mijn valkparkiet wil zich niet laten sproeien

Gestart door valkje_1234, 21 september 2004, 20:32:01

« vorige - volgende »

valkje_1234

mijn valkje wil niet onder de sproeibus wat kun je daaraan doen
 :)

valkje_1234

hij vliegt heel de tijd weg  ik sproei met lauw water
 ;)

Andrea

Hoi,

Mijn beide valkparkieten houden ook niet van natgespoten worden.
Het is wel goed voor hun verenpak als ze de kans krijgen te badderen of douchen. Maar als ze niet willen ::)
Ik vraag me ook wel eens af wat te doen om ze er wel tot toe te krijgen. Ik ga ze ook niet dwingen, door voor ze het door hebben gauw nat te spuiten, want dan denk ik dat ze er juist bang van worden.
Bij mij badderen ze zich wel in hun drinkwaterbak. Maar ik denk dat als ik een badhuisje ga kopen voor ze, dat ze die links laten liggen. Hoezo eigenwijs :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi,

Hier is het verschillend wat baden betreft.
Ik een badje gaat er niet een hier en ook een plat schaaltje water op de bodem daar deden ze niks mee.
Maar ik had een klein kamerfontijntje staan in de kamer en daar zaten er wel soms een paar in te badderen als ze er uit waren :-)
Ik spuit ze ook met de plantenspuit en je merk gelijk dat sommige het heerlijk vinden en een paar gaan er echt voor op de loop.
Je moet ze ook niet rechtstreeks spuiten de eerste keren zeker niet.
Als je omhoog spuit en zorgt dat de nevel naar beneden valt op de valkjes lijkt dat het meeste op regen en vinden ze het vaak wel lekker.
Ook kan je proberen als ze echt tam zijn ze in de gootsteen te zetten naast een druppelende kraan dat vinden sommige ook het einde.
Probeer dus even uit te zoeken wat ze het liefste hebben want af en toe de veren nat maken is heel goed voor ze.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Valkje 1234,

Misschien moet je het eens proberen terwijl je valkje in de kooi zit.
Hij kan dan niet wegvliegen en merkt dan misschien op die manier dat sproeien erg fijn kan zijn.
Nevelstand, niet direct op je valkje en lauw water...... hier een ware verwennerij.
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

valkje_1234

bedankt maar ik het eten van hun moet er dan uit en dat vind hij niet prettig

Raikiri

en als je wat natte bladeren op een schaaltje op de bodem legt????? dat heb ik wel een paar keer geprobeert met chrissy(niet dat het veel helpt maar bij anderen helpt het weer wel):)

groetjes Chrissy & Shadow

Cheers, Quynh & Raikiri~

Tooske

30 september 2004, 06:09:04 #7 Last Edit: 30 september 2004, 06:10:11 by Tooske
Hallo allemaal

Coco van mij vind het af en toe heerlijk om te douchen onder de plantenspuit :D, maar wat ik ook wel eens doe en wat ze dus ook heerlijk vind is de kraan heel zachtjes laten lopen.
Eerst gaat ze dan wat drinken, en dan spring ze in de gootsteen in de keuken en gaat ze zelf onder de straal zitten.
Ik weet niet, of het een tip is maar het is het proberen waard.
Toch??
Zet ze gewoon op het aanrecht, en laat zachtjes de kraan lopen, en kijk wat ze doen.
Zo hebben wij het ook ondekt bij Coco  :)
Wij liggen hier af en toe helemaal in een deuk :D

Tooske

CitaatHoi,

Hier is het verschillend wat baden betreft.
Ik een badje gaat er niet een hier en ook een plat schaaltje water op de bodem daar deden ze niks mee.
Maar ik had een klein kamerfontijntje staan in de kamer en daar zaten er wel soms een paar in te badderen als ze er uit waren :-)
Ik spuit ze ook met de plantenspuit en je merk gelijk dat sommige het heerlijk vinden en een paar gaan er echt voor op de loop.
Je moet ze ook niet rechtstreeks spuiten de eerste keren zeker niet.
Als je omhoog spuit en zorgt dat de nevel naar beneden valt op de valkjes lijkt dat het meeste op regen en vinden ze het vaak wel lekker.
Ook kan je proberen als ze echt tam zijn ze in de gootsteen te zetten naast een druppelende kraan dat vinden sommige ook het einde.
Probeer dus even uit te zoeken wat ze het liefste hebben want af en toe de veren nat maken is heel goed voor ze.

Groetjes, Paul

Ik zie nu dus het berichtje van Paul  ::)
Maare die kraan kan dus toch af en toe wel een tip zijn  ;D

Andrea

3 oktober 2004, 23:45:54 #9 Last Edit: 3 oktober 2004, 23:47:54 by Andrea
Hallo,

Ik heb voor het weekend een badderbakje gekocht.
Tot mijn verbazing werd ie gelijk gretig ingebruik genomen na grondig onderzoek. Zowel door Sparkle als Binkie.
Mijn valkjes zijn ook niet zo dol op natgespoten te worden e.d.en ik had van het badderbakje gedacht dat ik die ook  voor niks zou kopen (net als de plantenspuit). Maar ze bewezen dus het tegendeel :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

cyberflunk



Mijn valkparkiet wil niet gewassen worden noch met de verstuiver,noch in de afwasbak. Hij stinkt verschrikkelijk,zeker nadat zijn pluimen nat zijn. Mijn vraag is  nu, hoe leer ik hem wassen en mag ik daarbij zeep gebruiken?

Inger m

10 december 2004, 20:31:01 #11 Last Edit: 10 december 2004, 20:32:11 by Cinnamon_valk
Hoi,
Een valkparkiet mag je niet wassen met zeep, dit is heel slecht voor de veren en kunnen ze binnenkrijgen met poetsen.

Ik begrijp niet dat je vogel stinkt. Ik heb vogels die zich niet wassen, maar ze stinken niet. Kan er niet wat anders mis zijn met de vogel?

De rest staat in de bovenstaande berichten...


gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

jennifer

22 februari 2005, 19:47:34 #12 Last Edit: 22 februari 2005, 19:49:43 by jennifer
hallo,
mijn ernie wilde eerst altijd een douche met de plantenspuiter. Nadat zijn maat bertje was overleden wilde hij het helemaal niet meer.
Nu is hij wel heel erg tam geworden en gaat overal mee naar toe door het hele huis.
Nu bedacht ik me laats, kan ik ernie ook mee nemen onder de douche als ik zelf ga douchen? of is dat schadelijk voor een vogel? zou hij onder de douch kunnen verdrinken?of een koudje opvatten daarna?
groetjes jennifer   :-\

Paul

Hoi Jennifer,

Je moet ze ook niet de hele tijd onder de straal laten zitten maar als ze wat druppels van de zijkant van de douche meekrijgen of even onder de straal komen is dat helemaal niet erg.
Zorg wel voor een plekje waar ze makkelijk kunnen zitten als ze genoeg gedouched hebben.
Je hebt bijvoorbeeld van die handoekenrekjes wat ze als zitstok kunnen gebruiken of die van mij zit wel eens op de stang van het douchegordijn.
En pas zeker op met tocht als ze nat zijn ze hebben dan zo een kouwtje of erger te pakken.
Als ze nat zijn kunnen ze vaak niet meer vliegen dus pas wel op dat hij dan niet te hard neerkomt als hij het toch gaat proberen.

Groetjes, Paul

~Joyce~

ik gebruik een oude vogelkooi zonder onderbak,zet het op het aanrecht,en ga benevelen met de plantenspuit,na 2 minuten zitten ze allemaal met de veren uiteen om het water op te vangen,zo lekker vinden ze het.Ze worden al helemaal maf als ik met die kooi aan kom zetten,ze weten het al precies,slimme rakkers ;)