17 juni 2024, 15:02:24

Aapie's dagboek

Gestart door Mr._KaDiR, 29 januari 2005, 13:21:07

« vorige - volgende »

Mr._KaDiR

Hallo allemaal,

Ten eerste, allen bedankt ;)

Vandaag is het super goed gedaan ;D
Niet blazen... Niet bijven... Met vinger aaien :)

Ik mocht vanalles doen met hem ;D

Ik leer hem zelfs om een kusje te geven  :D :D :D Gewoon op mijn vinger laten zitten, kusje zeggen en dan een kusje geven op z'n snavel.. En dat liet ie nog ook toe :o :D :D

Echt, Aapie is een schat ;D

Binnenkort hoop ik een foto te kunnen plaatsen.

Mr._KaDiR

Beste lezers :),

Vandaar weer net zoveel nieuws...

Hij at weer uit mijn handen (wat eet ie veel  :o ) en ik mocht het weer met mijn vinger aaien  ;D

Ik ben nu te moe om het uitgebreid op te schrijven omdat ik doodmoe ben  :D (kom net thuis van kickboks)

Kort maar Krachtig  :D

Groetjes,
Kadir

Mr._KaDiR

Foto's van Aapie de Kroel-Fanaat :D :

























Wie kan me gelijk ook ff zeggen of Aapie een mannetje of een popje is :-*

Groetjes,
Me & My Monkey

Paul

Hoi Mr. KaDiR,

Het is nog niet te zeggen of Aapie een popje of een mannetje is dat kan je pas zien na de eerste rui.
Als het een mannetje is dan zal de kop fel geel worden en de staart grijs en is het een popje dan blijft ze zo als ze nu is kwa kleur.
Je kan het meestal wel al daarvoor aan het gedrag merken wat het is.
Mannetjes kunnen vaak veel makkelijker dingen nafluiten en een beetje wat woordjes zeggen en popjes doen dat bijna niet.
Ook tikken mannetjes met de snavel als een specht tegen de tralies of andere voorwerpen.

Groetjes, Paul

Mr._KaDiR

Hallo Paul,

Bedankt voor je antwoord.

Aapie zingt/fluit vaak als ik muziek opzet. Maar dat tikken tegen de tralies heb ik niet gemerkt..

Groetjes,
Kadir

Lin

Hoi

ik zie nu pas je dagboek. Wat een lief valkje wordt ie al. En onder de douche wat leuk dat dat geen probleem is. Heb je maar een valkje? Ik ga je dagboek nu elke keer volgen.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Waarom staat ie daar dan?  >:(


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Aaah je doet je valkje toch niet weg? Waarom? :(

Mr._KaDiR

Hallo allemaal,

Geloof me, als het aan mij ligt blijf ik Aapie houden maar ik ben opeens de enige thuis die achter Aapie staat.

Iedereen wilt hem opeens weg hebben :-[

- Mijn zusje is bang voor vogels.

- Mijn broer is een anti dieren liefhebber.

- Mijn vader heeft liever een grasparkiet omdat die minder rommel maakt. En hij vindt grasjes leuker.

- En mijn moeder wordt al helemaal gek van Aapie omdat hij veel rommel maakt.

Eigenlijk is het mijn schuld... Als k mijn laatste vogel die ik had gehad (een gras) niet zo tam had gemaakt, zou dit allemaal niet gebeuren...

Mijn grasparkiet was zo tam dat ze je achtervolgde.. Als je in de kamer ging kwam ze gelijk op je hand/schouder vliegen..
En omdat ze dat bij iedereen deed begon mijn broer een beetje van vogels te houden. Maar nu zegt ie telkens ''je hebt zo een domme vogel''. Alleen omdat Aapie hem niet mag ???

:'( :'( :'(

Groeten,
KaDiR & Aapie  :'(

Rox4nne

 :o :(

Wat jammer dat iedereen bij jou thuis er zo naar over denkt!
Maar, waarom hou je Aapie niet gewoon in je kamer en ruim jij zijn "rommel" op?
Denk er nog eens goed over na, het is echt ook niet leuk voor Aapie..

Als ik jou was, dan had ik er echt alles aan gedaan om Aapie bij me te kunnen houden!

Doe je best Kadir!  ;)

Liefs,
Roxanne

Mr._KaDiR

Hallo Roxanne,

Ik Hou Aapie ook bijna altijd in mijn kamer, alleen mag hij niet in mijn kamer slapen.

Ik probeer meestal zijn rommel zelf op te ruimen, maar ik ben zo iemand die zegt ''eerst dit, dan dat...''

Ik heb het zovaak geprobeerd om te veranderen maar het lukt gewoon niet :-\

:'( :'( :'(

Bedankt voor je medeleven :)

Groetjes,
Kadir & Aapie :-*

~Natas~

Hoi Kadir,

Toen ik gister las van M@rco dat Aapie op marktplaats stond dacht ik van die is gek? Hij heeft gewoon verkeerd gekeken.
Maar nu lees ik echt dat je Aapie weg wilt/moet doen.
Nou ik hoop echt dat je er wel eerst goed over nadenkt, want als hij eenmaal weg is, is er geen weg meer terug.

Veel sterkte met je beslissing.

Groetjes,

Natas

Mr._KaDiR

Hallo Natas,

Ik wil Aapie echt niet weg... Hij moet weg van mijn ouders :'(

Zoals ik hierboven schreef... Als het aan mij lag zou ik Aapie mijn hele leven lang willen houden. Hij is echt een schat :-[

Geloof me als ik zeg dat ik Aapie niet weg wil doen. :'(

Groeten,
Kadir

~Natas~

Hoi,

Ik geloof je helemaal.
Het is moeilijk als jij wel een valkje wil en je ouders willen het niet.
En jij wil je valkje houden, maar het mag niet van je ouders.
Ja dat is iets heel moeilijks.

Ik heb precies zo'n probleem hoor, ik wil heel graag een 2e valkje erbij maar het MAG niet van mijn ouders  :'( dus weet waar je dilemma zit.

Ja het is een moeilijke beslissing
Sterkte ermee

KoosjeTweety

Mr Kadir
Ik krijg ineens een ingeving....
Als je nou langs de buitenkant van de kooi de tralies dicht maakt. Daar waar de meeste rommel vandaan komt zegmaar.
Met plexiglas of iets? Zou dat geen oplossing zijn?
Vind het ook rot voor je hoor........
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed