3 mei 2025, 23:38:12

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

helen

2 augustus 2004, 00:16:06 Last Edit: 30 juli 2007, 10:23:55 by helen
 Eerst even voorstellen. Ik ben Helen
ik woon samen met Martin en valk Karel.
Mijn verhaal:
Om 14.00 uur de telefoon. Cobie aan de telefoon. ze zijn er!!!! :D :D
Een paar dagen geleden kregen we mail van Cobie dat alles goed was met Koko en dat hij/zij nog op twee voedingen per dag zit. We kunnen hem ophalen.
Je begrijpt dat we blij waren, ik heb gelijk een afspraak gemaakt.
Cobie wou Karel wel eens zien. Omdat we het er constant over hebben.
Zo gezegt zo gedaan.
Zondag 31 juli 2004.Om 14.00 uur.
Eindelijk het is zondag. Ik voel me als een kind zo blij ;D ;D Koko komt vandaag.
Eenmaal binnen komt koko de vervoersmand uit en komt op de kooi zitten.
Karel kijkt en kijkt (is erg nieuwschierig), koko kijkt ook wat om zich heen.
Ik zet koko op een stokje en vervolgens naar binnen.
Karel is erg rustig en vind alles wel best.
Ik weet dat ze aan elkaar moeten wennen en wil dat ook graag, toch moet je het niet forseren. koko begint te piepen, cobie zegt dat koko honger heeft en dat hij zijn eten moet hebben, ja dat is even slikken, nu ben ik de moeder (en zo voelt dat ook)
we maken samen het papje klaar voor koko, pak een handdoek, pak koko en zet hem op de handdoek en geef hem met een lepeltje eten, altants dat dacht ik.
Vliegt koko naar cobie toe!! ik weet niet goed wat ik moet doen eigenlijk ben ik een beetje verslagen :o :o :o :o
Ik kan het ook wel begrijpen, ik ben nog zo onervaren en cobie kent koko. Karel komt ondertussen de kooi uit en vliegt naar de lamp toe. Koko ziet dit en wil er ook heen, maar kan niet zo hoog vliegen en beland op de kast.
we pakken koko weer maar eten wil hij niet.
Misschien moet hij nog wennen, alles is nieuw ruikt anders en is nu met 1 extra vogel in plaats van 5.
Cobie en Daan gaan weer weg en Koko blijft moe achter. zit op de schommel en Karel zijkt sip omhoog.
(het was/is zijn schommel)
maar laat het wel toe!!
even later zitten ze samen te slapen dus even tijd om naar buiten te gaan.
tegen 18.00 uur zit koko zielig te piepen en ik maak zijn eten klaar.
denk je dat hij wil gaan eten?? neehoor, niet dus.
ohoh, wat nu :-/ :'( :-/ Maritn kijgt het idee om koko in de kooi te zetten maar nu voor het etensbakje, dit gaat goed. Koko begint met eten en al snel komt Karel er ook aan en zitten ze samen te eten.
Karel kijkt zo nu en dan even op, geeft af en toe een snauw naar koko alsof hij zeggen wil, je mag wel gaan eten maar ik moet er ook bij kunnen.
Karel is alleen zijn schommel kwijd, die heeft koko ingepakt.

tot zover gaat het goed, maak me alleen zorgen om het eten van Koko, als het morgen maar goed gaat?? dan moet ik om 6.30 uur weg en van te voren moet koko toch wat eten hebben.
Ik probeer iedereen een beetje op de hoogte te houden, over het huis van Helen,Martin, karel en Koko.
weet alleen niet of het elke dag kan. i.v.m wisselende diensten.

Cobie

Hoi Helen.

Fijn dat het zo goed gaat met Koko. En dat Karel eigenlijk Carolientje  :D het zo goed samen kunnen vinden. Maar daar was ik geen bang van. Het was een genot om te zien hoe gewenst Koko was en is. Met een gerust hart kon ik Koko achterlaten. Voor de liefhebbers dit is Koko.

Is het geen dotje, het is een cinamon geparelde valk.
Het is wel stil zo zonder Koko in huis. Maar fijn om te weten dat hij het goed heeft. Ook kregen we nog een pakket mee van Helen voor mijn vogels, en een leuke kaart.
Ik hou je dagboek in de gaten hoor Helen, ik blijf graag op de hoogte  :P :P :P :P.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

he, hallo hier ben ik weer met dag twee van koko bij ons thuis.
Hij/zij heeft een goede nacht gehad.
en heeft gelijk  het schommeltje van Karel ingenomen. Karel is er helemaal  :'( :'( van.
Vanmorgen was het 6.00 uur in de ochtend toen ik naar beneden kwam. de valken waren nog in valkenland en koko maakte kleine geluidjes, (alsof hij aan het dromen was)
was erg lief om te horen.
Van Cobie had ik gehoord dat koko nog wel eens een ochtendhumuer kan hebben. maar niet vanochten.
liet zich rustig pakken en was gelijk goed wakker.
ondertussen had ik al zijn eten klaargemaakt, maar eten ho maar. daar had hij geen zin in.
ja, een heel klein beetje.
vloog gelijk weer op de kooi, ja, dan raak ik in paniek.. :o :-/
wat moest ik hier mee aan.
ik heb koko maar terug in de kooi gezet, en hem bij de etensbak gezet. Tot mijn grote verbazing ging koko eten en karel kwam ook even kijken, die begon ook maar te eten.
wel heb ik nog even een briefje gemaakt voor martin dat hij het maar even moest gaan proberen, want weggaan zonder dat koko zijn prutje heeft gehad dat zat mij niet echt lekker.
met de bibbers in mijn benen ging ik dan maar naar mijn werk toe.
heb martin nog tegen een uur of 10 gebeld om te vragen of het hem was gelukt.
nee, martin kreeg koko niet eens uit de kooi, en heeft het wel geprobeerd maar niet gelukt.
de dag kroop voorbij, (tewijl het normaal best snel gaat)
jaoor 15.30 ik mocht naar huis. je begrijpt al met een snelheid spurde ik me naar huis toe, en eenmaal de sleutel in het slot zette koko en karel het op een krijsen.. ;D :D ;) ;)
hiephoi, dacht ik ze zijn er allebij nog.
Stom he!!
maar met Tjakko en Moos ben ik nu extra voorzichtig.
koko begroete me uit volle borst en karel deed vrolijk mee.
ik deed de kooi open en koko kwam er gelijk aan, kwam op mijn vinger zitten en gaf me een kusje. ja, dan smelt ik. ::) ::) ::) ::)
tegen 17.45 kwam martin thuis en koko kon niet meer wachten, hij zou en moest eten hebben.
aangezien dat koko ook aan martin moet wennen was het nu martin zijn beurt om koko eten te geven. dat is moeilijk om dit uit handen te nemen.
het lukte met lichte dwang om koko eten te geven. maar martin glunderde van oor tot oor.
na het eten vloog koko terug naar de kooi en kroop er zelf in, ging verder eten aan de zaadjes.
ik heb koko gewogen om toch maar een beetje het gewicht in de gaten te houden, aangezien dat we niet weten wat ze overdag doen. koko weegt nu 67gram, maar heb geen idee of dat dit te licht is of juist op gewicht is.
koko is nu ongeveer 6 a 7 weken? Zal Cobie me vast en zeker vertellen. ;D ;D he cobie ;)
na het eten was het tijd voor een dutje en dat gingen de vogels dan ook maar doen.
Dit maal allebij op de stok en dicht bijelkaar alsof ze al jaren bij elkaar horen..
Cobie en Daan bedankt  :P
tot zover dag twee uit het leven van koko bij ons thuis.
groet Helen

Cobie

Hoi Helen.

Koko is nu bijna 7 weken jong. Dus bijvoeren zal niet meer nodig zijn. Of Koko moet het willen natuurlijk. Hoe zwaar een valkje op die leeftijd moet zijn zal ik opzoeken voor je.
Maar verder gaat alles goed lees ik wel  ;).
Blijf schrijven hoor, het is leuk om te lezen.

Cobie.

[/glow]

helen

goede avond hier ben ik weer.
En het is gelukt om koko vanmorgen eten te geven. het was zooooo aandoenelijk. het was vrij stil in huis en je hoorde hem smakken. zei ik tegen koko, dat cobie je dit geleerd heeft dat begrijp ik niet :D
Zelf karel was er stil van.. :o.
koko heeft goed gegeten en ik ging dus met een goed vevoel naar mijn werk. Kom ik op mijn werk blijkt dat er een collega ziek is en dat ik er dus alleen voorstond. Ja, dat is balen en zeker met dit weer.
Ik moest even aan koko en karel denken en ik ben er met een goed gevoel tegen aan gegaan.
het was 15.00 en ik kon naar huis toe.
bij thuiskomst was het stil in huis, het slaapuurtje was schijnbaar aangebroken en waarschijnlijk heb ik ze gestoord want ze waren allebij sjaggy gaven tegelijk een krijs van je mag binnen komen als je maar stil bent.. :o :o :o ja dan sta je daar met goed geluk.
had nog vitamine druppels meegenomen en een mooi touw waar ze op kunnen zitten. (Ja, cobie ik heb er een kunnen vinden.)
TIP!!! als je nu in de buurt ben van Nieuwegein hebben ze op het industrie terijn waar ook de Hornbach zit een nieuwe dierenshop geopend. je kan daar echt alles voor dieren vinden.
Diebo heet het. er is ook een site van (dit even ter zijde. echt een mooie zaak en niet duur.)

Toen martin thuis kwam heeft hij koko eten gegeven en dit ging ook erg goed. na het eten weer even terug gezet in de kooi en ging koko weer eten uit zijn gewone bak. Zeker veel zin in eten dacht ik.
na ons eten hebben we de vogels laten vliegen en koko vloog zomaar in de lamp. (dit lukte eerst niet) w.s te hoog.
koko schrok er zelf ook van :o en karel die al in de lamp zat vond het volgens mij niet leuk want hij/zij moest opschikken >:(Ja karel is een zij in plaats van een hij.
maar blijft gewoon karel hoor!
karel had veel rond gevlogen en werd moe. ik heb hem kunnen pakken en gelijk ook maar even gewogen. karel weegt 110 gram en is van ongeveer november van 2003.
voeld wel goed, ik weet eigenlijk niet of dat te zwaar is of iets te licht.
het viel me al mee dat hij bleef zitten op de weegschaal, karel is na. niet echt tam.. Gaat nu wel steeds beter nu koko er is.
op een gegeven moment zaten ze boven op de kooi te slapen en ik dacht dan is het wel weer tijd om ze in de kooi te doen want ik wou even naar boven toe om te schrijven.
koko was zo te pakken maar karel was bijgekomen van zijn gevlieg en vloog er weer rustig op los. Martin boos want hij moest karel uit de lamp vissen. Martin is wat langer dan wat ik ben.. maar heeft het minste geduld.
toen karel op zijn hoofd poepte en ik in de lach schoot vond martin het genoeg. en ging naar buiten.
had hij de kooi open laten staan en koko ging ook weer vrolijk uit de kooi. >:( >:( na een kwartier kreeg ik karel toch te pakken en zette hem in de kooi en koko vloog er wel achteraan. je hoefde hem alleen maar voor de opening te zetten en koko stapte zelf wel naar binnen.
kortom het was weer druk bij ons thuis..
tot schrijfs.. groet Helen, martin en karel en koko.

helen

koko moest ook vandaag weer wakker gemaakt worden.
en vanavond heeft hij het hele bakje leeg zitten eten en had nog steeds honger, ging maar weer eten uit het gewone voer.
Is dit normaal??? het lijkt alsof hij geen stop heeft van een vol gevoel. en Tijdens het eten zit die zielig te piepen.
ik heb hem er vanavond uitgehad en de etensbak bij me op schoot genomen koko begon had te piepen en heb hem uit mijn hand gevoerd. Lief, lief. Karel keek zielig toe, tewijl hij er uitkon heeft hij het niet gedaan. durfde niet of.... ??? ??? ???
we willen het bijvoeren afbouwen maar weten niet goed of we dit nu beter in de ochtend kunnen doen of juist in de avond.
in de ochtend kunnen we hem minder aandacht geven dan in de avond.
nu weet ik ook dat het beter is om koko in de ochtend bij te voeren. maar wie weet er wat meer over.
hij vind zijn etensbak goed.. dus honger kan hij niet krijgen.. ook zit er genoeg in voor hun beiden. wie kan me een tip geven ??? ???
verder is het een scheetje. en het is goed voor karel die kijkt de kunst goed af en ik verwacht over een poosje wel dat hij zich beter laat pakken. nou pakken op onze vingers zitten he. dat bedoel ik.
hij wordt bij de dag rustiger, dus het is een goede combinatie en een goede keus.
tot schrijfs en ik wacht de tip af.. groet helen, martin en karel en koko.

Tara

Hoi Helen,

leuk dat je een dagboek begonnen bent, het is normaal hoor dat ze zoveel 'honger' hebben, want ze zijn nog steeds hun ouders gewend, het is idd beter om 'm 's ochtends bij te voeren... Da's ook de belangrijkste voeding. Verder zorgen dat hij veel zaadjes eet!

Groetjes, Tara

helen

hier zijn we weer, bedankt voor de reactie, ik ben er erg blij mee.
ik heb hier gelezen over het gewicht van een valkparkiet. die mag tussen de 80 en de 100 gram zijn. Dit betekend dat karel eigenlijk 10 gram te zwaar is, maar ik doe er niks aan, hij sorry zij heeft er geen last van, en wat is nu 10 gram. ja, op een vogel is het veel maar karel oogt niet te dik.
ik ben er alleen nog niet achter hoe dit zit met jonge valken.
Het is zo grappig.. :D :D :D :D op mijn werk vragen ze hoe het gaat met de kleine, en als ik dan zeg dat het goed gaat met de valk dan kijken ze me aan. huh, heb jij een valk???? ??? zei een vakantiekracht. we moesten allemaal lachen en zeiden tegelijkertijd JA,DAT HEEFT HELEN.
Nee zei een collega die me wat beter kent. ze heeft 2 valkparkieten, en 1 zwaluw die niet van haar zijde wijkt.
je moest die vakantiekracht zien kijken, ze snapte er niks van, een zwaluw die niet van mijn zijde week.
ik vond dit zo zielig dat ik maar had verteld dat ik een zwaluw op mijn schouderblad heb. die wou ze zien. en vond hem gewaagt maar wel mooi.
terwijl die niet al te groot is.
dit even over het werk.
Koko eet inderdaad alles wat los en van zit op. en na het eten begint hij te piepen, ik heb dan zo'n medelijden met hem, karel kijkt dan ook en weet ook niet wat hij er aan moet doen.
weet iemand hoe dit komt??
we denken dat het een vorm van aandacht is, want dat doet hij ook als ze weer de kooi in gaan. of zou het iets kunnen zijn dat hij te snel heeft gegeten en daar last van heeft??
verder slaap koko heel veel, maar dat lijkt me normaal voor een jonge vogel. tevens zit het weer ook niet echt mee. het is erg warm.
oja, we hebben het badje voor gehangen, maar mag dit wel?? ik bedoel zou het niet te koud zijn voor koko.. die is nu dus ongeveer 7 weken. ik vroeg me dit af. Karel had geen zin om in het badje te gaan, dus ging koko ook maar niet. ja, bij alles wat karel doet moet koko dit ook doen. de aap.
het enige wat koko niet na doet is het schommelen, want die is echt van koko, we hebben maar een tweede schommel er bij gekocht want we vonden het zo zielig voor karel.
de groetjes van Helen, Martin, karel en Koko.

helen

Koko is nu bijna 1 week van zijn avondvoer af, en ik moet zeggen dat het hem niet goed bevalt. Koko eet wel goed zaadjes maar in de avond zo rond een uur of  6 begin koko te krijsen. Het is heel moeilijk om hem dan geen eten te geven.
Ik had vandaag de kooi schoongemaakt en dacht dat de vogels er wel uit konden komen. koko als eerste en karel keek erbij maar deed niks.
gaat koko bij mij op het aanrecht zitten en valt bijna in het water. als het nu een keer gebeurt, maar nee hoor koko is had leers en doet het keer op keer.
Martin kwam thuis van zijn werk en had eten meegenomen, gaat koko naar mart toe en begint te knagen aan het eten van ons. het zat nog wel in de doos, maar alsof koko wou zeggen, he, ik ookkkkkk.
heb hier een foto van gemaakt, als het rolletje vol is dan probeer ik hem hier wel op te zetten.
Groet helen, Martin Karel en Koko.

Cobie

Heeeeee Helen.

Ik heb een lekker ondeugend valkje opgevoed zeg!!!!!!!!!!!!!
Maar dat krijsen is ook vaak om aandacht vragen. Koko is natuurlijk nog erg jong. Nou en honger heeft hij niet denk ik, als hij al goed zaad eet is dat veel beter. Als Koko bij mij zo krijste nam ik hem bij me en kroelde lekker in zijn nekje.
Want dat krijsen dat hoor ik nog steeds in gedachten  :D :D :D :D :D. Maar Karel heeft Koko dus goed geaccepteerd? En ik beloof je dat krijsen gaat over  ::).
Ik ben benieuwd naar de foto, hij zal wel gegroeid zijn.
Tot horens.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

he cobie.
Ja koko is erg gegroeid. en de haartjes die hij/zij nog niet had bij de keel zijn er steeds meer.
Het wordt steeds mooier.
ik zal gauw het rolletje vol schieten dan kan ik er een paar op de site zetten.
Afgelopen zeek was het druk bij ons thuis, we hadden 3 mensen (familie) uit Polen op bezoek, ze zijn vandaag weggegaan, maar wat een werk heb je ervan. de wasmachine draait nu over uren.
maar wel leuk. we zullen vanavond wel goed slapen denk ik.
de vogels zijn ook gesloopt. er was een jongen van 9 jaar erbij en die vond koko erggggg intressant. ze hebben dus de week niet veel kunnen laten vliegen, maar daar komt nu weer kans van.
even een vraagje.. ik weet dat koko nu geen bijvoer meer hoeft te hebben maar we willen het gaan afbouwen. nu krijgt hij nog 1.5 theelepel bijvoer en we willen het per week af gaan bouwen met een 0,5 theelepel. aleen koko eet het bakje helemaal leeg. is het dan wel een goed idee?? met name dat koko daarna ook nog gaat eten..
ik hoor van je.
groet Helen, Martin, Karel en een dikke kus van Koko.

Cobie

Hoi Helen.

Ja hoor bouw maar af, Koko kan veel beter zaad eten.
Daar zit echt alles in wat hij nodig heeft. En zo te lezen gaat dat prima  :). Leuk dat er zoveel belangstelling voor Koko was door de visite. Maar alle kleine dieren zijn leuk en vertederend. Fijn dat voor jullie de rust weer keert. En de wasmachine maar draaien  ;D. Vind Karel Koko ook nog steeds leuk? En is Karel al wat tammer geworden? Ik ben erg nieuwschierig hoor  ::). Oh ook niet onbelangrijk, slaapt Karel wat langer door?  :P :P :P :P :P :P :P.
Ik zie de foto`s met plezier verschijnen, en hou jullie in het forum in de gaten.

Dikke kus Cobie.

[/glow]

helen

Jahoor, karel slaapt zeker langer door, hij slaapt nu door tot een uur of..... karel is zowiezo stiller dan anders, niet dat er wat aan de hand is met hem, want het gaat heel goed, geen last meer van zijn dunne ontlasting, wordt al wat tammer. Ik heb gister gelachen en tevens was ik ook erg ontroerd. koko mijn hoofd zat op mijn hoofd te kriebelen, en karel zat op mijn hand, rond te kijken. Martin  heeft gebrobeerd een foto te maken maar dat is net niet gelukt.
 :( :( :( :( :( :(
misschien de volgende keer. ik weet het niet.
dit kwam omdat karel weer eens in de gordijnen hing, en ik karel heb moet pakken. koko vond dit wel intressant en kwam ook even kijken. OP MIJN HOOFD. :D :D :D  en ze lieten dit allebij toe. ZO LIEF.
vraagje, zal je wel denken komt ze weer ;) ;D ;D ;D maar het valt mij en martin op dat koko ruikt. het is een zurige lucht die koko nu bij zich draagt, we denken dat het komt door dat hij op zijn borstkast nog voer heeft zitten, nu haal ik het naar zijn eten het wel weg maar de geur blijft lichtelijk aanwezig. hje ruikt het zelfs al op zijn ruggetje..
zou onze therorie kunnen kloppen?? ??? ??? en hoe kan ik de geur weg krijgen??
heb je shampo voor de vogels of is dit juist niet goed voor ze?? koko is hier niet blij mee dat ik dit doe bij hem maar ik vind dat het even moet.
PS hij is vandaag begonnen met 1 theelepel bijvoer. is die ook niet zo blij mee, maar ja, verder gaat het eten goed..
tot schrijfs en een dikke kus terug.  

Cobie

Hoi Helen.

Je theorie kan kloppen. Je kunt Koko met een hele milde babyshampoo wassen. Pas op voor zijn oogjes  ::).
En daarna goed droogmaken. Desnoods heel zachtjes fohnen.
Fijn om te lezen dat het goed gaat met de beide valkjes  :P.
Ga zo door.

Cobie.

[/glow]

Marije

Ja?
Kan je je valkje echt wassen? Grappig.... :P
Je kan natuurlijk dan ook als ie van badderen of douchen houdt shampoo door dat water doen..... ::)
Groetjes,