10 augustus 2025, 12:43:05

Beschuit met muisjes

Gestart door Paul, 11 september 2004, 10:04:16

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Annouschka,

Het blijft altijd heel eng om zo'n jong valkje beet te pakken maar als je het een paar nesten gedaan hebt gaat het wel makkelijker je weet dat hoe je ze moet pakken.
De Lutino is een valkje wat gevonden was maar we hebben de eigenaar nooit gevonden en hij was meteen verliefd op een van mijn popjes en dit is hun derde nestje.
Het is geen gewone lutino want hij heeft heel licht een cinnamon waas op de vleugels dat vind ik best mooi om te zien.
Hij is wel een beetje tam maar aaien vind ie niks alleen wil hij wel op je hand gaan zitten zeker als ik de tammere pop vast heb zit ie meteen bij je :-)

Groetjes, Paul

Paul

18 september 2004, 08:06:27 #46 Last Edit: 18 september 2004, 09:17:00 by Paul
Hallo allemaal,

De kleintjes worden in elk geval allemaal gevoerd alleen moeten we de jongste extra goed in de gaten houden omdat dat vorig jaar ook fout ging.
In elk geval voeren soms beide ouders tegelijk dus dat is wel heel erg mooi.
Ik kon ze vanavond net even op de foto nemen tijdens het voeren :-)

Kijk eens ik kan voeren met mijn ogen dicht :-)

Hier ook nog een foto van de jongste:

En hier een foto van de oudste je kan dan het verschil zien tussen de twee hier zit een weekje tussen.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

wat lief :). Ze zien er lief uit hoor, en ahh wat worden ze toch goed verzorgd door de ouders :). Mag je trots op zijn.

Groetjes, Tara

robentru

Hoi Paul,

lees het net allemaal pas, maar alsnog: van harte met dit prachtige stel.
En wat een fantastische foto's! Je kunt idd heel goed het verschil tussen de jonkies zien, en wat snel groeien ze toch! Sta daar iedere keer weer van te kijken.
Geniet met trots.

Groet, Trudy.

Olga en Hans

Hoi Paul,

Sorry hoor, dat ik de vader voor de moeder aan zag, ik zag het verschil niet, maar nu heb ik allebei gezien. Ze zijn een prachtig stel. Ik vind je jongste helemaal een schatje, maar ze zijn allemaal even lief, hoor :).

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

marianca.

Hallo paul,

Ben jaloers :) :).Wat een schatten zeg..

groetjes
marianca

Marianne

Hoi Paul,

Wat een leuke foto's weer van het etengevende stel.
Ze zijn toch wel erg tam bij jou want ik geloof nooit dat het mij zal lukken om zulke mooie foto's er van te maken.
Toen die van mij een nestje hadden in het voorjaar en ik hoorde dat ze eten aan het geven waren, als ik dan keek hielden ze meteen op....

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Andrea

Hoi Paul,

Da's idd een groot verschil tussen de oudste en de jongste.
Mooi hoe je dat laat zien aan de hand van die euro munt.
Het is echt leuk te zien hoe paen ma de jonkies verzorgen.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Tim

:o Hoi Paul
wo wat is dat verschil groot zeg
ik hoop dat je er nog veel plezier aan gaat hebben
Groetjes Tim

Paul

Hallo allemaal,

Het gaat prima met de kleintjes alleen de kleinste is nog even afwachten want die is nog zo klein en ik hoop dat hij toch genoeg voer krijgt van de ouders.
Vandaag heb ik de drie oudste even weggehaald zodat ze alleen de twee kleinste even voerde dus ze hebben in elk geval wat te eten gehad.
Zeker de oudste begint al echt te groeien.
Morgen zal ik van de jongen alleen weer even een foto maken.
Maar ze lagen zo lief onder de vader dat ik dat nog even op de foto heb gezet :-)

Je ziet hier de oudste helemaal onder de buik van paps en zijn kopje zie je nog aan de rechterkant onder paps uitsteken.

Hier zie je als dat de oudste donkere vleugeltjes gaat krijgen.

De ouders laten me er gelukkig makkelijk bij zeker het popje gaat echt niet aan de kant als ik mijn hand in het broedhok steek die kan ik gewoon op de rug aaien zelfs zonder dat ze me aanvalt.
Paps is wat minder tolerant maar nu de jongen er zijn laat ie wel meer toe dan met de eitjes daar was ie veel feller op :-)

Groetjes, Paul

Anita1

wauw paul.ze zien er echt gaaf uit zeg.wat leuk he?,zeker die donkere veertjes.dan een cinamonnetje? en ik hoop ook dat het klientje het gaat halen.anders kan jij nog een hamdje meehelpen.je kan alles weet ik nu. geniet ervan.knuff anita ;)

boezempje

hai paul

ooohhh wat zijn het scheetjes zeg en wat donkeren veertjes wauww dat zal dan wel cinnamon worden ja.mooi hoor
geniet van je kleintjes en we wachten op nog wat foto's van die mopjes.

essie ;)

Paul

Hoi Esther en Anita,

Dat grijze vleugeltje kan een wildkleur of een cinnamon worden maar het is nu nog niet te zeggen wat het is dat kan ik pas zien als er hulsjes uit gaan komen.
Het vorige nest dacht ik ook dat het allemaal wildkleur was maar toch zaten er ook cinnamon bij.
De oogjes zijn in elk geval donker dus het kan dan geen lutino cinnamon worden.
Die met de rode oogjes kunnen dat nog wel worden dan krijgen ze een lichte cinnamon waas over de veren heen.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

nou ff afwachten dus ze zijn in iedergeval leuk om te zien,

gr essie

daan

Hoi Paul,

5 mooie jongen dat is een mooi nestje joh.
Een lekker dat ze het allemaal goed doen, ja das altijd opletten of de kleinste genoeg veor binnen krijgt. De oudste schreeuwt het hardst dus die krijgt het meeste. Maar het gaat wel goed komen hoor, de ouders doen erg hun best.
Mooi koppel trouwens.

Groetjes daantje