15 mei 2025, 07:14:39

Re: valkie,s en rokers

Gestart door Karin, 13 december 2004, 20:30:57

« vorige - volgende »

Karin

Dezelfde risico´s als mensen : longkanker, longemfyseem enz. Ik ken iemand met een hond die gestorven is aan lonkanker door het "meeroken". Gewoon allemaal stoppen : beter voor jezelf, voor je dieren én voor je portemonee  ;D

En voor de liefhebbers : Dit zijn gezonde longen van een niet roker :

En dit van een vrolijke roker :

En verder : roken stinkt  ;D Nu ik kerstkaarten krijg kan ik aan de kaart ruiken of de zender rookt !  :o En achter iemand staan bij de supermarkt die rookt... Bhaaaaa !  :P Nog meer redenen nodig om met zijn alle te stoppen ?  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

adnaloj

hai ik ben zo niet gezonde roker.
en tuurlijk is het beter om niet te roken, en ik doe ook geen kwaad met me roken ( ik rook buiten ) en dat ruiken jah het zal geen aangename geur zijn, maar het lijkt uit je verhaal dat je ons rokers vies vindt. en dat is natuurlijk niet zo, als er iemand schoon op zichzelf is dan ben ik het wel en ja ik ruik naar rook. nou so be it. jammer genoeg kan ik die geur en niet afwassen en wil ook niet. je heb een keus roken of niet roken en ik heb voor dat laaste gekozen zonder daarbij voor iemand tot last te zijn

groetjes jolanda  ;D

Karin

15 december 2004, 17:39:21 #2 Last Edit: 15 december 2004, 17:41:30 by kazoo
Hoi Jolanda,

Jammer genoeg heeft degene die de vraag gesteld had zijn / haar bericht verwijderd, daar baal ik altijd zo van ! Want nu lijkt het ineens alsof ik deze topic ben begonnen om jullie rokers even flink de waarheid te zeggen  ;D Nee hoor, er werd gevraagt of roken bij vogels gevaarlijk was voor ze, wat ze er van kunnen krijgen. In het huis rookte er meerdere mensen stevig door, vandaar dit berichtje. Als jij een vrolijke roker ben moet je vooral doorgaan, het is jouw leven én jouw longen  ;D en ja, ik vind het ontzettend smerig stinken. Mijn vader is ook zo´n stevige roker en als ik bij hem ben geweest kan ik meteen mijn kleren in de was gooien  ::) Bij mij in huis mag er ook niet gerookt worden, ik krijg er echt vreselijke hoofdpijn van. Mijn vader gaat dan altijd bij de afzuigkap staan, dus het probleem ook opgelost.

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Dat is inderdaad altijd waardeloos als een bericht verwijderd word :-(
Misschien kan Peter het terugplaatsen de gewiste berichten worden volgens mij tegenwoordig wel bewaard.
Het hele verband is uit een bericht als dat gewist word.
Ik rook zelf ook en natuurlijk is dat niet gezond maar het is altijd moeilijk om ervanaf te komen en je moet er zelf ook echt achter staan anders lukt het zeker niet.
Wat betreft stank vind ik af en toe mensen met veel parfum op veel iritanter en harder stinken dan een beetje rook hoor daar ga je zowat van over je nek als er zo iemand voor je staat bij de supermarkt.
Dus sigarettenrook is dan echt niet het enige wat stinkt  :D

Groetjes, Paul

valkieludo

sorry hoor ,ik ben deze topic begonnen,maar heb het waarschijnlijk perongeluk gewist .,maar goed mijn vraag was.,wat het effect op valkie,s is als er stevig gerookt word in huis,ikzelf houd rekening met deze beestjes,maar omdat visitie en mijn vader dat niet doen roken ze regelmatig zeg maar.,eerst had ik ze boven staan,maar vond dat eenzaam voor de beestjes en vandaar dat ik ze beneden wou neerzetten...
dus wat is het effect?en zijn valkies er gevoeliger voor .,
toen kreeg ik de andwoorden hier boven terug
sorry voor ongemak

Karin

Tja Paul, ik denk als je zelf nietroker was het veel beter rook  ;D Net als wanneer je zelf knoflook gegeten hebt, ruik je het ook niet meer bij een ander  :D

Ja, roken kan dus de luchtwegen aantasten, in het ergste geval longkanker. Misschien als je zelf wat vaker op je kamer gaat zitten hebben ze ook veel aanspraak ? Ze zijn nu toch gezellig met zijn tweetjes, dus als je een paar uur per dag bij ze bent is dat wel genoeg hoor.  

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

adnaloj

owwwwwww sorry,  :o

ik had dit inderdaad dan niet goed begrepen mijn exusses hiervoor.

groetjes jolanda

marianca.

Hallo allemaal,

Toch wil ik hier graag even op reageren.Ik rook sinds 15 juni niet meer ivm problemen met de luchtwegen en longen.Moet 2xdaags seretide 50/500 puffen.Toen ik de uitslag van de arts kreeg en best hoog stond in de test..3..dacht ik...nu moet ik toch stoppen met roken want anders zal ik op een ongezonde manier oud worden en mijn longen gaan sneller achteruit.De dokter had eigenlijk ook de optie om de valkparkieten(inmiddels 31 die allemaal binnen zitten maar wel in een ruimte waar ik geen 24 uur verblijf)flink in te korten.Nou ja,dat was voor mij dus helemaal geen denken aan..en als het al ooit slechter gaat wat eigenlijk toch sinds juni ook wel zo is,zal ik voor mijn valken het allerbeste willen(wie niet).
Dus,roken is echt wel ongezond maar ik vind dat ik altijd,hoe raar het ook klinkt,met smaak gerookt hebt en zal ook nooit iemand verbieden om bij mij in huis te roken..wel niet teveel roken vraag ik ze netjes en daar hebben mijn gasten alle respect voor.En dat je van roken longkanker kan krijgen mag wel waar zijn maar ik denk dat als je eens een wandeling buiten in de stad maakt het risico ook heel groot is en laten we er helemaal niet over beginnen wat er allemaal in de voeding zit die wij dagelijks tot ons nemen.
Maar,voor mijn valken vind ik het toch wel prettig dat ze niet in die ongezonde rook zitten...

groetjes
marianca

Annouschka

Hoi,

wij roken ook, alleen niet bij de dieren of toch zo min mogelijk.  Ik had eens gelezen van een papegaai die aan de zuurstof moest omdat zijn eigenaars kettingrokers waren. :o

Wij zijn onlangs een maand gestopt geweest, mijn vriend zonder hulpmiddelen, ik met (Zyban).  Het gevolg was dat mijn vriend onuitstaanbaar was, de hele tijd ruzie dus.  Bij mij viel het nog mee ;D  Nee, echt wel, liep niet nerveus en had het niet van hem geweest, dan was niet terug herbegonnen.

Het zat zo: hij is eerst gestopt en heeft mij gedwongen om ook te stoppen, ik was totaal niet gemotiveerd maar met Zyban is het me toch zonder moeite gelukt.  Tot de dag dat we bij rokers op visite gingen, mijn vriend zag het niet meer zitten en is een pakje sigaretten gaan halen.  Hij zat daar naast mij in de auto te turfen >:(
Nou ja, als hij er geen moeite meer voor deed, wel ik ook niet en zo zit ik weer aan de sigaret gekluiserd.

Ik zal ooit nog wel stoppen, als ik voel dat het tijd is om te stoppen maar tot die tijd, rook ik gewoon lekker door, vooral de sigaret 's ochtends en na het eten is niet te versmaden bij mij :)

groetjes

marianca

Hallo annouschka,

Dat je vriend je heeft gedwongen om ook te stoppen vind ik heel onsportief >:(.Mijn man is plm 3mnd na mij gestopt en ik heb de keus aan hem gelaten...hij moest het voor zichzelf doen en niet voor mij of een ander..maar uiteindelijk heeft hij het toch voor mij  gedaan omdat ik slecht tegen nicotinerook kan,ga dan erg hoesten.
En,als jij dat sigaretje lekker vindt moet je gewoon doorgaan...stop pas als je er voor de 200% achter staat want anders lukt het toch niet.

groetjes
marianca

Rist

hoi

Als je niet wild stoppe me roken dan moet je dat ook niet!!!Mijn bompa had daar wel een hardinfarkt van gekregen.
Ma als ge ne hond hebt en ge krijgt da dan hedde meer kans om te overleven!!!

greetz [shadow=blue,left,300]Rist[/shadow]

Annouschka

Hoi,

ja kijk, roken is niet goed, dat weet iedereen wel.  Maar de ene heeft er in zijn leven nooit last van terwijl de ander er kanker van krijgt, of de kanker eigenlijk alleen door het roken komt, dat laat ik even in het midden.

Mijn vader is ook aan longkanker gestorven en bij hem was het de combinatie: roken, metaalbewerking en een huis met vochtige muren waar we niet van wisten ( daarna pas ontdekt dat achter de kast op de slaapkamer, er haar op de muur stond :o)) en erfelijkheid.
Dus er spelen wel meer factoren mee.

groetjes

valkieludo

18 december 2004, 16:16:19 #12 Last Edit: 18 december 2004, 16:17:04 by valkieludo
jongens de mens kan zelf bepalen wat hij niet en wel doet!!!het gaat hier om het effect op de valkjes.,on-topic blijven A>U>B   8) en geen ruzie maken  ;D

Annouschka

Hoi,

volgens mij begrijp je het niet goed, hier wordt geen ruzie gemaakt, er wordt gediscussieërd.  Dat is de bedoeling van een forum(denk ik toch ::))
En zo ver wordt hier niet van het topic afgeweken denk ik toch??  Of gaan we de kant van Parrotfriends op??

Annouschka