16 juni 2024, 09:47:33

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

helen

hier weer even een update van ons.ben een paar dagen naar polen geweest, bij terugkomst attenderde mart mij op monchou, die had namelijk weer een paar veren laten gaan :-\
ik gister de kooi schoon gemaakt en monchou even uit de kooi gehaald en wat zag ik. :'( :'( :'(
monchou met aan de vleugel zwart iets.
op het eind.
ik dr feld gebeld en ik kom gelijk terecht, gelukkig.
eenmaal daar was de oorzaak al snel gevonden,
namelijk weer een ontsteking aan zijn vleugel.
dr feld keek me aan en vroeg me of ik monchou wel kon missen. ik schrok me een hoedje.
:'( :'( :'( :'( :'(
er zou een puntje van zijn vleugel afgehaald moeten worden.
dus een amputatie.
ik zonder monchou weer terug, karel was helemaal van slag.
maar gelukkig kun ik vandaag monchou weer halen :)
ik gelijk na mijn werk naar dr feld toe en daar hoorde ik monchou al. die had het prima naar zijn zin bij feld.
marieke de assistente had haar valkje ook mee genomen en daar gehouden. monchou heeft weer een nieuw vriendje erbij. en nee ik heb het valkje van marieke niet mee genomen.
;)
niet dat die ziek was maar voor eht bepalen van het geslacht.
ik ben blij dat het nu goed gaat met monchou. thuis gekomen begon monchou gelijk weer te eten en te drinken.
karel kwam ook gelijk even kijken wie dit was en zette gelijk een keel op.
kortom. eind goed al goed hoop ik.
monchou zijn vleugel is nog deels ingepakt. met pleister maar het valt gelukkiig mee.
tevens hoop ik dat het vanaf nu goed gaat met monchou, maar dat blijft afwachten,.
dikke kus van ons allen :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Rianne

:-\ Wat erg voor Monchou... Maar wel een geruststelling dat ze meteen begon te eten en drinken, lijkt me toch een teken dat ze er geen last van heeft.
En wat is er nu afgehaald? Dat 'duimpje' wat je ziet als ze nog maar pasgeboren zijn?

helen

he rianne.
ja het duimpje, er zit nu nog een pleister om dus ik kan het niet goed zien. ben wel bezig geweest om die pleister er af te halen, monchou is er zelf ook al mee bezig, maar hem lukt het ook niet.
als ik er aan kom doet het hem gelukkig geen pijn maar als je iets aantrekt dan wel.
logies toch.
de pleister mag er morgen af, (ik kon niet wachten.) mnaar het lukt me echt niet.
en knippen durf ik niet, aangezien dat monchou van glimmende dingen houdt. zoals elke vogel, dbegin ik er maar niet aan.
dat mag feld gaan doen ;D
als ik zijn nagels knip dan is het al een kriem, laat staan bij zijn vleugel.(zit dichter bij de snavel) straks knip ik per ongeluk nog iets van zijn snavel af, daar moet ik niet aan denken.
verder heeft monchou er gelukkig geen last van. vliegen deed hij toch al niet veel, dus dat zou hij denk ik niet missen, ja misschien als hij uit de kooi is. dat weet ik nog niet.
als je een tip hebt over hoe ik het beste de pleister er af kan halen dan hoor ik het graag.
groet helen en haar valken

Cobie

hoi Helen.

Oh die arme Monchou, mijn alessie. Wat een ellende weer. Maar hij had het niet beter kunnen treffen dan bij jou.Ik hoop echt dat alles nu goed blijft gaan. En met Karel en Pipo gaat het goed lees ik. Karel mijn lekkere dikkerd, en Pipo de eigewijs.Nou met mijn drie jongen van Monchou en Karel gaat het super. De baterijen zitten in de oplader en dan komen de foto`s. Nou lieverd veel succes met jouw valkjes en een knuf voor jullie allemaal.

Liefs Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

hier even gauw een update van de valken.
hier gaat alles goed. gelukkig.
karel is in de rui. pipo is nog steeds zo ondeugend, en met mocnhou gaat het goed. alleen vergeet hij steeds dat hij niet meer kan vliegen. dan hoor je weer een ponk enis hij weer op de grond terecht gekomen.
wel heel lief om te zien dat pipo hem leert vliegen, pipo gaat dan demonstratrief naast monchou zitten met zijn vleugels gespreid en begint te vladderen. van links naar rechts.
monchou kijkt de kunst af en probeert het ook maar helaas zonder succes.
wat monchou niet leuk vind, en pipo kijkt dan alsof hij zeggen wil van KAN JE DIT NIET???????
ik lekker wel!!!!
de deugniet ;D ;D ;D ;D
pipo vind vliegen door de kamer opok helemaal geweldig.
ik heb sinds kort de bovenkant van de kooi open zodat monchou wel naar boven kan klimmen maar niet goed weet wat hij dan moet gaan doen.
even vertellen dat ik eerst de kooi open zette en de bovenkant dicht liet, maar nu dus niet meer.
karel vind alles nog steeds best als ze  maar niet hoeft te vliegen.
ach ik heb een stel.
binnekort denk ik dat ik het nestkastje weer op ga hangen met de hoop dat ze gewoon weer verder gaan waar ze gebleven zijn.
weet het nog niet zeker, denk er over.
tot zover binnenkort weer een paar foto's
groet helen en haar valken :-* :-* :-* :-* :-*

ManjaV

Hoi Helen,

Wat leuk om te horen dat alles goed gaat!
En Monchou kan niet meer vliegen? Wat is er gebeurd?  :o
Het is wel heel lief dat Pip het dan weer voordoet. ;D

Ben benieuwd naar je foto's!

Groetjes,
Manja



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

helen

tjonge wat is het een tijd geleden dat ik hier wat heb op gezet.
dus het wordt weer tijd om even wat te gaan vertellen over de valken, met daarbij de foto's :D
maar dat  later, eerst even wat kwijt.
met pipo en karel gaat alles goed, pipo is nog even ondeugend als altijd, als karel met monchou aan het kroelen is moet pipo erbij.
ben er nog niet achter wat pipo is, of dat het nou een pop is of een (echte man)
wie het weet mag het zeggen.
heelaas is pipo niet echt tam, heeft duidelijk zijn eigen willetje, en komt er niet zo veel uit.
maar dat heeft te maken dat ik erg weinig tijd heb jammer genoeg.
of ik zit in de nachtdienst of heb avond dienst. en tuurlijk ook dagdienst zo als bij velen.
karel is weer lekker dik geworden, kroelt lekker met mocnhou en soms ook met pipo, maar dit komt niet zo vaak voor jammer genoeg.
ach karel blijft de jaloerse piep. ;D ;D ;D
monchou tja, daar hebben we weer wat mee te kampen gehad.
voor diegene die het niet weten even een kleine update.
monchou heeft last van zijn vleugel. die wil maar niet helen.
elke keer als monchou schrok verloor hij weer penveren, en zelfs tot bloedens aan toe.
dus wij naar dr feld, (kind aan huis ;D) zo onder hand. met het gevolg dat monchou weer een ontsteking had aan zijn vleugel met zelfs een stukje wat aan het afsterven was. geen goed nieuws dus,
gevolg een amputatie nu is het niet zo erg omdat mocnhou ook wel verder kan leven met zijn amputatie. dus er voor gekozen om dit te laten doen.
betekende wel dat hij een paar dagen weg zou zijn . karel vond dit niet fijn uiteraard. maar toen monchou wer terug kwam was alles gelijk weer goed met karel. (zo lief om te zien karel gaf monchou een  :-* en monchou vond dit geweldig uiteraard.
tot voor een paar weken geleden dat monchou weer (voor de zoveelste keer viel. het was vroeg in de ochtend, de stumperd, en geen aanleiding hij viel gewoon van het stokje af.
nu is hij ws blijven haken met zijn verkeerde vleugel door een tralie of eem stokje dat weet ik niet. (ik was ook niet wakker en nog niet beneden)
maar weer bloed erbij dus pijnlijk.
ik heb monchou even een paar dagen met rust gelaten zodat hij weer een beetje tot rust kon komen, eind van de week heb ik hem gekapt en gekeken, toen viel me op dat er toch nog weer een verdikking zat, dr feld weer gebeld en konden gelijk even langs komen, en wat bleek monchou zijn penveren kwamen er goed door maar 3 penveren groeide naar binnen ivp naar buiten, dus feld heeft een heel klein mesje gepakt en die 3 kleine veren eruit gehaald. monchou vond dit uiteraard niet fijn, en weer een rotte pleister erom die 2 weken moest blijven zitten. oei, en wij konden die pleister wel zelf verwijderen, heb nog oplosser mee gekregen voor de plak die de pleister vasthoud
algoed 2 weken later de pleister mocht er af, mocnhou al lang blij en wij iets minder, want naar feld nee dat kunnen we ook wel zelf doen.
een dikke schouderklop voor ons want het is gelukt, monchou bleef redelijk rustig geen ritje naar dr feld en blij dat het gewoon thuis kon.
gelukkig gaat alles nu goed. maar de angst is er nog wel dat het nog vaker gaat gebeuren. we houden het goed in de gaten.
nu klaar voor de foto's ik moet er wel even bij zeggen dat het al wel foto's zijn van een tijdje geleden. maar ze zijn zo lief.









zeg nou zelf het zijn toch mooie foto's??
dikke kus van helen en haar valkjes :-* :-* :-* :-* :-*

helen

:'( :'( :'( :'( :'(
vanmorgen om5.45 vlak voor dat mijn wekker af ging, hoorde ik beneden een hoop kabaal.
ik gelijk de wekker uit zetten en naar beneden toe, wat zie ik (weer)
monchou onder bloed.
weer zijn vleugel die aan het bloeden was.
en wat nou de oorzaak is  ???  ???  ???  ???  ???  ??? ik weet het niet.
ik heb monchou gepakt en gekeken, (met licht aan) en ik zie er druppeltjes bloed uit komen.\ik de betadine zalf gepakt en een papiertje en dat er op gedaan.
dit is het enige wat monchou niet lust ;) ben ik onderhand achter. dus laat hij dan ook de wond met rust.
maar ik wordt er bang van, eens moet het een keertje fout gaan denk ik dan, met name omdat monchou niet al te dik is. en vlogens mij weegt hij nu nog minder.
ga ik mijn monchou verliezen???????? :-\ :-\ :-\ :-\
ik hoop van niet, maar ik weet het niet, de moet zakt bij mij even in de schoenen.
ps dit moest ik even kwijt hoor. morgen zou het wel weer beter gaan denk ik.
groet helen en haar valken :-*

Mara

Hoi Helen

Ik kan je zo geen antwoord geven, misschien dat je de vraag bij ziek of andere vragen kunt stellen? Ik hoop wel dat Monchou gauw opknapt.

Heel veel sterkte.

Mara

helen

hoi mara, tja ik weet het ook niet, maar bedankt voor je reactie.
het gaat nu nog steeds redelijk met monchou, hij eet gewoon, fluit. dat is het allemaal niet. maar omdat hij zo aan het emmeren is met zijn vleugel en niet te dik is maak je je al gauw zorgen.
met mij gaat het nu wel weer hoor. het is echt de eerste frustratie van daar gaan we weer.
algoed ik hou je op de hoogte.

groet helen en haar valken :-*

Mara

Hoi Helen

Ik kan het me wel voorstellen hoor dat je er van gefrustreerd raakt, zou ik ook zijn.

Succes ermee.

Mara

helen

nog een paar dagen en dan.... moet ik mijn lievies missen :'( :'( :'( :'( :'(
ik ga ze missen maar het is voor iets leuks.
namelijk ik ga op vakantie as zondag.
naar thailand. voor 15 dagen.
even iets anders.
maet monchou gaat het weer iets beter, of beter gezegt goed. hij is actief als je begrijpt wat ik bedoel :-[
karel en monchou zijn bezig met of oefenen of voor het echt. dat weet ik nog niet.
maar ik heb voor de zekerheid wel weer het nestkastje opgehangen. dit duurde een half uur en toen zat karel er alweer in ;D pipo kwam ook even kijken en die had ook zoiets van mmmmmm eng maar toch ook vertrouwd.
dom eigelijk hoe snel vogels een nestkastje vergeten.
maar nu wordt hij weer goed gebruikt hoor.
dus mischien na een lpaar week zitten er wel weer eitjes in ;D ;D ;D ;D ;D hopend dat dat ook weer goed gaat.
ik schrijf weer als ik terug kom.
groet helen en haar valken :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

helen

zondag terug gekomen van een vakantie.
wat erg mooi was.
de eerste week kreeg ik een mailtje van martin.
namelijk het eertste ei is gelegt, door karel dit jaar.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
verder kreeg ik geen berichtje dat er nog een paar dus ik ging er van uit dat karel 1 ei heeft gelegt.
maar toen ik thuis kwam. iets moe van de 11 uur zitten in een bomvolle vliegtuig. ik gelijk kijken in de kooi en wat zie ik.... ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) niet 1 niet 2 niet 3 mar 4 eitjes.
verrassing vertelde martin.

ik heb gister nog iets moe gekeken en zelfs pipo zit er op ;D maar die weet niet goed hier mee om te gaan.
pipo zit even en is het dan alweer zat dus gaat hij eraf.
monchou daarintegen is erg beschermend. als pipo in de buurt is en monchou zit op de eitjes dan is het wegwezen.
karel vindt daarintegen alles best.
zo te zien blijft het deze keer bij 4 eitjes maar ik prijs me gelukkig.
niet dat er nog meer eitjes moeten komen hoor.
wel heb ik gekeken of er wat in de eitjes zit, en het lijkt dat er in 3 van de 4 eitjes wat in zit, bij 1zit wel iets maar niet helenmaal , als je begrijpt wat ik bedoel.
tot zover. later meer, heb namelijk nog veel te doen.
koffer opruimen, huis schoonmaken, en dan begint morgen weer het werken.
bah geen zin in maar het is niet anders
groet helen en haar valken.
ps cobie, als je dit leest dan weet je de jonkies zijn voor jou als je dat wilt.
(misschien gaat er 1 naar marieke ass van dr feld.)

helen

gister gekeken in de kooi voor evt. veranderingen qua eitjes.
1 eitje was iets open,maar met bloed erbij, nu weet ik niet of dat een teken is  ???
vanmorgen toen ik weer keek.
kan het ook niet laten ;D was het eitje nog steeds het zelfde, dus ik denk hoop niet :-[ dat het eitje niet goed meer is.
als mijn berekeing kloppen dan moet het eerste eitje vrijdag uitkomen.
ik hoop dat het goed gaat.
karel zorgt in ieder geval goed voor de eitjes. monchou redelijk als pipo niet in de buurt is.
als pipo in de buurt komt van het nestkastje en monchou zit erop dan moet pipo maken dat hij\zij wegkomt.
ik weet nog steeds niet goed of pipo nou een pop is of een man.
soms denk ik hij is een hij, maar dan maakt pipo weer rare geluiden en dan begin ik te twijfelen.
ik weet als ik het zeker wil weten dan kan ik naar dr feld toe, maar de onzekerheid heeft ook wel wat.
misschien is pipo toch een zij, ondat monchou pipo wegjaagd bij het nestkastje en karel niet.
klopt mijn therorie?????? ??? ??? ???
wie het weet mag het zeggen.
als er meer te vertellen is dan horen jullie het.
groet helen en haar valken :-* :-* :-* :-* :-*

helen

10 mei 2007, 22:10:22 #344 Last Edit: 10 mei 2007, 23:29:58 by helen
om 21.30 is het eertste jong uit het ei gekomen.
geweldig. het eerste ei is uit ;D ;D ;D ;D en ik mocht daar bij zijn.
tjonge twee keer eerder een nestje en nu ben ik getuige van de eerste geluiden van het eerste jong.
kan er gewoon niet bij.
karel en monchou waren erg druk vandaag, dus ik had al zoiets van wordt het slecht weer of.........
YES MIJN BEREKENING KLOPT
ben zo blij. maar niet te blij helen anders loopt het straks misschien mis!!!!!!! ??? ??? ??? ???
maar voor nu ben ik erg blij..
heb het helaas nog niet kunnen zien karel en monchou zitten er allebij op, hoe ze het doen weet ik niet met de staarten tegen elkaar aan.
zelfs pipo mag nog niet eens kijken, die wordt van de ene kant van de kooi naar de andere kant van de kooi weggejaagd.
dit gebeurd door monchou. die is niet aardig voor pipo.
maar pipo is zijn vader te snel af, aangezien dat monchou niet meer kan vliegen en pipo wel is het een leuk gezicht.
als monchou achter pipo aanzit vliegt pipo gauw naar de andere kant toe. en monchou gaat daar dan weer achteraan, en hup dan vliegt pipo weer naar de andere kant, zo is pipo monchou elke keer te snel af ;)
als ik een foto kan maken van het jonge grut dan komen die hierop.
tot zover.
BESCHUIT MET MUISJES ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D