21 juni 2025, 23:49:39

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Lin

Ach die laatste hoe ie erbij zit, wat een schat. Mijn vooreur zijn toch wel die cinnamon gepareld.Mooi hoor en ze zien er gezond uit (wat ik weet dan)

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Agnes

Ik ga voor Pebbles ;)
Wat een schatje :-*, maar ik heb dan ook wat met wildkleurtjes ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mandy

Goh, botontkalking, wie had daar nou aan gedacht of verwacht?! ::)
Gelukkig inderdaad dat het niet iets besmettelijks is en dat het goed te behandelen is.
Hopelijk werkt het snel en ben je gauw van deze ellende af, succes verder. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi Cor en Petra,
Het kost enorm veel al die medicijnen. De rekening is samen met de medicijnen binnengekomen. De sectie was 30 euro! 10 euro meer sinds de vorige keer. in totaal hadden we weer een rekening van 75 euro. Maar het zal hopelijk nu beter gaan.

Hoi Nel,
Ik hoop dat het zo makkelijk gaat als je zegt. Hopelijk is het jongste jong van Pino nog te redden. Hij valt af en ziet er niet fijn uit. Ik heb hem al handvoeding gegeven, en straks krijgt ook hij de calcitad druppels en een druppeltje Synulox.

Hoi Rianne,
Dank je wel. We blijven natuurlijk hopen dat alles helemaal goed zal komen. En hoop doet wonderen.

Hoi Roxanne,
nee gelukkig niet iets besmettelijks of moeilijk te bestreiden. Ik neem aan dat ik morgen verbetering zie bij de jongen.

Hoi Lin,
Hopelijk slaan de medicijnen snel aan, zodat het grote valkjes kunnen worden.

Hoi Carine,
KLopt, ik doe eigenlijk heel erg veel voor de kleintjes. het neemt onwijs veel tijd in beslag, en ik vraag me af of dat zo op deze manier wel goed is. Daarom ben ik nog eens goed aan het nadenken over de prijzen van een jonge tamme valkparkiet. Waarschijnlijk zit er nog wel een verhoging aan te komen.

Hoi Ankie,
De tijd gaat ook zo snel als je een valkje hebt. Toen mijn eerste valkje P.D. bij mij kwam ging het ook zo snel. Bij de anderen ook wel hoor, maar bij P.D. is de tijd wel erg snel voorbij gegaan. Het lijkt net of ik haar al mijn hele leven heb, terwijl het in werkelijkheid maar een paar jaren zijn.

Hoi Riny,
Feld is inderdaad een erg aardige man, maar ik ben er veel te vaak geweest de laatste tijd. De buren zullen misschien wel denken..... ;)

Hoi Cor en Petra,
We verwachten, dat het over een tijdje beter zal gaan in de kosten. We hebben weer een aantal eitjes, en als het allemaal goed gaat, straks weer wat centjes, om daar het voer van de valkjes voor te kopen.

Hoi Eugenie,
Zelf hebben wij jarenlang een grote papegaaienkooi gehad. Alleen heb je verschil in de tralies. Als een valkje zijn koppie ertussen kan steken, is hij niet goed. Bij ons wilde dat gelukkig niet, en zijn er ook nooit problemen geweest.

Hoi Sanna,
Ik weet niet of het aan een vitamine B gebrek komt. Heel vreemd is dat ze het zowel binnen als buiten hebben. Vorig jaar hadden we nergens geen problemen mee, en opeens dit jaar wel en gaan er zelfs jongen dood, door botontkalking. Dat is wel raar, maar ik vertrouw op Feld.

Hoi Astrid,
Het is inderdaad duur, die lampen, maar ik weet zeker dat het de vogels goed zal doen. ik denk niet dat wij ook die lampen gaan gebruiken, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Hoi Mandy,
Het is ook het laatste waar ik aan dacht. ik wist niet dat alle klachten wat ik heb opgemerkt bij deze afwijking hoorde.
Zo zie je maar, dat iedereen nog iedere dag veel kan leren van de valkjes.

groetjes Lique

Gerda

Wat een prachtig pluisje is je jongste valkje!!!!
SCHATTIG  :) :)
En wat zit ie al rechtop!! Nou dat gaat een doerak worden. ;)

Hopelijk gaat het met de rest nu goed. Ook met de jongste van Pino.

Die twee van Sjors en Sjimmie vind ik ook helemaal te gek.
Ik moet eigenlijk niet steeds naar die foto's kijken, want dan heb ik straks een huis vol valkjes.

Groetjes Gerda

Lin

Hey,

Lique had je tijd over? ;D zo zie jmaar hoeveel mensen in een korte tijd reageren op je dagboek en met je meeleven. Ik hoop inderdaad dat de medicijnen aanslaan, maar wie niet.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gonnie

Hoi Lique

Heb je dagboek de laatste dagen gevolgd, wat een pech , maar ik ben blij voor jullie dat het in ieder geval opgelost kan worden, wat ik me nu wel afvraag ,ik heb momenteel nog maar een valkje binnenkort een tweede van Essie, en die zitten altijd binnen, dus die hebben misschien kans dat ze dat ook krijgen ?? of loop ik op de zaken vooruit, af en toe kan ik de kooi wel buiten rijden maar dan ben ik weer bang dat ze verkouden worden of zoiets. Hoop in ieder geval dat jullie valkjes er weer snel bovenop zijn ,sucses .

Groetjes Gonnie

Lique

Sjors & Sjimmie

Jong 1 - Cinnamon - Dag 19 - 101 gram

Jong 2 - Cinnamon -  Dag 18 - 81 gram

Billy & Yellow

Jong 1 - Cinnamon Gepareld - Dag 16 - 77 gram

Jong 2 - Cinnamon Gepareld - Dag 15 - 82 gram

Jong 3 - Cinnamon Gepareld - Dag 14 - 52 gram

Rudie & Kyra
Pebbles - Wildkleur -  Dag 28 - 100 gram

Shaggy & Pino

Jong 3 - Wildkleur - Dag 11 - 30 gram

Jong 4 - Wildkleur - Dag 9 - 13 gram

Sammy & Phoebe

Jong 1 - Dag 2 - 6 gram

Jong 2 - Dag 1 - 4 gram

groetjes Lique

Astrid

Citaat van: Lique op  8 april 2005, 21:30:31
KLopt, ik doe eigenlijk heel erg veel voor de kleintjes. het neemt onwijs veel tijd in beslag, en ik vraag me af of dat zo op deze manier wel goed is. Daarom ben ik nog eens goed aan het nadenken over de prijzen van een jonge tamme valkparkiet. Waarschijnlijk zit er nog wel een verhoging aan te komen.

Wij vonden al dat je te weinig voor je jonge valkjes vroeg,
het bedrag wat je er voor vraagt is echt te weinig,
moet je eens zien wat je er nog allemaal bij krijgt als je bij jullie een kleintje komt halen.
En nu helemaal met al die kosten er bij, wij zijn het er dus helemaal mee eens.

Groetjes,
Astrid

bobbie

Hoi Lique,

Veel succes met de jongste van Pino.

Valkenliefhebbers: allemaal positieve energie sturen richting Zwolle, een kaarsje branden kan ook nooit kwaad.

groetjes, Nel

Kirsten

Hoi Lique,

Ik hoop dat die kleine het gaat redden, heb je dagboek wel gevolgd de afgelopen dagen, maar erg druk gehad met de buitenvoliere en schuur dus nergens op gereageerd. Ik ben overigens ook erg blij voor je dat er uit de uitslag niets besmettelijks gekomen is en als ik het goed begrepen heb is botontkalking goed te bestrijden. Gelukkig maar

Tot slot wil ik nog even zeggen dat het weer waanzinnig mooie foto´s zijn

Groetjes,
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Nelleke

Hoi Lique,

Hoe is het met  de kleine van Pino?

Groetjes, Nel alias Bobbie

Gerda

Hoi Lique,

Vroeg me ook af hoe het met de kleinste van Pino gaat.
Het oudste jong van Sammie en Phoebe, daar heb ik echt iets mee. Hij zit er zo prachtig, ja zelfs statig bij. Geweldig!!! En zoveel dons, jeetje hij moet bijna naar de kapper.

Groetjes Gerda

Irene

Heej Lique,
heb weer een hoop leesvoer gehad, zo de laatste dagen! :o botontkalking. dat zal idd wel het laatste zijn geweest waar je aan gedacht hebt. Wel fij dat het niet bsmettelijk is, maar idd ook vreemd dat je dat nog niet eerder hebt gehad en nu wel.. :-\. Maar er is iets aan te doen en dat is een hele geruststelling.

Je overige kleintjes zijn echte lieffies. En die pebbles...whah gek om het over een andere Pebbles te hebben...vind ik ook een bijzonder valkje ( ;) of komt het door de pleegouders... ;D).

Hoe is het eigenlijk nu met Baloo? Na de 2e keer pech gehad te hebben met zn pootje? Of heb ik daar overheen gelezen?

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

9 april 2005, 11:42:43 #719 Last Edit: 9 april 2005, 11:47:02 by Lique
Hoi Astrid,
ja, in verhouding vragen we veel te weinig eigenlijk.
Maar hier zullen we zeker wat aan doen.

Hoi Kirsten,
Ik hoop ook dat de kleine het redt. Vanmorgen heb ik hem even bekeken, hij had een vies bekkie. Deze ff schoongemaakt, en weer lekker terug gezet.

Hoi nel,
Het gaat redelijk met hem. Ook is hij wat aan het uitdrogen, maar hij krijgt straks weer handvoeding en zijn medicijntjes.

Hoi Gerda,
Pebbles, ja dat is zo'n sterk valkje. Die overleeft alles :D
Hij kijgt ook medicijnen, maar hij begon al mooi te groeien.
Zulke sterke valkjes kom je niet vaak tegen.

Hoi Irene,
Met Baloo gaat het erg goed. hij mag niet meer samen bij de rest zitten, dus zit voor altijd alleen.
Omdat Loky telkens weg gejaagd wordt, en van hoog op de grond valt, heb ik Loky bij baloo gezet.
Loky is erg hitsig aan het worden, en staat een aantal keer op een dag kipetje voor baloo, maar hij ziet haar nog niet staan.
(voor degene die het nog niet weten, Baloo is na de amputatie van 1 teen weer in een teen gebeten. Deze heeft hij ook verbrijzeld en kon niet meer gered worden. Feld heeft ook dit teentje afgezet. Baloo heeft nu nog maar 5 en een half teentje). De pleisters zitten nog om zijn pootje, volgende week zal ik hem wel helpen, met eraf halen, als hij het inmiddels zelf niet heeft gedaan.

Dit plaatje kan schokkend zijn, zo zag het pootje eruit, voor de afzetting.
http://www.valkparkiet.org/forumupload/pootjebalootweedekeer.jpg

Ik zag net dat Scheppie in de voederbak stond. Ze is al een poosje broeds en omdat ze in de ene kooi niet aan haar trekken kwam, besloot ik haar in de andere kooi te doen.
En vanmorgen zat ze weer kippetje. Phoebe zat op het nest, bij zijn 2 prachtjongen en hij stormt naar buiten.
Hij gaat op haar zitten, en gaat vrolijk zitten rijden, terwijl sammy op het nest zit :o

groetjes Lique