28 april 2024, 16:26:13

deukjes en scheurtjes in eitjes...

Gestart door Vickyke, 13 juli 2004, 22:45:49

« vorige - volgende »

bannanne

way the go girl, proficiat alvast en hopen dat het mooie vogeltjes worden hé

Vickyke

Hallooo

Ik heb ondertussen het jonkie eventjes gezien.  Het heeft een wit donsje.  De ouders zorgen er heel goed voor :D de ouders zijn trouwens een witkop gepareld en een geparelde wildkleur.

Ze verdedigen hun eitjes en jonkie enorm.  Ik durf er mijn hand niet insteken hihi.   Ik vind het echt geweldig en ga regelmatig een keertje kijken(kan het gewoon niet laten) Ik vind het zooooo mooi hihi ;D

groetjes vicky

Stijn dc

hoi

dan word het jong ook een witmasker :). Mss zelfs eengeparelde witmasker.

SDC:D

Tara

Hoi,

volgens mij is de pop dan wel split voor witmasker, anders zou je alleen gepareld en wildkleur krijgen volgens mij.

Je hebt volgens mij nu idd wel kans op geparelde witkoppen, aangezien ze beide de mutatie gepareld en witmasker in zich hebben.

Groetjes, Tara

Vickyke

hallooo

het tweede eitje is uitgekomen.  Net toen ik even wou kijken kroop het jong uit het eitje. ;D

Ik heb de papa het jong eten zien geven.  Wat mooi!!!!! :D
De ouders doen het echt heel goed.

groetjes vicky

Tara

Hoi Vicky,

gefeliciteerd met je tweede jong, gaaf dat het zo goed gaat ;-). Ben je ook van plan foto's te maken ;D?

Groetjes, Tara

Vickyke

Hey tara

Als ik het niet vergeeet neem ik mijn fototoestel mee maar tot hier toe is het nog niet gelukt.   ::)
Van zodra ik foto's heb zet ik ze op de site.

groetjes vicky

Vickyke

helloo

Ik heb foto's kunnen trekken ;D
Mijn man gaat ze er straks even opzetten(ik geraak er nie wijs uit hehe ::))

Ikheb nog een vraagje.  Er liggen nog twee eitjes is.  Het laatste da is uitgekomen was 22 juli.  In eentje zag ik dat er eengaatje in zat.  Hebben deze eitjes nog kans om uit te komen??
Mijn schoonvader zegt waarschijnlijk van niet.

Ik zou er graag ook eentje tam maken maar kan er geen uithalen doordat de ouders zo kwaad worden.
Niet met de bedoeling om handopfok te doen(wil het nog wel een keer proberen maar durf niet goed)maar zo geraken ze niet gewend aan handen.

En kan het kwaad als je er ze uit haalt en dan weer terug zet?  Gaan de ouders het nog wel voeden dan?

groetjes vicky


Tara

Hoi Vicky,

waarom zou het niet meer lukken dan? Het is maar 2 dagen jonger dan het laatste jong die is uitgekomen, kan perfect lukken hoor :-).

Het is normaal dat ze zo agressief zijn, maar je kan misschien beter wachten van ze uit te halen tot ze anderhalve tot 2 weken zijn, dan zijn ze groter en hebben al veel pennen en dan raken ze ook sneller aan je gewend.

Groetjes, Tara

Vickyke

Hey tara

Denk ook wel dat het nog zou lukken die twee eitjes maar hij zei dus van nie.  In ieder geval zit ik erg te duimen dat ze uitkomen normaal zou er vandaag in de namiddag nog eentje uitkomen.

Dus rond twee weken kan je ze er even uitnemen?  Nu blijf ik ersowies mooi af. Ik ga af en toe een keertje kijken of het derde eitje isuitgekomen.  Ik laat ze rustig doen.  Het zijn trouwens twee witte donsjes voor zover ik kon zien.

Tara

Hoi Vicky,

da's wel gaaf hoor witte donsjes, ik ben een beetje jaloers ::). Je zal dus witmaskermutaties krijgen ;). Gaaf hoor, en als de oogjes rood zouden zijn zou je albino's krijgen ;D. Maar ze zullen waarschijnlijk wel donker zijn :).

En Vicky,

je hebt geen keus om de eitjes te laten liggen en de jongen een kans te geven, anders zou je ze toch niet kunnen vermoorden ofzo >:(

Groetjes, Tara

Vickyke

hey tara

Tuurlijk ga ik ze niet vermoorden ::) Ik laat die eitjes toch gewoon liggen en geef ze een eerlijke kans.  Mijn schoonvader heeft wel eens gekweekt met kanaries maar zoveel kent ie er ook nog niet van zeker niet van valkparkieten hihi.

Volgend jaar ga ik met drie of vier  koppels waar ik kans heb op witmaskers kweken als je wil hou ik wel eentje op zij  ;) Ik vind het ook hele mooie vogels.  Mijn eerste tamme is een witmasker gepareld.  

groetjes vicky

Tara

Hoi Vicky,

we zien dan wel volgend jaar :-). Maar kanaries vind ik persoonlijk veel moeilijker dan valkjes.. Fijn dat je ze laat liggen, ben benieuwd :-).

Groetjes, Tara

Vickyke

Hey

Hier is een foto van de twee jonkies. Je ziet het ei ook liggen waar een gaatje in is.  





Vickyke

Kzal er ook een foto bij zetten van allebei de ouders en nog een paar van de jonkies  ;D












groetjes vicky :D

ps het is me toch gelukt om zelf de foto"s te plaatsen hehe ::)