11 mei 2025, 22:58:40

Het Valkparkieten Paleis

Gestart door Ed, 25 november 2004, 16:53:33

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi Ed,

Whaha wat een leuke foto's zeg.
En inderdad ga ik dat ook eens proberen met een toiletrol, volgens mij is dat echt heel lachwekkend.

Je hebt hele mooie vogels, wees er zuinig op  ;)
En gelukkig gaat alles goed ondanks je nieuwe valkjes die erbij zijn gekomen.
En wat zitten er leuke foto's bij zeg  :D :D
Gr Natas

Ed

Hoi Natasja,

Als je echt wil lachen  :D moet je het zeker proberen als ze er gek op zijn dan gaan ze er voor.

Bedankt voor je reaktie

Groetjes Ed

robentru

Hallo Ed,

ik lees je dagboek en zie dat Rob me al voor is geweest  :D ;D
Leuk om te lezen hoe snel je valkjes zich aan hebben aangepast. Mooie stel valkjes hebben jullie.
Wat ik ook een goed idee vind is die tok op tafel waar ze lekker op kunnen gaan zitten als rust punt in de kamer. En lekker bij jullie in de buurt. Ik zal Rob eens lief aankijken ;).

Groetjes,
Trudy

Ed

Hoi Trudy,

Kijk hem dan maar lief aan het is echt goed voor ze. En ze krijgen er altijd wel wat te snoepen van mij. En het is zo gemaakt. plankje minimaal 25 cm breed en de lengte naar hoeveel valkjes je heb ze moeten er wel allemaal op kunnen anders krijg je ruzie.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Het is even rustig hier de 5 valkjes krijgen sinds vandaag een wormen keur dus ze moeten even binnen blijven. Dus we wachten dit even af en we zullen posten hoe het gaat met de valkjes.

Groetjes
Ed, Sandra en Christopher
En de kinderen hier onder

Ed

4 december 2004, 00:07:20 #20 Last Edit: 4 december 2004, 00:10:56 by Ed_V.
Hoi Allemaal,

Hier een bericht van behandeldag 1 voor de wormen keur.
Het middel werkt goed er zijn wormen gesignaleerd en hier is er een van.

Ik denk ook alleen dat de Lutino's besmet zijn en voor al Ricky want hij is bijna net zo dik als een grasparkietje en dat is niet echt fors voor een valkje. Maar ja het is een vrouwtje en die willen altijd afvallen.

Groetjes
Ed

~Natas~

Hoi Ed,

Getver zeg wat een foto die laatste.
Is dat een worm die in een valkje zit  ???
Jasses zeg krijg er meteen de kriebels van.

Maar gaat het nog steeds goed met alle valkjes :D

Gr Natas

Ed

Hoi Natas,

Het gaat goed met de valkjes de lutino's hebben wormen de ander niet die zijn in orde. Alleen Ricky dat is de eerste op de foto is erg mager maar ik denk wel dat het goed gaat komen haar ontlasting is weer dik dus niet zo waterig meer dus het gaat de goed kant op daarbij komt dan nog eens dat ze een redelijk kaal hoofdje heeft dat heeft Rocco gedaan dus het ziet er echt niet uit maar ik denk dat het wel goed zal komen want haar conditie is goed ze doet gewoon haar dingen en gaat niet zielig ergens zitten dus dat zit wel goed. We wachten maar af.

Groetjes Ed

Ed

Hallo Allemaal,

Het gaat goed met de valkjes ze hebben veel gedronken de laatste 2 dagen. Ze hebben bijde bakjes water bijna leeg gedronken met Bogena Wormmiddel. Ik heb er een beetje druivensuiker in gedaan en dat vonden ze wel lekker. Maar houd in ieder geval in dat ze genoeg wormenmiddel binnen gekregen. Over 10 a 14 dagen krijgen ze weer een keur voor het geval dat de wormen eitjes hebben gelegen.

Groetjes
Ed

robentru

Hoi Ed en fam,

fijn te horen dat het goed met de valkjes gaat en dat ze goed drinken. Kunnen die wormen tenminste het veld ruimen.
Nog even dan kunnen ze weer lekker rondvliegen.

Ben benieuwd hoe het staat met de bouw van de voliere en de site  ;)

Groetjes,
Trudy (& Rob)

Ed

Hoi Trudy,

Ik had net gereageert in je dagboek, met de valkjes gaat het goed alleen Ricky moet nog veel aankomen. Maar dat gaat haar wel lukken ik zie dat ze zich beter voelt dan een paar dagen geleden dus komt wel goed.

Betreft de voliere alles staat zo goed als op papier de afmetingen 2,5 mtr hoog 1,5 mtr breed en 60 cm diep dat moet toch wel voldoende zijn.

Betreft de site die bij klaar, af is hij nooit want er zal wel vaak geupdate worden maar zodra hij klaar is zal de link hier verschijnen.

Groetjes
Ed

robentru

5 december 2004, 01:29:12 #26 Last Edit: 5 december 2004, 01:29:54 by robentru
Hoi Ed,

gezien de afmetingen wordt het een super riante voliere, zullen de valkjes erg prettig vinden (en jullie vast ook).
En ik ben inderdaad reuze benieuwd naar je site, af of niet (want dat is die nooit, er blijft altijd wel wier iets te plaatsen).

Groetjes,
Trudy

Ed

Hoi Trudy,

Ik je een persoonlijk bericht gestuurd met de link.

Groetjes
Ed

robentru

Hoi Ed,

heb het inmiddels gezien en je een IM gestuurd!
Zie er erg goed uit, ga vooral zo door.

Groet,
Trudy

Ed

Hoi Allemaal,

Ik heb de kuur er op zitten en we hebben vandaag een poging gedaan om ze te wegen. Dat is bij vier valkjes gelukt alleen Rocco wou niet mee werken.

Bowie weegt 98 gram
Paco weegt 92 gram
Queen weegt 90 gram
Ricky weegt 75 gram

De eerste drie maak ik me geen zorgen over maar over Ricky wel. Ik heb haar apart gezet zodat zij op haar gemak kan eten. En weer een beetje aan kan komen want dat heeft ze hard nodig en over een paar dagen gaan we haar weer wegen. Om te kijken of mijn meisje is aangekomen want het is de liefste van het stelletje deugnieten.

Groetjes
Ed