3 mei 2025, 18:00:45

Mijn valkjes..

Gestart door Tara, 9 mei 2004, 02:24:27

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Natas,

hahaha, ja Pablo is een schat, prachtig gewoon, ben er trots op, heeft erg veel meegemaakt,
hij's nu net weer weg :)
In elk geval, valkjes kun je eigelijk niet leren zindelijk maken, maar ik heb er enkele die echt 'zindelijk' op hun manier zijn, Pablo gaat bijvoorbeeld niet snel op mij poepen, tenzij ie echt moet, Plukkie, een lutino die ik anderhalf jaar terug met de hand grootbracht, poepte in de wc als ik hem er boven hield, Malaia houdt zijn poepjes in tot ik hem op de grond zet, hij weet dat hij dan een poepje mag laten zodat ik het dan kan opruimen, maar op mij gaat die nooit poepen, het was eens dat hij en Pablo op mijn bureaustoel zaten voor een paar uur, Pablo had twee poepjes gelaten en Malaia geen enkele :o
Straf toch ;D

Groetjes, Tara

~Natas~

Hoiiiiiiii,

Ach ja dat heb je he met valkjes, ze poepen alles onder.
En tis niet 1 keer, nee tis wel 15 keer per uur.
Joep poept gewoon waar die kan, zelf op mijn HOOFD  >:(
Maar ja mag kijken hoor naar andere valkjes, dat doe ik ook.

Gr Natas

zazu

haha... :D..mijn valkjes poepen ook alles onder hoor! waar ze maar kunnen, om mijn hoofd, op mijn kleren, op de grond die ik net schoon gemaakt heb, of zelf op mijn klamboe...waar ze zoww graag zitten..maar als ik het moet schoonmaken met papier, kunnen ze daar weer aan knagen :D ;D

gr.
zelda

Tara

8 januari 2005, 15:47:14 #138 Last Edit: 8 januari 2005, 17:02:06 by tara_dewulf
Tja.. Valkjes :-).

De mijne hier zijn echt bang in het donker geworden, ze krijgen licht en als ik dat eens dichtdoe is dat allemaal blazen en zo :D
Best grappig, ineens zijn ze dan allemaal niet meer bang voor mij en zouden ze op mij komen zitten,
echt raar karaktertjes toch he :D

In elk geval, het gaat erg goed met ze, het zijn deugnietjes, toen ik vanmorgen ging om eten te geven en water te verversen, merkte ik dat er een soort van papier in het water lag :-/ GEEN idee waar ze het gehaald hebben, absoluut geen :-/
Tja, valkjes ::)

Ik heb gependeld of Pablo split voor bont is, blijkbaar niet, dus zal alleen cinnamon & gepareld zijn, maar ja, dat zijn wel de belangrijkste, als ie split voor bont zou zijn zou ik er alleen gebruik van kunnen maken met een bonte pop of eentje split bont.

Laiko zou ook ergens split voor moeten zijn volgens de pendel, alleen weet ik nog niet wat, het is geen bont, geen witmasker, dus zal nog eens verder moeten denken.

Verder heeft Theo vandaag een andere naam gekregen, enkelen onder jullie weten dat Theo tijdelijk was tot ik een leukere naam vond er voor, wel, ik heb hem 'Achilles' gedoopt, past ook bij hem ;D
Theo-Achilles, kan ook natuurlijk ;D

Groetjes, Tara

Tara

Hoi,

ik ben even enkele dagen niet echt op 't forum geweest, dit heeft wel zo zijn redenen... Het heeft niet goed gegaan hier de laatste dagen, maar slechts enkelen van jullie weten wat gaande is, ik ga  het niet gaan vertellen want ik wil geen verwijten e.d. horen ofzo...

In elk geval ben ik er achter gekomen dat de valkjes weer maar eens iets hebben, nu is het Steptocokken, als ik het juist schrijf.
Lever zit vol bacteriën, gelukkig is het goed te behandelen. Vandaag heb ik de Baytrill kunnen ophalen van mijn dierenarts. Ik heb de valkjes gelijk al hun dosis gegeven voor dag 1. De duiven, die buiten zitten, heb ik ook behandeld, alleen een streepje meer. Ik zit erg in een dilemma wat ik ga doen, en uiteindelijk heb ik misschien wel wat gevonden, ik denk dat ik de duiven in een knaagdierenkooi ga doen, een die we eerst gebruikten voor de fret. Daar krantenpapier en dagelijks verschonen. Want in de volière gaat het echt niet meer, ze zijn veel te vuil... Duiven kennende... Volgens mij komen al die bacteriële ziektes ook van hun, zoals onlangs coccidiose enzo.. Nu dit weer.. Ben al blij dat het goed te behandelen is, en nu zijn we weer maar eens 100% zeker dat we verlost zijn van het Polyomavirus, daar ben ik wel van opgelucht... In elk geval, ik denk dat Choekni de dader is, misschien moet ik eventueel wel eens ontlasting laten onderzoeken van hem, hij heeft erg grote ontlasting, Poekah niet, die heeft een klein beetje grotere ontlasting dan de valken, Choekni heeft wel een diameter van 5 cm wat echt niet klopt, snap je waarom mijn volière super vuil is, wil ze in 't weekend schoon hebben en morgen die duiven apart, moet het wel bespreken met m'n ouders, maar 't lijkt me het beste voor iedereen, voor de valkjes, voor mij én voor de duiven, die dan niet vrijgelaten moeten worden, ze zouden een vogel voor de kat zijn, en ik wil niet gekend staan als een dierenbeul..

Groetjes, Tara

boezempje

hai tara

nou meis het lijkt me een goede oplossing die je doet.
duiven zijn nu eenmaal vieze vogels nou ja vies ze hebben veel vuil en ziektus bij zich heb ik begrepen.kan goed zijn dat ik er lang zit hoor,maar ik wens je heel veel succes met alles wat je gaat doen,ik weet van jou dat wat je gaat doen zeker goed is ;)en je weet het alles komt goed ook bij jou meis.
spreek je op msn.

gr essie :-*

~Natas~

Hoi Tara,

Ik wens je gewoon veel sterkte met je beslissing.
En inderdaad duiven hebben veel ziektes bij zich, en zijn gewoon viezer dan andere vogels.
Ik hoop gewoon dat je met je beslissing kan leven.

Gr en veel sterkte Natasja

Ria

Hoi Tara,

He bah, wat weer vervelend maar gelukkig kun je nu iets geven en weet je de oorzaak. Na de kuur zou het probleem dan opgelost moeten zijn. Ik blijf volgen wat er allemaal gebeurd.

Groetjes,
Ria

Annouschka

Hoi Tara,

dat lijkt me ook idd de verstandigste oplossing, duiven brengen idd heel veel ziektes mee.  Wist je zelfs dat 50% van de duiven besmet is met Chlamydia (ppgziekte)?
Het zal heel wat nare ziektes voorkomen denk ik, is het geen optie om die duiven aan iemand te geven bv een duivenkweker??  

Hopelijk ben je vlug van die streptococcen verlost en zijn je valkjes terug gezond.

groetjes
Annouschka

Tara

Hoi,

ik had er nooit bij stilgestaan dat duiven Chlamydia konden hebben, nou weet ik dat ook weer..
In elk geval, de duiven zitten apart, ik had ook gebeld weer naar mijn DA, die zegt dat ik gewoon dezelfde dosering kon geven als aan mijn valkjes doordat duiven ook veel meer drinken op een dag dan valkjes. Ik dacht juist dat ze toch een sterkere dosis moesten, maar goed dan. Ze zitten nu apart, in 't weekend ga ik de buitenvolière helemaal schoonmaken. Ben blij dat ze apart zitten, de duiven, want volgens mij komen al de bacteriële ziektes van hun, en dan zeker van Choekni :-/

Zal hun ontlasting ook in de gaten houden dus..

De valkjes doen het in elk geval goed, gelukkig. Mag niet denken dat er weer wat gebeurt...

In elk geval bedankt voor de reacties jullie :-*

Groetjes, Tara

Tara

Hoi..

De valkjes hebben nu al drie dagen hun Baytrill in het water, het gaat nog steeds goed, al heb ik de indruk dat ze niet al te veel eten...
De duiven gaan goed, heb ze toen ik thuiskwam gelijk ververst, de poepjes van Choekni waren een stuk kleiner.

Ik ben gisterenavond nog naar mijn dierenarts geweest, en ik heb gevraagd of ik eventueel van Choekni en Poekah eens de ontlastingen mag laten onderzoeken, om eventuele bacteriële ziektes nog te ontdekken, maar met de Baytrill zal er al veel geholpen zijn denk ik.. Nu nog hopen dat de valkjes weer beteren, moet lukken... Ik weet nu wel in elk geval, dat die duiven nooit meer de volière in gaan...

Groetjes, Tara..

jacksmama

Hoi Tara,

ik heb gisteravond wat dagboekjes van je doorgeworsteld.....kon niet stoppen...ik MOEST weten hoe het afliep.

Meid wat ben jij een vreselijke doorzetster!!! Ieder ander had misschien allang opgegeven, met zoveel tegenslag.

Ik heb enorm veel bewondering voor jou en je valkjes en kan alleen maar hopen dat mijn zoon Eric (15) zich minstens zo inzet voor zijn valkjes. En anders noem ik jou wel als voorbeeld.

Top hoor meid.

Ik wens je heel veel succes met al je valkjes....

liefs van
Christa
Christa & De Rest

Tara

Ik zei eerst ontlasting onderzoek, dan baytrill.
Lees eens beter he ;).

Groeten.

Tara

6 mei 2005, 11:43:17 #148 Last Edit: 2 mei 2006, 07:03:29 by *Marianne*
Ehh, mijn  valkjes kregen baytril dacht ik, zou het even moeten teruglezen Marco.

Maar is omdat ik al veels te veel problemen had met die duiven.

Maar da's ook alweer zo'n tijd terug..

Groetjes, Tara

Dagboek gesloten.
Er is een jaar niets ingeschreven.
Weer open, neem dan contact op.

Groetjes Marianne