14 mei 2025, 04:08:29

Beschuit met muisjes

Gestart door Paul, 11 september 2004, 10:04:16

« vorige - volgende »

Paul

17 oktober 2004, 09:50:48 #180 Last Edit: 17 oktober 2004, 10:11:57 by Paul
Hallo Allemaal,

Met Kleintje gaat het nog steeds in opgaande lijn dus nog steeds beter.
Hij was vanavond 90 gram met een lege krop en met een flinke vulling haalde deze kanjer 107 gram :-)
Menig volwassen valkje zou jaloers zijn op dat gewicht :-)
In elk geval houden we haar wel zelf want van dit schatje kunnen we echt geen afscheid meer nemen nu met alles wat we samen met haar hebben doorgemaakt.
De krop leegt gewoon nog steeds geweldig goed en ze eet gewoon heel erg goed ze trekt de spuit of de lepel zowat uit je hand :-)
Ze eet zowel met een spuitje als vanaf een lepel dat is wel makkelijk want ik voer meestal met een spuitje bij Kleintje omdat ik dan de hoeveelheid beter in de gaten kan houden en mijn vriendin voert liever met een lepeltje omdat dat ook wat veiliger is.
We zijn al bezig met de temperatuur van de lamp nu richting kamertemperatuur te laten zakken en morgen zal de laatste dag onder de lamp zijn omdat ze dan al bijna al haar veertjes op de rug heeft en bij een kamertemperatuur van 21 a 22 graden prima warm blijft.
Ze gaat dan in en tijdelijk klein kooitje wat al weer stukken groter is dan haar huidige bakje onder de warmtelamp.
We gaan haar dan leren zelf zaadjes en trosgierst te eten dat is in een kooitje ook makkelijker aanbieden.
Ze pikt soms al een beetje in de trosgierst maar nog niet zo erg veel maar dat zal zeker snel gebeuren dat ze zich daaraan tegoed gaat doen :-)
Ze gaat ook al steeds de vleugels oefenen maar ze kan nog niet vliegen omdat de veren nog niet groot genoeg zijn in de vleugel door de achterstand die ze heeft opgelopen maar dat zal ook wel goed gaan komen verwachten we.
Hier nog even een paar foto's die ik net van haar gemaakt heb.

Kijk eens hoe mooi ik al ben.

Ook aan de voorkant begin ik al een echte valk te worden.

Niet op de kale plekjes bovenop mijn vleugels letten daar ben ik nog bezig met veertjes te laten groeien.

En vinden jullie mijn rugje ook niet mooi worden en er komen nog veel meer veertjes op dan heb ik het nooit meer koud.

Ik kan ook heel lekker eten kijk maar naar mijn kropje.

Zo'n fotosessie is best wel vermoeiend ik ga even lekker bij baasje in zijn trui liggen slapen.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

ooohhh wat zijn de foto's leuk echt een scheetje hoor.
en wat fijn dat het zo goed gaat met het valkje,
ik geloof goed dat je van zo'n scheet geen afscheid kan nemen.je bent er van begin af aan mee bezig en bouwdt een band op met die kanjer,

veel plezier er mee paul.

gr essie

Joyce28

Zooo Paul,die is lekker gegroeid :o :)
Kan me voorstellen dat je die niet meer wegdoet hoor.
En blijft Kleintje,Kleintje heten?

Suzanne

Hoi Paul,

Wat ziet Kleintje er goed uit zeg! En dan die laatste foto in die trui, hahahaha, grappig!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Anita1

zoo paul.wat een mooi kleintje,en ooow ze doet het echt goed he? knap hoor vanaf zo jong handopfok.petje af voor je!
natuurlijk doe je klientje niet meer weg.ik moet wel lachen om de naam.ik heb al tig keer op het punt gestaan om iemand kleintje te noemen(valkje)omdat je er zo snel mee begint als ze nog zo klein zijn.dan zeg je al zoo snel,heeej kleintje kom maar bij mama..in mijn geval dan..en ja ik vind het erg orgineel van je.veel plezier ermee.knuff anita ;)

marianca.

Hallo Paul,

Ohhhhhhhhhhhhhhhhh..wat een scheeeeeeeeeeeetje ;D :D ;) :).En die verhaaltjes van jou erbij...zat te lezen met plezier en te kijken en opeens was het afgelopen :D :D...je zou stripverhalen kunnen schrijven over je valkjes met zo een mooie foto s erbij.Het hele Forum geniet van jouw uitgesproken fantasie.. :D :D.Je zet alles heel leuk op papier voor je valkjes en Kleintje...ohhhhhh,ben verliefs :D ;).
Trots mogen jullie zijn...

groetjes
marianca

Olga en Hans

Hallo Paul,

Wat gaat het goed met Kleintje en weer van die leuke foto's, vooral dat ze verstopt zit in je trui, leuk hoor.
Goed dat je haar zelf houdt  ;)

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Tara

Hoi Paul,

wat ziet Kleintje er goed uit :-). Lijkt best wel wat op Plukkietje geweest... Nou in ieder geval, ik zag deze morgen foto's van toen je 'r net had weggehaald en ik dacht bij mezelf, wow die 's nogal veranderd bij vroeger, en dat is ook zo, je bent super!

Groetjes, Tara

Andrea

19 oktober 2004, 18:54:59 #188 Last Edit: 19 oktober 2004, 18:56:23 by Andrea
CitaatHoi Allemaal,

...Met het voer wat ik gebruikte ga ik stoppen we hebben nu een hele emmer zonnepitten uit 20 kilo voer gehaald dat is echt te veel dus dat koop ik niet meer en ik baal best van dat voer nu.
Ik ga weer over op Teurlings zonder zonnepitten dat voer bevalt ons echt het beste en ik ga ook nooit meer met ander voer proberen.
Ik heb net gelijk een 25 kilo zak besteld en dat is nog goedkoper ook terwijl ons dat het beste bevalt van alle voersoorten die we tot nu toe hebben geprobeerd.
Die VAM korrels in dat Versele Laga voer klinken leuk maar als ze een goed zaadmensel en steeds groente en fruit krijgen heeft dat totaal geen nut.

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Ik heb nu ook voer van Teurlings gekocht. Ik kan nu pas goed vergelijken wat gigantisch veel zonnebloem pitten in het voer van Versele Laga zitten, waar ik nog wat over van heb. In dat mengsel van Teurlings zitten aanzienlijk minder zonnebloempitten (ik heb het mengsel voor grote parkieten) en het is ruim de helft goedkoper.

p.s. Leuke foto's van kleintje, die groeit echt hard zeg ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi Andrea,

Ik gebruik teurlings grote parkieten eurotop dat is het beste uit die serie.
De prijs valt ook nog wel mee en daar zitten helemaal geen zonnepitten in wel 23 andere soorten zaad en ingredienten.
Niet alleen versele Laga heeft veel zonnepitten veel meer merken en naar mijn idee zitten er gewoon veels te veel in.
Ik denk dat we een emmer van 5 kilo voer hadden waar bijna 2 kilo zonnepitten uit kwam dat was echt niet normaal :-(
Dus we houden het nu bij Teurlings dat ziet er echt goed uit.

Groetjes, Paul

Paul

Hallo Allemaal,

Nog steeds goed nieuws van Kleintje :-)
Ze heeft alleen wat probleempjes met overgaan naar normale zaadjes en valt wel iets af nu maar niet schrikbarend.
Ze zit met 6 weken al in de zaadjes te pikken en lijkt ze ook stuk te krijgen zelfs :-)
Dat is best wel heel erg snel voor een handopgevoed valkje vind ik.
Ze eet niet veel pap meer met een paar hapjes heeft ze al genoeg  dus misschien wel een teken dat ze zelf ook wel tussendoor het een en ander eet.
Hier nog even een foto van hoe ze er nu uitziet de veren worden nu ook steeds mooier :-)

Ze is nog steeds heel erg lief en kan al kleine stukjes vliegen dus het ziet er met haar heel erg goed uit het lijkt er op of ze het gevaarlijkste deel al achter de rug heeft :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Wat is dat hard gegaan zeg. Ze ziet er echt kei goed uit hoor  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sanna

WOUW Paul! Ze ziet er echt prachtig uit. Proficiat met je succes-story ;).

Groetjes! Sanna

robentru

Hoi Paul,

super de super die Kleintje, prachtig in de veren.
Zaadjes eten: over een tijdje kent hij niet anders meer.
Wat een mooi cadeautje  ;) is dit.

Groet, Trudy & Rob.

Tara

Jeetje Paul wat is kleintje plots snel gegroeid :o
Kan amper geloven dat het zij is ::)

Jeetje, puik werk hoor!!!

Groetjes, Tara