11 mei 2025, 22:17:45

muizenbestijding

Gestart door milena maccioni, 2 december 2004, 16:08:51

« vorige - volgende »

milena maccioni

Hoii Allemaal,
Weer s na lange tijd een vraagje...
Hoe kom iik van muizen af die genoeg zaad te vreten hebben z zitten gewoon in voerbakjes...!?
Ik weet niet wat ik er mee aan moet,want me ouders dreigen al dat me vogels weg moeten en dat wil ik duss echt niet!!!
HELLUPPPP!!
Wie heeft er goeie ervaringen dat de muizen dood gingen en ook niet meer terug komen...Mensen met volieres zullen ook wel met dit soort dingen zitten want daar valt ook genoeg tehalen qua eten lijkt mij...
AUB Tips en ervaringen zijn welkom!!!
Groetjes van Milena en de Valkjes en Grasparkietjes en de Aga's

Paul

Hoi Milena,

Ik neem aan dat je ze buiten in een volliere hebt.
Gebruik in elk geval geen gif want dat kunnen de vogels ook binnen krijgen.
Het beste is gewone muizenvallen plaatsen buiten de volliere op de plaatsen waar de muizen naar binnen komen.
Er zijn ook ultrasonische muizenverjagers maar daar heb ik geen ervaring mee maar misschien zou dat ook kunnen helpen.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Ik heb zelf ook een buitenvoliere en dus helaas ook muizen. Ik heb zelf klemmen gebruikt, waardoor de muizen gedood worden. Ik ben geen voorstander van het levend vangen van muizen, omdat ze in een nieuw leefgebied juist ook weer weinig overlevingskansen hebben.

Zodra je klemmen gebruikt, moet je ervoor zorgen dat er geen vogels bij kunnen komen.

Verder kan gif wel gebruikt worden, maar dan op een plaats waar de vogels er niet bij kunnen. Zorg dat er in iedergeval een goede kist omheen zit, waar de muizen wel bij kunnen en de vogels niet. Daarbij moeten dode muizen direct opgeruimd worden en mogen katten er niet mee in contact komen (niet opeten). Naar mijn ervaring werkt gif zeer effectief, maar ik gebruik het liever binnenshuis (of liever niet eigenlijk).

Er zijn electronische muizenverjagers, deze zenden geluiden uit, die wij niet kunnen horen, maar schijnbaar onprettig zijn voor muizen. Echter het is mij niet bekend of vogels deze geluiden ook horen (vgl de fabrikanten niet, maarja...). Ook zou het onprettig kunnen zijn voor andere huisdieren, zoals katten, knaagdieren en konijnen.
De ervaringen die ik hiermee heb gehoord van mensen waren niet positief, ofwel ze hielpen niet.

Verder is het heel belangrijk om de voliere goed schoon te houden, dus voerresten direct opruimen, niet te veel voeren. Zorg ook dat er in de omgeving van de voliere geen voerresten te vinden zijn, dat trekt muizen aan. Hou alles goed schoon en maak gaten en kieren zo goed mogelijk dicht.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Jet

Ik heb in mijn oude huis een muizen gehad en kreeg toen van iemand de tip om een klem te plaatsen met pindakaas erin!

Het werkte echt supergoed, ik kon gewoon zitten wachten tot er weer één inzat.

groeten Jet

Riny

Hallo allemaal
wij hadden ook veel last van muizen in de voliere.
Mijn man heeft een houten bakje gemaakt met 3 vakjes erin.
In ieder tussenschotje zit een gaatje waar de muis door kan.In het middelste vakje ligt vergif.Als de muis vergif gegeten heeft en laat nog wat vallen dan valt het in een ander vakje waar ze doorheen moet voor ze weer uit het houten bakje is.
Wij doen dit al jaren zo en er is nog geen vogel dood gegaan .
Groetjes Riny