17 juni 2024, 17:43:01

Aapie's dagboek

Gestart door Mr._KaDiR, 29 januari 2005, 13:21:07

« vorige - volgende »

Mr._KaDiR

29 januari 2005, 13:21:07 Last Edit: 29 januari 2005, 16:36:20 by Mr._KaDiR
Hallo allemaal,

Over enkele uren krijg ik Aapie maar ik dacht laat ik alvast een dagboek maken :)

De naam Aapie kwam eerst over als een grap omdat ik nog geen naam kon verzinnen maar ik heb vandaag besloten om hem/haar echt Aapie te noemen :D

Binnenkort kunnen jullie meer lezen over Aapie...

Foto van Aapie toen ie ongeveer 4 weken oud was:
http://upload.luuk-online.nl/valk.jpg

Foto van Aapie nu (8 weken oud):
http://upload.luuk-online.nl/valk1.jpg

(Foto's zijn groot vandaar een link)

Groetjes,
Kadir

boezempje

hai KaDiR


leuk dat je een valkje krijgt,
veel plezier met je schoonheid is een mooi  valkje en geniet er van

essie

ep

hoi veel plezier met apie ik oor nog wel hoe het gaat.

Mr._KaDiR

29 januari 2005, 16:40:43 #3 Last Edit: 12 februari 2005, 16:26:07 by Mr._KaDiR
Hallo allemaal,

Vandaag om ongeveer 12.00 kwam de kweker (Wim Roskam wim.roskam@wanadoo.nl ) met Aapie  :)

Aapie zat tot 5 minuten geleden op mijn vinger en schouder :)
Ik zat de hele tijd z'n kuifje te aaien met mijn mond en neus  :D omdat hij/zij het niet laat om haar met mijn vinger te aaien  :'(

Als ik em op mijn schoot wou zetten en z'n rug wou aaien liep ie gelijk door naar boven op mijn schouder.

Nu zit Aapie in z'n kooi te eten  ;)

Groetjes,
Kadir

boezempje

hai

nou fijn dat aapie het goed doet.
en leuk dat hij al eet is alleen een goed teken aapie zal zo gewend zijn daar bij jou,
geniet van je valkje,en snel foto's hahahahah

gr essie

bobbie

Hoi Kadir,

Geduld joh, trouwens ik vind het al heel wat dat je met de mond en neus mag aaien. De hand kan gauw genoeg volgen hoor. Hij is nog maar net bij he hoor. ;D

Geniet van je Aapie, ik blijf hem volgen.

Groetjes, Nel :)

Mr._KaDiR

Hallo allemaal,

Vandaag is er niet veel nieuws...
Aaien met met mijn neus en met mijn mond :)
Met de vinger gaat het al 1 stap verder.. Ik mocht heel even met mijn vinger over z'n kuif en nek maar dat komt nog wel :)

Aapie zit momenteel (weer) te eten :D

Morgen meer

Groetjes,
Kadir

Rox4nne

 :)
ik lees je dagboek nu pas, goed zeg dat je hem al hebt, was even wachten, maar eindelijk toch nu!
En volgens mij is ie heel lief  :D

veel succes met je Aapie (lieve naam hoor!)

Liefs,
Roxanne

Mr._KaDiR

Hallo Allemaal,

Vandaar goede en slechte nieuws...

Ik mocht hem aaien met mijn vinger  ;D ;D ;D over z'n kuifie en nek :D

Maar hij blaast soms als ik met mijn vinger in de kooi kom of als hij op mijn schouder zit en als ik dan mijn vinger naar hem breng.

Owja, Aapie heeft vandaag uit mijn hand gegeten  ;D

Groetjes,
Kadir & Aapie

ep

volgens mij gaat het de goede kant op hoor.
mijn valkje blaast ook wel eens naar mij maar stapt toch op mijn vinger als ik die aanbied.

Mr._KaDiR

Hallo allemaal,

Nog even iets wat er net is gebeurt.

Ik ging douchen dus dacht ik laat ik Aapie ook meenemen :D Dus nam ik hem mee met kooi en al en zette het aan de kant waar geen water kon komen voor het geval dat hij het niks vondt. ik ging onder de douche en Aapie zat op mijn hand. Op de helft van mijn arm kwam water en op de andere helf niet (waar hij op zat).

Opeens ging hij als een straaljager rennen naar de kant van mijn arm waar water was :D
Hij deed zijn vleugels open en ging heen en weer :D echt grappig om te zien :D :D :D (jammer genoeg deed het me denken aan mijn overleden grasparkiet :'( :'( :'( )

Na het douchen gingen we weer naar de kamer. Ik zat hem zo een 5 minuten te aaien over z'n kuif en nek (MET MIJN VINGER~!!!~ :D )

Dus in het kort is alles goedgegaan vandaag :)

Nu nog hopen dat ie geen kou vat  :-/

Groetjes,
Kadir & Aapie

Paul

Hoi Kadir,

Wat leuk dat hij onder de douche zo fijn vind dat is heel goed voor zijn veren :-)
Als je hem daarna niet op de toch zet is er niks aan de hand en zal hij niet ziek worden.
De veren zijn snel droog dus dat is geen probleem.
Het gaat echt prima zo te horen Aapie  zal echt nog wel een stuk tammer worden en dat blazen is echt wel normaal in het begin.
Hij is gewoon nog een beetje bang voor handen daarom doet hij dat.

Groetjes, Paul

ep

echt leuk dat appie mee gaat douche tico houd niet van water mar toch spuit ik hem 2x per week nat met de planten spuit omdat hij dan lekker schoon word.
Hij gaat daaarna wel lekker zijn veren poetsen.
Ik denk dat je het getroffen hebt met je valkje leuk hoor.

Marije

Hoi Kadir,
Tis heel grappig, want veel van wat je zegt deed mijn Purreltje precies hetzelfde! Eerst alleen aaien met neus en mond, af en toe blazen in de kooi.....onder de douche zo heen en weer rennen! :D :D :D
Nu is Purreltje het tamste valkje wat er bestaat dusseh.....Aapie wordt dat vast ook!  ;D
Veel plezier met je Aapie en ik blijf je volgen! ;)
Groetjes,
Marije en Purrel

~Natas~

Hoi,

Leuk is dat he als Aapie bedderen zo leuk vind.
Ik doe het altijd met de plantenspuit en daarna droog ik hem met de fohn wat Joepie heerlijk vind.
Maar gelukkig gaat het goed met jullie, en blaaste hij niet meer.

Suc-6 verder en ik blijf je volgen.

Gr Natas