28 april 2024, 15:59:32

deukjes en scheurtjes in eitjes...

Gestart door Vickyke, 13 juli 2004, 22:45:49

« vorige - volgende »

Vickyke

Hallooo

Ze zijn nu drie weken en zo schattig  ;D










groetjes vicky ;D

Carla_en_Yoshi

Hallo Vicky.

Wat een schatjes.Dit vind ik nou echt mooie valkjes :).Hier kunje trots op zijn.
Groetjes van Carla.

Tara

Wow Vicky wat een schatjes!!

Zo te zien een cinnamon geparelde witkop en wss een gewone geparelde witkop als ik mij niet vergis....

Wat zijn ze mooi en ze zien er super uit !!!

Je kunt er idd trots op zijn hoor ;)

Groetjes, Tara

Vickyke

Hellooo

Mijn vogeltjes zijn sinds een paar dagen uit het blok. ;D
Maar vanaf dat ze er uit waren lag er weer een eitje.   :-/
denk da er al nu twee in liggen hihi.  
De twee jonkies beginnen nu ook zelfstandig te eten.  
Ik ga binnenkort nog een paar foto's nemen van hun en dat zet ik ze er weer op.

Nu ben ik eens benieuwd of er van die eitjes nog iets gaat komen. ::)

groetjes vicky

Tara

Hoi Vicky,

het is best normaal idd ja dat ze nu opnieuw zijn begonnen, ben heel benieuwd of het lukt :-).

Wat leuk dat de jongen uit het blok zijn al, mooi is dat hoor! Ik ben heel erg benieuwd naar de volgende foto's!

Groetjes, Tara

Vickyke

Helloo

Mijn valkjes zijn nu zes weken.  Ze zitten nu nog bij hunouders.  Ik heb gezien dat zij al aan de trosgierst eten en de gewone zaadjes.  Maar toch gaan zij nog steeds zeuren voor eten bij hun ouders.  Kan ik ze er nu uithalen ookal krijgen ze soms nog eten van hun ouders?  

Ik wil ze er eignelijk uit halen omdat er terug eitjes liggen en het mss te vermoeiend zou zijn voor de  ouders.  Er liggen nu alweer drie eitjes.

groetjes vicky

Tara

Hoi Vicky,

ik zou ze nog gewoon laten zitten tot ze ongeveer 8 weken zijn, want met 6 weken eten ze soms wel, maar de voeding kan nog belangrijk zijn. Je hoeft ze niet weg te halen hoor, ze hoeven niet veel voeding meer van de ouders dus erg veel vermoeiender zal het niet zijn. Ik haalde vorig jaar ook met ongeveer 8 weken de jongen weg van de ouders en dat ging perfect. Het is normaal dat de ouders nog een tijdje voeren hoor, Elmo vorig jaar werd ook heel erg lang gevoerd terwijl ze eigelijk al een tijdje zelfstandig was.

Groetjes, Tara

Vickyke

ach zooo dan laat ik ze ook nog maar even zitten.  Dan ben ik zeker dat ze goed eten. ;)
Ze zijn op de moment zelf zaadjes en eiervoer aan het eten.
Ik probeer zo vlug mogelijk nog eens foto's te maken.  Mijn batterijen zijn nu weer plat van mijn toestel kmoet ze nog even opladen. ::)

groetjes vicky

Paul

Hoi Vicky,

Als je de valkjes bij elkaar laat totdat ze niet meer gevoerd worden kan je soms lang wachten hoor  :D
De jongen zeuren soms nog maanden bij de ouders ik heb hier nu ook valkjes van tegen de 3 maanden die ook nog af en toe door de ouders gevoerd worden.
Als ze naar een ander baasje gaan en tam gemaakt moeten worden is het beste om ze weg te halen zo gauw als ze zelf eten en zaadjes kunnen pellen.
Dat zal inderdaad rond de 6 weken zijn.
Maar hoeven ze niet weg kan je ze gewoon laten zitten bij de ouders.

Groetjes, Paul

Vickyke

Hellooo

De twee jonkies zitten nu apart en zijn zo'n 9 weken.  Ze zijn heel mooie valkjes ;D

Gisteren is het eerste eitje uitgekomen.  Ik heb het jong wel even moeten helpen.  Rond vier uur zat hij alhalf door het eitje maar na drie uur zat hij er nog in.  Ik heb hem toen het even der uti gehaald en zag dat het vlies vastgedroogd was aan zijn donsje. Ik het voorzichtig losgemaakt en heb hem dan zelf uit het eitje laten kruipen.  

Het heeft een wit donsje en kzag daarnet dat hij goed gevoerderd wordt door de ouders.  En nu maar wachten op de andere eitjes.  
Spannend he :D

groetjes vicky

ps: ik ga zo vlug mogelijk nog ne keer foto's maken

Vickyke

onder tussen is het tweede eitje ook al uitgekomen hehe.
En het heeft ook een wit donsje ;D

groetjes vicky(foto's volgen later)

Paul

Hoi Vicky,

Wat goed dat je dat jong nog hebt kunnen helpen anders had hij het denk ik niet gehaald.
In dit geval kon hij er gewoon nooit zelf uitkomen doordat hij is blijven plakken in het ei.
Ook leuk dat de tweede ook al uit is dat gaat wel lekker bij jou zo te lezen :-)
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes, Paul

Vickyke

halloo

De jonkies zijn nu bijna twee weken maar sinds 23/9 liggen er weer twee eitjes bij. :-/
Het ene was aangepikt en heb ik er uitgehaald en het andere daar broeden ze op.  De jonkies worden wel nog goed gevoederd.

Wat moet ikdoen met die eitjes die ze nog bijlegt? wegdoen of laten liggen en ze laten uitbroeden.  Ik zou als deze jonkies oud genoeg zijn het broedblok willen wegdoen omdat het wel even genoeg is en de winter voor de deur staat.

alvast bedankt

groetjes vicky

Paul

Hoi Vicky,

Als je ze weghaalt heb je kans dat het popje blijft leggen dan zou je ze kunnen vervangen voor kunsteitjes of een gaatje in de eitjes prikken door de luchtkamer heen in het ei dan komen ze ook niet uit.
Normaal gaat het wel goed als je ze laat liggen voor het ei uitkomt zijn de vorige jongen alweer uitgevlogen.
Ook heb ik hier gehad dat ze stopte met broeden omdat de jongen die ze nog moesten voeren ook erg veel tijd voor ze in beslag namen dus soms lost het zichzelf ook op.

Groetjes, Paul