30 april 2025, 23:40:02

nieuw valkje erbij

Gestart door grietje, 16 oktober 2004, 23:18:02

« vorige - volgende »

grietje

Hoi,

We hebben de stap gezet hoor we hebben er een nieuw valkje bij, omdat Falco nogal schreeuwerig werd als ik de kamer verliet hebben we nu de stap gezet om er 1 bij te nemen, het is Punky geworden een wildkleur hij is 8 weekjes jong, we hebben hem net opgehaald weten dus nog niet hoe het zou gaan tussen falco en punky, afwachten dus, en voor ons de taak om punky nu tam te krijgen bij falco ging dat verbazend snel maar ja met punky is het nu afwachten natuurlijk.

spannend en leuk natuurlijk. :D

groetjes grietje

Tara

Hoi Grietje,

gefeliciteerd hoor met je nieuwe aankoop, is altijd fijn, een nieuw valkje.

Wat is zijn/haar mutatie? En heb je'm wel nog even apart voor je'm bij Falco plaatst? Want is altijd beter om 'm even in quarantaine te houden.

Groetjes, Tara

grietje

Hoi tara,

dank je,

Punky is een wildkleur ongeveer dezelfde kleuren als die op jouw foto.

we hebben hem/haar wel bij falco ingezet de kweker zei dat dat wel kon, maar waarom is het dan het beste om punky eerst in quarantaine te zetten? wij hebben op zich niet zoveel verstand ervan en we zijn er nadat de kweker zei dat het wel kon vanuit gegaan dat het geen probleem zou zijn.

groetjes grietje  ::)

Tara

Hoi Grietje,

gaaf dat ie op Pablo lijkt :-). Klopt ook wel hoor dat ie er op lijkt als ie zo jong is.

In ieder geval, in quarantaine plaatsen is het veiligst voor als bijvoorbeeld je valkje een ziekte bij zich draagt, dan kan hij het ander valkje ziek maken bijvoorbeeld.

Maar als de kweker te vertrouwen is, zal het wel lukken hoor :-).

Groetjes, Tara

grietje

Hoi Tara,

De kweker leek me wel vertrouwd, het zag er ook allemaal goed en netjes uit, en ze zitten nu al bij elkaar in dus hopen dat het goed gaat dan maar he, Falco is mijn schatje dus mag hem natuurlijk niets overkomen.
en Punky ziet er goed uit, zegt ook niet altijd wat natuurlijk.

we gaan er nu maar vanuit dat alles goed gaat en dat punky een gezonde vogel is, en dat het net zo'n schatje word als Falco, ben nu in iedergeval al erg blij met hem/haar.

En Falco is erg nieuwschierig naar zijn nieuwe huisgenoot, dus denk dat, dat ook wel helemaal goed gaat komen.

groetjes grietje 8)

Paul

Hoi Grietje,

Leuk dat je er een bij hebt dat zal Falco wel leuk vinden :-)
Het beste is inderdaad een aantal weken het nieuwe valkje in een andere kamer appart houden hoe goed de kweker ook te vertrouwen is hij kan altijd een ziekte hebben bij de valkjes.
Dat is dit jaar wel een paar keer gebleken dat mensen een valkje namen en gelijk de hele volliere doodziek :-(
Maar houd het gewoon goed in de gaten het hoeft niet fout te gaan het is alleen om alle risico's uit te sluiten.
Is het nieuwe valkje buiten geboren en zoja is het al ontwormd anders zou je dat ook nog moeten doen voor de zekerheid.

Groetjes, Paul

grietje

Hoi Paul,

Punky is in een buitenvolliere geboren, ben wel blij dat jullie me op deze dingen wijzen kan ik ze in iedergeval wel goed in de gaten houden.

de kweker gaf me wel de garantie mee dat als het niet goed ging dat ik gerust hem kon bellen, we hebben met een broertje/zusje van Falco meegemaakt dat die binnen een aantal dagen dood in de kooi lag, en die kweker was niet echt schappelijk vond ik, na mijn verhaal verteld te hebben zei de kweker van punky wel direct is er wat bel dan direct, dus dat vond ik wel even anders.

kijk je bent natuurlijk niet verplicht om een nieuwe vogel te geven als die andere zo snel doodgaat, het was bij die man echt garantie tot aan de deur, maar deze heeft me verzekerd dat die dat niet heeft, en dat vind ik wel geruststellend als hij geen goede vogels verkoopt dan zou die dat niet zeggen, of ja punky moet iets onder de leden hebben wat die zelf niet weet natuurlijk, maar blijf nu maar hopen dat het goed is en blijft.

en van dat ontwormen daar zou ik de kweker even over bellen of mailen, is wel goede tip had ik niet bij stilgestaan.

dank je voor de tips,

groetjes grietje