22 juni 2025, 11:13:54

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Mandy

Leuk die groepsfoto zo op een rij! ;D
Even een tip, doe het ook eens met een donkere (strakke) achtergrond, dat geeft een mooi contrast en dan komen die mooie donsveertjes beter naar voren. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lin

Hey

Dat je het nog steeds red om zulke mooie fotos te krijgen. Hoe gaat het met de zieke valkjes?

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Hoi Gonnie,
Leuk dat je mjn dagboek ook gaat volgen. Er gebeurt altijd wel wat, zowel leuke als minder leuke dingen.

Hoi Roxanne,
Het is echt veel fijner om alleen groepsfoto's te plaatsen.
Het geeft wat meer rust, en ik kan nu 's avonds ook eens een film kijken in plaats van de hele avond bezig met de kleintjes.

Hoi Suzanne,
Heel leuk vind ik het. Vanmorgen is er een tweede lutino geboren, waar ik ook weer erg blij mee ben.
Ook ben ik erg blij met de nieuwe valkjes. Ze zijn erg luidruchtig boven  :-X

Hoi Lin,
Nee tam zijn ze totaal niet. Ze zaten 's zomers in een kleine buitenvoliere en in de winter in een parkietenkooitje bij de mensen binnen. Nu hebben ze een grote kooi tot hun beschikking.

Hoi Cor en Petra,
Het is binnenkort inderdaad weer verhuis tijd. Alleen zal dit nog zo'n 2 á 4 weken duren. Pebbles kan met ongeveer 2 weken weg, maar de jongen in de voliere moeten eerst uitvliegen.

Hoi Roxanne ( jaja, waar een leidje over gemaakt is ;))
Kom gauw maar weer eens de kleintjes warm houden. Ze worden wel gauw koud hoor ;)

Hoi Lin,
Ja, ik ben graag met het kleine grut bezig, maar soms heb ik ook wel zo iets van "ik wil ook wel es wat anders doen op een avond". maar nu heb ik wat meer ruimte voor mezelf.

Hoi Gerda,
IHihhi nee vastplakken gaat moeilijk, maar een plakbandje zal wel een idee zijn ihihih.

Hoi Rianne,
Ik ben inderdaad iedere dag een hele poos bezig met de kleintjes. En alle nesten worden bekeken op mislukte eitjes ed. Vaak ben ik wel een paar uur per avond zoet, terwijl ik overdag ook regelmatig naar de kleintjes toega.

Hoi Kirsten.
De lutino was zeker een verassing. Volgend jaar wil ik hem tegen een albino pop zetten. Niet dat ik niet blij met deze kleintjes ben hoor, maar dan krijg ik nóg mooiere jongen ;D
Super dat ze bij jou nu ook lekker gaan beginnen, alleen moet Moppy nog ff wachten.

Hoi petra,
Dank je wel. Bijna iedere dag wordt er wel een kleintje geboren. Vandaag verwacht ik er nog 2(er is er al 1 geboren).

Hoi Marianne,
Ik ben enorm blij dat ze nu (tijdelijk?) hier zitten. Ik ben er nog niet uit wat ik wil. Misschien wil ik eerst wel een nestje van ze, om te kijken wat ik eruit kan krijgen. De pop vind ik wel heel erg mooi. De man ook hoor, maar ik heb al enorm veel wildkleur :-\

Hoi Mandy,
Het is inderdaad een héle goede tip, om eens een donkere achtergrond te gebruiken. Ik zal eens in de kasten gaan graven voor een leuk kleedje ihhiih.

hoi Lin,
Met de zieke valkjes gaat het super. In de voliere hebben de jongen allen een gewicht boven de 100 gram, er zit er zelfs een bij van ong 125 gram.
Binnen gaat het ook vrij goed. Het oudste jong van Pino is alleen behoorlijk toegetakeld. Zijn oogjes zijn aangegeten, en hij wordt enorm geplukt. Mijn idee is dat ze een nieuw nest willen, dus heb ik het jong bij Sammy in het blok gezet. Pino mist hem totaal niet, en moet zelfs een nieuw eitje leggen. Ze is meerdere malen per dag druk met paren.
Sammy en Phoebe blijven goed van het jong af, en ik kan hem nu makkelijk behandelen omdat het niet weer kapot gemaakt wordt.

groetjes Lique

Rianne

:(  wat zielig dat ze ook zijn oogjes aangepikt hebben, ik hoop maar dat er niet te veel beschadigd is Lique.

Lin

Citaat van: Muppet op 16 april 2005, 12:22:33
:(  wat zielig dat ze ook zijn oogjes aangepikt hebben, ik hoop maar dat er niet te veel beschadigd is Lique.

Ben ik het helemaal mee eens

Cor_en_Petra

Hopelijk gaat het weer helemaal goedkomen met de oogjes, je hebt Cheeky als levend voorbeeld dat dat gelukkig goed kan (hoewel je je toen ook veel zorgen om hem maakte!).
Zijn vrolijkheid, ontdeugendheid en eigengereidheid is er niet minder om geworden, het oogje ziet er alleen nog ietsje anders uit dan het andere, maar dat is peanuts, toch??? Als-ie er maar goed mee ziet!
Dusssssss, blijven hopen!  :)
Liefs van Cor & Petra

Lique

Hoi allemaal,

Het gaat goed en minder goed hier in huize 't Valkje.
Héél goed gaat het met de fallow man, die we vorige week aangeschaft hebben, die we samen met de witmasker geparelde pop split fallow hebben gezet.
Ze waren vandaag op en top druk met kleintjes maken:

Ook erg goed nieuws, is dat er vandaag 3 jongen geboren zijn. Jong 6 van Sammy ( die bij Sam en Coco ligt) is geboren(wildkleur), Jong 4 van Raider en twix is geboren (lutino) en jong 5 van Raider en Twix is geboren (wildkleur).
Jong 5 van Raider ligt bij Sam, omdat het erg veel voor ze wordt als ze 8 jongen hebben.
Sam heeft nu 2 jongen van Sammy, 1 eitje van Twix en raider en 2 jongen van twix en raider.
Jullie zullen wel denken, dat klopt niet, het klopt inderdaad niet.

Sam heeft de oudste lutino van Raider ook erbij gekregen.
Het arme popje heeft een gat in de nek.
Het viel me vanavond op tijdens de foto's nemen van de jongen. Het wondje is gaan etteren, dus heeft optimale verzorging nodig. Omdat ik meer binnen ben, kan ik haar beter hier behandelen.
Het wondje kan komen doordat de ouders op het jong zijn gaan staan.

Verder gaat het prima met eitjes leggen van de valkjes. Op het moment 50 eitjes en 19 jongen. De eerste van Dexter en Deedee zal vannacht of morgen geboren zijn. Dit is en witmasker man of witmasker geparelde pop.

Binnen gaat het ook lekker met de valkjes.
Kyra en Rudie gaan een tweede ronde beginnen. Ze hebben een nieuw nestkastje uitgekozen, en Pebbles voelt het blijkbaar al aan. Ze (popje :D) klimt telkens in het nieuwe kastje, en zit daar trouw naast paps en mams.

Yellow en Chico gaan ook een nestje beginnen. Zij hebben niet veel nestkeuze, maar hebben toch het vorige nestje van Kyra uitgekozen. De eitjes zullen niet bevrucht zijn, omdat het wipwappen nog steeds niet goed gaat.

Loky gaat ook leggen. Ze is bezig met een nestje graven in de kooi waar ze samen met Baloo in zit. het gaat overigens erg goed met Baloo. Hij is enorm tam geworden, wil ieder moment van de dag een knuffel, terwijl dit eerder niet zo was. Zijn pootjes zien er ook goed uit.

Pino en Shaggy wipwappen de hele dag door, er zullen gauw nieuwe eitjes komen. Ze missen hun jonkies totaal niet. Maar ze zijn veel beter af bij Sammy en Phoebe.

P.D. zit al bijna een week moeite te doen, om haar eitje te produceren. Ze begint steeds meer een dikker kontje te krijgen, en K.C. voelt het ook al aan. Hij zit veel in het nestje te kijken, en roept P.D. naar zich toe.

Scheppie is ook nog erg broeds, ze zit telkens in het voerbakje kipppetje te staan.

Jaco rijdt veel op zijn touwtje en denkt dat er op die manier kleintjes komen. Ik zal hem maar niet uit de droom helpen.

Hier de dagfoto's van vandaag, ennuh Mandy, ik heb je tip opgevolgd ;):

Pebbles:

Valkjes binnen:

Helaas was het jong van Raider en Twix wat bij Sam is uitgekomen te laat voor de foto's.

Valkjes buiten:

Raider & Twix (hier nog met jong 1):

Gerda

Hoi Lique,

Het is bijna niet meer bij te houden bij jou. Hopelijk gaat het met het jong van Raider en Twix nu goed, en geneest de wond mooi.
Wat leuk van Loki en Baloo.
Was Pino trouwens het valkje dat eerst zo ziek was door de ppg ziekte (ik had vandaag vrij en ben maar eens oude stukken ingedoken, vandaar dat ik opeens Pino en Loki langs zag komen)?
Je nieuwe Fallow doet goed zijn best, Daar zullen wel mooie jongen uitkomen.

Groetjes Gerda

Rox4nne

Hai Lique,

hihihi, dat gaat lekker met die 2!
snel hoor, ben benieuwd hoe snel daar eitjes uit floepen ;D
De foto's zijn ook weer super, heel mooi!
Citaat
Scheppie is ook nog erg broeds, ze zit telkens in het voerbakje kipppetje te staan.

Aaaaw Scheppie!! Als ik een meneertjes valkje was, dan wist ik ' et wel :D

:-*
Roxanne

Eugenie

Hoi Lique,

Wat heb je toch veel jonkies en ook nog zo veel op komst!
Je bent vast uren zoet met de verzorging!
Hoe doe je dat straks eigenlijk met de wat grotere jongen buiten, o.a. ons Kwibusje, weeg je die nog iedere dag als ze zijn uitgevlogen? Of lukt het dan niet meer om ze bij je te krijgen? Wanneer vliegen ze eigenlijk uit, Lique?
En eten ze dan al zelf of is dat pas kort voordat ze weg mogen? Het duurt nog wel een tijdje maar haar kooi staat alvast klaar! We hopen maar dat ze zich verder goed ontwikkeld en dat hopen we natuurlijk ook voor alle andere kleine donsjes!

Wat een berg vragen he? Alsof je daar ook nog tijd voor hebt!
Kijk maar hoor of je ze beantwoord hoor Lique.

Groetjes,
Eugenie

Anita1

;D pfff wat veel lique,dat je alles zo goed kan onthouden enzo,al die namen,en die jonkies,en dat wegen.je hebt er onderhand wel een dagtaak aan of niet?
zonde zeg van dat jonkie met dat gaatje,hoe komen ze daar dan aan?
maar met jouw goede verzorging...
en lique ik miste 1 ding.hoe staat het ervoor met je geelwangen?
dat willen we natuurlijk ook weten.
prachtig hoor van je fallows.heeel mooi koppel! je verdient het kanjer.knuff anita ;D

Lin

Hai Lique,

Ten eerste wat een prachtig koppel! en ten tweede jammer dat er toch weer slecht nieuws is, gelukkig kan je er wat aan doen. Wat leuk dat die valkjes van binnen al beginnen veertjes te krijgen. Wat een leuke fotos en wat een drukte bij je thuis. Ben je niet bang dat er straks valkjes over blijven?

Groeten,Lin

bobbie

Hoi Lique,

Ben je ondertussen niet toe aan een lekkere biefstuk of een stoer pak spinazie?

Jeetje, wat zal dit energie van je vreten. Ik begrijp wel dat je er ook energie van krijgt, hopelijk ligt dat in evenwicht.

Schitterende foto's weer zeg. Van groot naar klein, gaaf :-*

Ik schrijf niet elke keer iets in je dagboek maar houd het wel bij.

Hou je taai.

Groetjes, Nel :)

Mandy

Citaat van: Lique op 16 april 2005, 22:19:34
Hier de dagfoto's van vandaag, ennuh Mandy, ik heb je tip opgevolgd ;):

Heel goed, de foto's waren al mooi maar zijn nu nog mooier, de valkjes komen nu veel beter naar voren. ;)

En hopelijk komen er binnenkort fallow jonkies! ;D

En duimen maar dat het met het lutino popje goed komt. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Jeroen Nauta

Hee Lique,

wat leuk dat er mischien een geparelde witmasker pop is geboren vanacht  ;D! Ik volg je dagboek elke dag, en ik vind de groeps foto's heel erg leuk, ik denk zelfs leuker als apparte foto's. Ze zien er zo leuk uit met z'n alle op de foto  :)

Na hoeveel weken zijn ze eigenlijk oud en zelfstandig (...?) genoeg om weg te mogen bij de ouders, en naar hun nieuwe huis te gaan?

Heel veel sterkte nog met alle jonge valkjes,

Groeten, Jeroen N.