deed  ;D Een moppie is het !  :-*

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

Het gaat dus gelukkig allemaal nog goed met de blazertjes daar. En ook al gaat een valkje naar iemand anders toe dan kan je toch nu wel opgeven voor valk van de maand? en je gaat zeker geen veer uittrekken om te kijken of de cinnamon geparelde een man is? Ik doe het trouwens ook niet hoor. Maar goed ik kan het dan ook van elk jong zeggen,want met 6 mutaties uit een koppel moet dat dan ook wel.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Nee, ik trek geen veertjes eruit. Ik ben als de dood dat de ouders dat dan na gaan doen, want het moeten dan wel veertjes in het nekje of rug zijn, daar zitten de pareltjes  ::) Nou ja, geslacht is natuurlijk onbelangrijk, behalve als je er mee wilt kweken  ;D Ik heb tot nu toe al mijn valkjes "op de gok"genomen, behalve 2 volwassen "wilde" valkjes. De rest die allemaal jong gekomen zijn waren van onbekend geslacht. O nee, Dazzle niet, maar die had ik al gekozen voor ik het geslacht wist  ;D Alleen de 2 valkjes die hopelijk dit jaar erbij komen weet ik dan 100 % zeker dat het popjes zijn. Heb nml 2 mannetjes die eigelijk voor elkaar bestemd waren... maar ja, 2 mannen.... lastig eitjes leggen  ;D

groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanavond heb ik de jongen weer wat handvoeding gegeven. Normaal pak ik de 2 jongen van Dazzle en Chico tegelijk, maar ze zetten steeds hun motortje in hun achteruit  ;D En dan kan ik ze met moeite opvangen. Het is een druk stel hoor, maar als ik ze één voor één pak zijn ze een stuk rustiger. Ik vind het cinnamonnetje echt een plaatje geworden hoor ! Het nieuwe baasje heeft haar Joy genoemd :



Haar broertje / zusje gaat Duncan heten en blijft dus samen met Joy :



De jongen van Dimple en Magic doen het ook heel goed. Ze zijn een stuk makkelijker met het vasthouden. Het is een heel andere karaktertje, maar dat kan zo omdraaien als ze eenmaal gaan vliegen  ;) De eerste 2 jongen heb ik vernoemd naar mijn 2 konijntjes die een paar jaar geleden overleden zijn :





Elvis blijft Elvis heten  ;D Zijn kuifje gaat al wat rechter staan, maar het is wel een flinke kuif ! Als ik moet gokken denk ik dat dit een popje is :



En dan de laatste, die is Jefke genoemd door de nieuwe eigenaar. Deze gaat naar België toe :



Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Gelukkig komen ze allemaal goed terecht. Leuke namen ook. :)

Karin

Dank je, ik heb alleen de namen Twister, Splinter en Elvis verzonnen, die hebben nog geen toekomstig baasje, de rest is verzonnen door hun nieuwe baasjes  ;D Maar dat komt wel goed hoor. Ze moeten hier nog bijna een maand blijven, dus we vinden wel iemand voor ze. De rest die op de wachtlijst staan willen een andere mutatie, maar ik kan ze niet overschilderen  ;D En ik zou niet eens willen want ik vind ze echt schitterend !  :-*

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves