12 augustus 2025, 08:34:14

Beschuit met muisjes

Gestart door Paul, 11 september 2004, 10:04:16

« vorige - volgende »

Paul

Hallo Allemaal,

Vandaag is het niet zo goed gegaan.
Toen ik vanmiddag keer lag er een jong helemaal appart in een hoekje.
Het was de oudste en toen ik hem beetpakte voelde hij ijskoud aan.
Ik heb hem voorzichtig weer op temperatuur gebracht onder de warmtelamp en hij leek weer wat bij te komen.
Maar even later is ie toch overleden :-(
Hij had geen lege krop alleen op zijn kopje leek er een rode plek te zitten maar geen bloed het was onderhuids rood.
Ook leek zijn nekje veel dunner dan zijn jongere zusjes en zijn kopje leek ook veel kleiner terwijl hij juist ouder was.
Ik denk echt dat hij iets gemankeerd heeft en dan lost de natuur dat op deze manier op.
Het is ook zo snel gegaan dat je er gewoon helemaal niks aan kan doen :-(
Ik vrees nu ook voor de jongste die is nog zo klein en ik hoop dat ze die voeren want de andere jongen vragen veel meer voer.
Ik zit nu met de twee opvolgende oudste onder mijn trui om te zorgen dat de kleinste toch even gevoerd word want deze hebben al een aardig volle krop die kunnen wel even zonder.
Ik hoor net dat er weer gevoerd word en dat is de jongste die nu eten krijgt maar dat was ook wel nodig vond ik.
Ik vind het best erg het was een van de twee mannetjes en hij was juist als enige al uitgezocht door zijn nieuwe baasje.
Dus nu zal de vierde daarheen gaan want ze hebben echt een mannetje nodig.
Een van de lutino's begint al wel een oogje open te doen en morgen is het misschien helemaal open.
Ook is een van de oudere bijna alle dons kwijt en ik denk dat dit door Sjakie is weggeplukt :-(
Als hij met de veren ook zo bezig gaat dan gaat ie echt appart ik wil geen geplukte jongen dit nest :-(
Dan zal Vondel met onze hulp de 4 overgebleven jongen alleen moeten gaan voeren.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo Paul,

Ahh joh wat erg van dat jonkie :(.Ik hoop voor je dat de andere jonkies het beter zullen doen.En dan dat plukken,je word er echt boos om he..die kleine hummelkes.Ik zie jou echt al voor me zitten met de kuikentjes onder je trui..lieve opa ;) :D :D.Ik wens je veel sterkte en geluk met de jonkies.

groetjes
marianca

Anita1

och jee paul toch.goh wat vind ik dat erg voor je zeg!
hopelijk gaat het de anderen wel goed.en dat het dan net de oudste is he? dan schrik je extra!
vervelend voor je hoor.ik hoop dat het beter gaat.wil geen nare berichten.sterkte hoor!! knuff anita :-*

Lique

Hoi Paul,

Heel jammer, dat het oudste jong overleden is. Maar zoals je zei zal het beter zo zijn, want er was duidelijk iets niet in orde. Een rode vlek op/in de krop betekent niet veel goeds en dat de nek dunner is al helemaal niet.
Hopelijk zal het met de andere jongen wel goed gaan, op het plukken na. Helaas kan je er weinig aan doen.

Bij mij hadden ze ook jongen de dons weg geplukt, maar op een gegeven moment is het wel minder geworden, toen ze een week of 4 waren.

groetjes lique

daan

Hoi Paul,

Ik vind het erg rot voor je dat de oudste is overleden.
Sneu hoor, maar moeder natuur lost dat idd op deze manier op, het is soms hard, maar je kunt er niks aan doen.
Hopen dat de andere 4 het goed blijven doen.
Succes met je nestje.

Groetjes daantje

Mandy

Jammer Paul, maar soms is het niet anders, ik hoop ook dat het met de andere wel goed blijft gaan, je doet er in ieder geval enorm je best voor, je geeft ze niet alleen figuurlijk maar zelfs letterlijk warmte, lief. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Goedemorgen Paul,

Wat spijtig dat een jong het niet heeft gered.
Veel succes met de andere, die worden vast heel mooi.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Paul,

Wat jammer van het jong. Zoals de anderen al zeggen, en jij zelf ook, is het de natuur die ingrijpt. Maar het blijft vervelend. Ik hoop voor je dat het met de overige jongen goed blijft gaan. Veel plezier met ze.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Joyce28

agossie,lees het nu pas :-[
wat zielig zeg,denk je dat het goed gaat,en dan krijg je dit :-[
Je zult wel geschrokken zijn

Olga en Hans

Hoi Paul,

Wat erg dat je eerst geboren jonkie is overleden, ik hoop wel dat het met de andere beter gaat. Veel sterkte met je kleine valkjes en dat ze gezond groot mogen worden.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

boezempje

hai paul

oooh wat jammer zeg van je kleintje. :'( :'(
heel veel sterkten en succes met de anderen mopjes.

gr essie

Paul

Hoi,

Allemaal bedankt voor de steun.
Zelf weet ik natuurlijk dat het kan gebeuren en heb het al vaker meegemaakt.
Bij mij is het maar 1 jong maar bij Lique en Mandy is het veel erger die zijn ook vaak ouder als ze doodgaan dat is dan helamaal erg :-(
Dus ik mag eigenlijk helemaal niet klagen als er in een nest een keer een het niet red.
Maar de mensen waar het jong voor was waren er helemaal kapot van en dat kan ik me goed voorstellen.
Met de andere 4 gaat het nog steeds goed gelukkig ook de kleinste heeft ook een gevuld kropje zag ik vanavond en daar waren we juist het meest bang voor dat die fout zou gaan.
Alleen zag ik al wel pluksporen bij een paar jongen en de dons van eentje is al helemaal weg.
Als Sjakie echt met de veerpennetjes begint die nu bij de oudste beginnen te komen gaat Sjaak er mooi uit dan helpen we Vondel wel met bijvoren maar ik wil niet dat de jongen weer zo worden toegetakeld :-(
Ik zal morgen weer even een foto maken van de kleintjes hoe ze erbij zitten maar vandaag ben ik daar niet aan toe gekomen.

Groetjes, Paul

Paul

23 september 2004, 08:34:34 #72 Last Edit: 23 september 2004, 08:43:22 by Paul
Hallo allemaal,

Na de tegenslag met het overleden jong gaat het verder redelijk goed.
De ouders houden de jongen ook niet meer warm dat doen ze tegen elkaar aan en dat gaat prima.

lekker op een hoopje tegen elkaar:

Alleen worden de jongen wel geplukt helaas terwijl ze nog niet eens veren hebben :-(
Hier zie je het oudste jong wat al bloedplekjes heeft op de vleugels :-(

De tweede lijkt alle dons kwijt te zijn ik denk dat dat er ook uitgetrokken is :-(
ZIjn oogjes gaan al iets open dat is een klein beetje te zien op de foto.

Dit is het derde jong die gaat ook prima en heeft steeds een goed gevulde krop.

Alleen de kleinste is wat zorgelijk die blijft nogal klein en heeft steeds een half gevulde krop.
Vanavond heb ik hem een beetje bijgevoerd en dat ging best redelijk zijn kropje zag er weer een stuk voller uit :-)
Hij is wel heel erg in beweging en piept heel goed dus dat is in elk geval een gunstig teken :-)

Verder is het afwachten, als het plukken te erg word dan gaat Sjakie appart in een kooi ernaast zodat ze elkaar wel kunnen zien.
Als ze elkaar niet zien voert Vondel namelijk de jongen niet omdat hij dan helemaal van streek is :-(
Maar daar vinden we wel een oplossing voor en desnoods helpen we Vondel met wat bijvoeren van de jongen.

Groetjes, Paul

carco

Hoi Paul

Wat zit jij toch altijd vroeg achter de p.c. ( of laat ;))
Ik ben blij dat het, op het plukken na dan, verder goed met de kleinen gaat: houden zo, het zijn poepies om te zien!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Joyce28

Ja,kl*te dat ze plukken he :-/ ,zo'n weerloos frummeltje
Ik hoop dat dat de optie zal zijn om Sjakie apart in een kooi erbij te houden

en die laatste foto,krijg er de bibbers van,wat een kleintje,lijkt me echt doodeng om die te voeren.