14 mei 2025, 13:19:35

Het Valkparkieten Paleis

Gestart door Ed, 25 november 2004, 16:53:33

« vorige - volgende »

robentru

Hallo Ed,

mooi dat je er vier van de vijf hebt kunnen wegen.
Bowie, Paco en Queen hebben een goed gewicht.
Maar hoe oud is Ricky? En hoe weeg je je valkjes (omdat het niet lukte Rocco te wegen)?

Groetjes,
Trudy

Ed

Hoi Trudy,

Wat dacht je van een keukenweegschaal  :D, Rocco is iets minder tam hij komt wel bij je zitten maar met je hand of met een stop moet hij niks van hebben. Ricky wel en een beetje trosgiers op de weegschaal doet wonderen. De andere drie daar kan je mee doen wat je wilt. Die gaan zitten waar je ze neer zet.

Groetjes
Ed

robentru

Hahaha Ed,

zo doen wij het ook hoor  :D :D. Een bakje voer op het weegschaaltje, ijken en hup lekker wegen.
Maar hoe oud is Ricky dan dat je je zorgen maakt over het gewicht? Te veel verloren door de wormenkuur?

Groet, Trudy

Ed

Hoi Trudy,

Ricky is niet geringt maar toen ik hem kocht was zij volgens zeggen 8 weken en Rocco ook maar ik denk dat Rocco veel ouder is. En Ricky zou dan 5 a 6 maanden zijn. Nee ze was voor de kuur al vermagerd daarom heb ik die kuur gedaan.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Vandaag is de dag dat we een valken paleisje gaan bouwen. Ik heb voor hout gekozen omdat ze tot nu toe nog niks gesloopt hebben. En het er iets warmer uit ziet dan aluminium in je woonkamer. Het is wat aan de kleine kant maar ja je kan niet alles hebben.  :D  :D  :D Hier volgen wat foto's om een indruk te krijgen wat ik hier bouw.

Ik had uiteraard ook hulp of controle daar ben ik nog niet achter.  :o  :o

Dit is Paco de bouw opzichter.  ;D  ;D

En dan nu het resultaat na 4 uurtjes.

Ik hoop dat jullie het mooi vinden maar ietsje te klein denk ik.

De maten zijn 2,5 mtr hoog 1,5 mtr breed en 60 cm diep.

Groetjes
Ed

robentru

Hoi Ed,

mocht je twijfelen: niet doen! Ziet er nu al meer dan geweldig uit. Die vijf krijgen een valkenpaleis  :) :) :) :) :).
Wat leuk dat Paco het op zich heeft genomen om je verrichtingen te controleren. Volgens ons gaat dan ook meer dan goed komen. We zijn benieuwd naar het eindresultaat.

Groet, Rob en Trudy.

Ed

Hoi Rob en Trudy,

Je denk toch zeker niet dat ik twijfel he het staat nu gaan we het afmaken ook. Ik had alleen van daag weinig tijd. Dus morgen gaan we verder. Maar het is aardig groot voor vijf valkjes hoor.

Groetjes
Ed

Ed

CitaatBowie weegt 98 gram
Paco weegt 92 gram
Queen weegt 90 gram
Ricky weegt 75 gram

Het gewicht na 8 dagen

Bowie weegt 110 gram
Paco weegt 96 gram
Queen weegt 100 gram
Ricky weegt 86 gram

Het gaat dus voor uit met de valkjes hun nieuwe verblijf is bijna af en dan kunnen ze in hun nieuwe paleisje gaan wonen.
Uiteraard Rocco wil niet op de weegschaal maar als ik het zo voel is hij rond het gewicht van Bowie maar het voornaamste is dat Ricky vooruitgang boekt en daar zijn wij blij mee.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Het kamerkooitje is bijna af en nu maar hopen dat de valkjes het ook een succes vinden. Want anders wordt papa boos want die is niet voor niks 3 dagen bezig geweest.  >:(  >:(

Er moeten nog wat afwerk latten op komen maar dat is dan ook het laatste. We hebben er ook wat zelf gemaakte speeltje in gehangen dat is goed kopen. Want ik heb een heel duur speeltje hier liggen en dat hebben ze nog nooit aangeraakt. En een simpel kettinkje met een belletje daar zijn de uren mee zoet. :D  :D

Nou het vijftal zit in het kamerkooitje en zoals de Hollanders zeggen hoog maar droog. Dus hoger kunnen ze niet ook al zouden ze dat willen. :D  :D

Dit was het weer voor vandaag. Het bericht hierboven ziet dat ze al aardig zijn aangekomen na de wormenkuur. :P  :P

Groetjes Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Nauw we zijn weer begonnen met de kuur kijken of we weer wat huisdieren gaan vangen die we niet besteld hadden. Mochten we resultaat vinden zal ik wel weer een foto plaatsen hoe gruwelijk het ook mag wezen.

Groetjes
Ed, Sandra en Christopher
En natuurlijk de kinderen hier beneden.

robentru

Hoi Ed,

noem je dat een kamerkooitje?
Man dat is het paradijs voor valkjes op aarde. Wat een geweldig kamervoliére is het geworden.
Zo te zien zitten ze daar erg lekker.

Goed te zien dat hun gewichten zo toegenomen zijn.
Maar moeten ze nu nog een kuur hebben?

Groetjes,
Trudy

Ed

Hoi Trudy,

Ja dat is een kamerkooitje  :D  :D bedankt voor het compliment. Ja die kuur moet je na 10 dagen herhalen om dat die elendige wormen ook nog een eitjes leggen en die komen dan nog steeds uit. Dus helaas nog eens een kuur en dan klaar. Ja ze voelen zich al een beetje thuis ze komen al af en toe naar beneden. Dus het gaat goed maar de moet nog wel aan ge werkt worden hoor afwerking hoofd zakelijk maar dat komt wel goed.

Groetjes
Ed

~Natas~

Hoi Ed,

Jeetje zeg wat een kamervoliere, dit is voor die vogels een villa  :D
En moeten ze nou alweer aan een wormkuur, jeetje die vogels van jou hebben straks echt geen worm + eitjes meer hoor.
En uh? had je dan geen extra huisdieren besteld dan :D  :D :D

Gr Natas

Ed

Hoi Natas,

Ja ben een beetje uitgeschoten met me rolmaat  :D  :Dmaar ja het is voor de valkjes leuk en daar gaat het toch om. Wat betreft de kuur dat is in ieder geval nodig na 10 a 14 dagen dus dat doen we dan maar.En nee ik had geen extra huis dieren besteld en als dat wel het geval zou zijn zouden het toch valkjes  ;D worden i.p.v. wormen. :'(  Maar volgende week komt er wel weer een verrassing aan dat zul je vanzelf lezen in mjn dagboek. Nog een paar dagen geduld en dan gebeurt er weer wat nieuws hier. :-X  :-X

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Nouw de wormenkuur zit er weer op ik hoop dat het nu voor de rest goed zal gaan met ze. Ze beginnen zich al aardig thuis te voelen in hun nieuwe paleisje. Wat eten betreft doen ze ook goed ze hebben drie voerbakjes om ruzie te voorkoomen. En hier het resultaat wat ze met de drie voerbakjes doen.  :)

Ze maken volledig gebruik van het middelste bakje en dan lekker vechten hoor.
Ricky denkt bij ze eigen bekijk het maar lekken ik ga slapen. :D

Het vijftal is zeer blij zij hebben nu ook hun eigen website.
http://www.valkje.com
Ze hebben hier dagen aan gewerkt en ik hoop dat jullie het leuke vinden.

Groetjes
Ed