28 april 2024, 16:33:38

deukjes en scheurtjes in eitjes...

Gestart door Vickyke, 13 juli 2004, 22:45:49

« vorige - volgende »

Vickyke

Halloo

Wil dit zeggen dat ze ver gaan uitkomen?  Ik heb derjuist even gaan kijken naar de vier eitjes en er zitten een paar deukjes en scheurtjes in.  Hun eerste ei is gelegd de 29/06.
Nu ben ik eens benieuwd...
Het is voor mij de eerste keer dat er eitjes liggen....

groetjes vicky

Tara

Hoi Vicky,

ben je dat zeker, 29 juni? Dan lijkt het mij erg vroeg als ze nu al zouden uitkomen, alsnog als ze vanaf de eerste dag bebroed zijn zouden ze nu zo'n 15 dagen oud zijn, ze komen meestal na 19 dagen uit ... Hoe zien de deukjes eruit, want dat lijkt me niet goed, het moeten eerder barstjes zijn. Piept het jong in het eitje?

Groetjes, Tara

Vickyke

Hallo Tara

Het zijn echt zo minideukjes naar binnen toe.  Het lijkt precies of het popje er in gepikt heeft.  Ik kan er nu geen foto van nemen omda ze nie uit het blok wil en ze vrij agressief is  ::)

Tara

Hoi Vicky,

het kan zijn dat die deukjes in het eitje zitten doordat de pop 'verkeerd' het nest binnenging. Op zich is dit niet erg, en kan het jong nog perfect uitkomen, alleen zou ik zeggen dat dit toch nog een dag of 5 gaat duren hoor, nu is het echt nog veel te vroeg ;-).

Groetjes, Tara

Vickyke

Oeps... beetje te vlug... ;D

Haar eerste eitje was de 27/06 maar dat heb ik er uitgehaald omdat het stuk was.  Dus ik normaal is het dan de 29/06 voor het volgende eitje.  Zou ik gewoon nog even afwachten of moet ik ze al weghalen.  De eitjes zijn wel donker vanbinnen al zeker twee waarvan ik het kon zien.

groetjes vicky

Tara

Hoi Vicky,

waarom zou je ze weghalen?? Dat de eitjes donker zijn is heel mooi hoor. En die met die deuk komt vast nog uit, dit gebeurt wel vaker, maak je geen zorgen.

Groetjes, Tara

Vickyke

Hallo tara

bedankt voor je snelle antwoorden  ;D

Dus die eitjes zouden nog kunne uitkomen met deukje in ?  Nu ben ik eens benieuwd.  Nu is het nog een vijftal dagen aftellen hihi  :D

groetjes vicky

Tara

Hoi Vicky,

ja idd, een deukje is meestal niet erg, heb ik wel vaker meegemaakt. Als dat eitje uitkomt, moet je maar eens kijken naar het eischaaltje, dan zie je dat mooi, vaak zie je wat bloed, maar da's niet erg. Het jong heeft echt een grote kans op uitkomen hoor, wees daar maar zeker van, mooi laten liggen dus ;-).

Groetjes, Tara

Vickyke

Halloo

Nog steeds geen jonkies :-/
Het is hier erg spannend of er nou nog iets van gaat komen van onze allereerste ronde. : ;D

groetjes vicky

Tara

Hoi,

je hebt toch nog zo'n dag of 2. Hoor je geen piepjes in de eitjes?

Groetjes, Tara

Vickyke

hallo tara

Kan de eitjes er niet uithalen doordat ze vrij agressief reageren.  Ik wil ze er ook niet uitjagen.  Ik zal nog eventjes geduldig moeten afwachten hihi.

groetjes vicky

Stijn dc

hoi

inderdaag,nog eventjes geduld dan. Rust is heel belangrijk, dus als je ze er afjaagt, en ze vinden het niet luek, kan heel het nest mss nog verloren gaa.

SDC:D

Vickyke

halloooo

Het eerste eitje is uitgekomen.  Maar het vervelende aan mijn broedblokje is dat het vanbovenopengaat.  Dus als ik dat opendoe gaan ze direct in de verdediging.  Doordat ze naar mij wou bijten zag ik da er een eitje uit is gekomen maar nu weet ik natuurlijk nie of het al van gisteren is of vandaag.

Nu hopen dat ze het goed verzorgen!!!

groetjes vicky

Tara

Hoi Vicky,

gefeliciteerd met je jonkie, hopelijk blijft alles goed gaan :-).
Wel mooi dat ze hun nest zo goed verdedigen hoor.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

fijn dat je toch nog een jonkie hebt. Die verdedigende houding is niet slecht. Geniet mar van je nestje.

SDC:D