mijn valkparkiet wil zich niet laten sproeien

Gestart door valkje_1234, 21 september 2004, 20:32:01

« vorige - volgende »

Riny

Hallo allemaal
Ik zet in de zomer een hele grote  schaal in de voliere,daar doe ik dan allemaal bladeren in en water.
Zo lijkt het het meest op het dauwbad wat ze in de natuur ook nemen.
Eerder heb ik een valkje gehad wat ook niet in bad of afgespoten wilde worden.
Dat was een tamme maar verschrikkelijk nieuwsgierig.
Ik ben toen een plant gaan spuiten en hij kwam altijd achter me aan.
Zo heb ik hem geleerd dat afsproeien wel fijn kon zijn .
Groetjes Riny :D :D :D

karmen

hoi,
hier dus zo een badje gekocht ( redelijk groot) want wij zwemmen ook niet graag in een klein badje ;D maar nikske van waar he met de plantenspuit moet ik al helemaal nie afkomen want daar hebben ze ook zo een grondige hekel aan, het enigste dat onze packo dan wel graag doet is als ik de afwas doe en die zit op men schouder moet ik hem wel tegenhouden want hij zou erin springen dan ??? wat ik zeker niet toelaat vanwege het schuim; zet ik de kraan dan open en vul ik andere bak geen intresse wat een gekke vogels eigenlijk  ::) groetjes

Paul

Hoi Karmen,

Wat voor badje heb je gekocht zo een die je aan de kooi hangt?
Daar gaan ze bij mij geen van allen in het lijkt wel of ze er bang van zijn :(
Maar een platte schaal buiten de kooi gaan sommige wel in alleen zet ik dat in de kooi dan wil er weer geen in.
Ik heb pas een mooie roestvrij stalen bak gekocht heel erg mooi en wat denk je..... ze willen er niks mee  :'(

Groetjes, Paul

karmen

hoi,

ja inderdaad zo enen die aan de kooi hangt maar heb die niet binnen gehangen maar aan buitenkant van de kooi omdat die zo redelijk groot is he maar nikske helpt nu ja zal wel geen waterratten zijn he dan heb het al met vanalles geprobeerd, koud water in de zomer met beetje warm in, dan wat warmer water het enigste waar onze packo oog voor heeft is men afwasbak vol met schuim ::) zouden es een middel moeten uitvinden een soort badschuim voor valkparkietjes he ;D misschien dat hem dan wel een verfrissende duik wil nemen hahaha groetjes

miss_iris

onze valkjes vinden het oowk sow heerlijk om afgesproeid te worden. wij spuiten gewoon in de kooi door de tralies zo zijn die ook weer makkelijk schoon te maken. we halen wel de etensbakjes uit de kooi en we verschonen de corbo, dus het is opzich niet soon probleem dat allen nat word want je moet toch de kooi verschonen. haha onze valkjes zijn bang voor een bad dus dat laten we maar achterwege... :P ;D :D
xje van iris, de valkjes en natuurlijk de katten.!!!

Christine

mijn valkjes hebben dat ook heel graag flutty is dat gewoon maar in het begin twijfelde fientje een beetje maar als ze flutty bezig ziet komt ze gelijk af naar het water dat ik besproei op flutty ik doe dat als het vrij warm weer is en als het binnen natuurlijk ook warm is als het kouder is laat ik het zo zijn want ik wil niet dat ze kou vatten.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**