9 mei 2025, 20:32:03

Lutino man of pop?

Gestart door Martijn B., 19 december 2004, 01:56:08

« vorige - volgende »

Martijn B.

allo.Ik heb zelf twee valkparkieten.
Een geparelde en een lutino.
Nu denk ik dat de geparelde een pop is omdat die zijn eerste rui al gehad heeft en nog steeds hetzelfde verenpatroon heef verder is die vrij rustig (schreeuwd bijna niet).
Bij de Lutino sta ik voor een groot raatsel!!!! Hij/zei heeft naar mijn idee alle kenmerken van een man,,,hij kan praten,melodietjes nafluiten,veel lawaai maken en brabbelen(soort verhaal vertellen maar dan onverstaanbaar) ,de woordjes die die kent is die heel vaak in het oor van de gepaarelde aan het zeggen door erachteraan te rennen.
Lijkt mij een man!!!!!!?????????
Nu is er een ding wat ik raar vind,,hij heeft onder zijn vleugels lichte gelen vlekjes in een regelmatig patroon en nu lees ik overal dat alleen poppen dat hebben!
Kunt u dat verklaren??
Alvast bedankt.
mvg Martijn

Paul

19 december 2004, 06:16:38 #1 Last Edit: 19 december 2004, 06:17:42 by Paul
Hoi Martijn,

Die vlekken verdwijnen vaak pas na de tweede rui dus ik weet niet hoe oud de lutino is maar na 1,5 jaar zou dat pas helemaal verdwenen moeten zijn.
Na de eerste rui zijn namelijk nog niet alle veren vervangen voor nieuwe dus je kan dan nog steeds die vlekken zien.
Is hij jonger dan een jaar dan kan het gewoon zijn dat een man die vlekken ook nog heeft.
Aan het gedrag te horen is het inderdaad een man maar het kan soms ook voorkomen dat popjes praten en dingen fluiten maar dat komt niet zo vaak voor.

Groetjes, Paul