12 augustus 2025, 01:17:39

Beschuit met muisjes

Gestart door Paul, 11 september 2004, 10:04:16

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Joyce,

Zo klein zijn ze ook inderdaad amper te voeren hoor maar als ze gezond zijn en willen eten is het wel te doen.
Ik kreeg best aardig wat in het kropje gelukkig maar ik wil alleen wat bijvoeren de hele voeding overnemen vind ik wat te riskant.
Je krijgt zo'n grote spuit ook niet echt in zijn bekje maar je kan steeds iets aan de zijkant in zijn bekje spuiten en dan zie je hem echt slikken en eet ie eigenlijk zelf en is het bekje leeg dan weer een beetje erin spuiten en als je het zo doet kan het ook niet fout gaan eigenlijk want als je teveel zou spuiten valt het gewoon naast de snavel en kan het geen kwaad.

Hoi Caroline,

Ik zit meestal laat achter de pc  :D
En ik blijf het ook zeker echt gaaf vinden om die kleintjes zo te zien opgroeien ook al heb ik al eerder een aantal nestjes gehad.

Groetjes, Paul

Paul

28 september 2004, 08:53:55 #76 Last Edit: 28 september 2004, 08:56:02 by Paul
Hoi Allemaal,

Helaas gaat het heel slecht met het nestje :-(
Gisteravond was de oudste helemaal koud en de krop was leeg ik heb hem eerst opgewarmd onder de warmtelamp en toen leek ie weer wat bij te komen.
Ik heb toen ook een voeding gegeven en hij slikte zelf prima en de krop was weer aardig gevuld.
Toen ik vanochtend keek lag de kleinste dood en de oudste die zo koud was lag ook aan de kant bijna dood.
Ik heb nog geprobeerd hem op te warmen maar hij heeft het niet gehaald.
Dus vandaag 2 jongen dood en nog 2 over en die gaan redelijk goed.
de wildkleur heeft altijd een volle krop of die nou vrutaler is omdat het een mannetje is weet ik niet maar die word het beste gevoerd.
De andere heb ik net nog een beetje bijgevoerd en die loopt steeds op je af als je hem neerzet die lijkt ook heel goed te gaan nu.
Hij trekt al een beetje aan het spuitje als je hem voert en hij eet goed als je hem wat in zijn snavel spuit.
Alleen een ander probleem is dat ze helemaal onder het bloed zitten steeds en we hebben nu besloten om Sjakie de pop appart te zetten want het word gewoon te erg met plukken :-(
Dus nu moet Vondel de jongen alleen voeren maar we zullen hem helpen als het nodig is.
Ik heb vandaag het dode jong naar dr. Feld gebracht ik wil toch zeker weten wat de doodsoorzaak nu geweest is.
Het kleinste jong was ook achter in de groei die bleef klein en die is mogelijk doodgedrukt door zijn zusjes en broertjes want die was altijd heel erg druk en bewegelijk en werd ook gevoerd.
Hier even de foto's van de overgebleven twee je ziet duidelijk de bloedplekjes zitten :-(
Zelfs op de kop en op hun ruggetje zag je bloedplekjes zitten.

Dit is nu de jongste en vandaag voor de derde keer geringd.

Hier zie je broer en zus beide.

Samen in het mandje waar ik ze in zet als ik ze uit het broedhok haal.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Paul,

Jeetje zeg, dat is ook niet leuk, 2 jonkies dood :-/
Hopelijk blijft het wel goed gaan met deze 2, en zal je verder geen problemen meer hebben.

succes.

groetjes lique

Joyce28

aaiii wat zonde zeg,2 dood :'(
ik hoop dat deze kanjers het gaan redden

boezempje

hai paul

oohhh wat jammer zeg dat er 2dood zijn,
succes met de rest van de kleintjes paul dat ze maar heel groot mogen worden.

gr essie

Marianne

Hoi Paul,

Ach, wat jammer dat 2 jonkies het niet gered hebben.
En jammer dat de ander 2 zo geplukt worden. Altijd een naar gezicht die bloedplekjes.
Hopelijk kan Vondel het, met hulp van jullie, goed aan om van de overgebleven 2 mooie valkjes te maken.
Heel veel succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Anita1

:o :( wat naar voor je paul.ik wil je dan ook veel sterkte wensen,en hopelijk redden deze het idd wel.ik gun het je,je was er zo blij mee.knuff anita

Suzanne

Hoi Paul,

Wat vervelend zeg van die 2 jongen en dat plukken  :(. Ik ben benieuwd wat Feld gaat zeggen. Veel sterkte. En succes met de 2 overige jongen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Annouschka

Hoi Paul,

minder goed nieuws van jouw kant zo te lezen :(
Ik vind het erg rot voor je, hopelijk weet Feld snel wat er met de jongen aan de hand kan zijn en hopelijk redden de andere 2 het.

groetjes
Annouschka

Olga en Hans

Hoi Paul,

Bij jou ook al 2 dode mini valkjes, wat triest toch allemaal :'( :'(,.
Nou maar hopen dat die andere 2 wel groot mogen worden, ze zien er wel zielig uit als ze zo gepikt worden.
Veel succes, we blijven duimen.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Tara

Hoi Paul,

pffff het zit ook niet mee bij jou :(. Ik hoop dat het snel beter gaat weer hoor, moet gewoon... Met jouw goede zorg :)
Ik hoop dat de overige het halen hoor, moet gewoon!

Ik duim voor je :-*

Groetjes, Tara

Mandy

Ooo Paul, wat naar zeg, maar dat zijn er nu dan toch 3 van de 5 want de 1e was toch al na een paar dagen overleden? (Ik kan het nu niet ff nalezen want ik zit op mijn werk  ;) )
Maar ik hoop ontzettend dat die andere 2 mooi groot en sterk worden.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

robentru

Hoi Paul,
wat triest dat er nu twee van je jonkies het niet gehaald hebben. Ben benieuwd wat de uitslag van Feld zal zijn.
Wens je alle succes met de twee anderen.
Zet hem op: jij en je valkjes!
Groet,
Trudy

carco

Hoi Paul
Wat erg dat deze 2 jonkies het ook niet hebben mogen redden!
Hopenlijk blijft het met de andere 2 wel goed gaan: ik duim met je mee!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paul

Hoi,

Het nest had inderdaad 5 jongen en een was een week geleden al ineens overleden dat was de oudste :-(
De daaropvolgende oudste was dus gisteren doodgegaan en het allerjongste jong wat achter bleef ook.
Soms lagen de behoorlijk veel grotere jongen bovenop dat kleintje en ik vroeg me soms echt af of die niet geplet zou worden en misschien is dat ook gebeurd :-(
Vondel voerde niet goed vanmorgen was het niet best met de twee overgebleven jongen de kleinste was heel stil dat zag er niet goed uit.
Ik heb ze gelijk bijgevoerd en de oudste knapte meteen op maar die ander heeft de hele dag met de kop plat gelegen en de krop leegde heel langzaam :-(
Vanavond ging het gelukkig beter ik heb ontlasting gezien van die kleinste en hij werd weer wat bewegelijker.
Ik heb nu Sjakie er toch maar weer bijgezet en die begon meteen met voeren dus dat is wel een goed teken.
Ik durf het volledig overnemen van de voeding op deze leeftijd nog niet aan dus dan is het afwegen en dan maar wat plukken maar dan redden de jongen het tenminste wel.
Misschien krijg ik morgen de uitslag van Feld maar ik denk zelf dat ze gewoon heel slecht gevoerd werden en daarom zijn doodgegaan :-(
Twee kunnen ze er net aan maar meer geeft problemen.
Een volgende nestje wacht ik ook nog wel even mee van dit koppel en volgende keer haal ik eitjes weg en vervang ze door neppers dan gaat dat veel beter denk ik.

Groetjes, Paul